Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Ikke sant. Så lenge man har motivert aksjonærbase i topp er de mindre sånn sett heldige. Man må selvsagt forstå hva det innebærer kapitalmessig å være passasjer i et utviklingsløp, å tro noe annet er å lure seg selv.

Slik sett syns jeg selskapet har vært veldig gode på å ta vare på mindre aksjonærer, slike som meg. Selvsagt trenger de alle kronene de kan få, og i et anstrengt marked er alle penger gode nok. Regner med at når oncoinvent når hovedlisten er man tilbake til “normal” gjennomføring av emisjoner aka opportunisme.

1 Like

Så å overføre med tap generer da kroner igjen på skatten

1 Like

Oncoin-kursen er nå i et totalt vakuum.

To muligere triggere:

1. Positive inklusjonsdata i august?

2. Valgutfallet. Borgerlig seier med fjernet formuesskatt på aksjer vil utvilsomt være svært positivt for Oncoin.

Siden emisjonskursen bestemmes etter valget, vil borgerlig seier antagelig implisere at dagens kurs er på svært lavt nivå, og at det lønner seg å kjøpe nå. Vinner venstresiden, vil det lønne seg å vente.

Så hva skal man stemme. Høyre har jo vist seg som et KrF og V parti. Latt dem bestemme i 8 år! Erna har ikke guts!

• NHH-professor Karin Thorburn kritiserer formuesskatten for å straffe norske eiere og gründere, samt gi utenlandske kjøpere en fordel.
  • Hun mener at skatten utarmer norske eiere og svekker konkurranseevnen til norske bedrifter.
  • Flere norske investorer flytter til utlandet på grunn av skattebelastningen, hevder hun.
  • Thorburn argumenterer for at et rikt og fremgangsrikt Norge trenger mer gründervirksomhet og mindre fokus på omfordeling.

Dette er totalt offtopic for Oncoinvent.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Jeg er enig med Savebig. Ikke bland Oncoinvent med valget. At jeg sitter med Oncoinvent aksjer har absolutt ingen innvirkning på mitt politiske standpunkt og valg. Det er naturligvis Oncoinvent evne til rekruttering og resultater som teller. Politikk har ingenting på denne tråden å gjøre.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Synes innlegget er relevant. Biotek i Norge lider. Nasjonsnedbygging foregår, der incitament og grűnderegenskaper straffes.

Vi har en generell biotektråd.

Poenget nå er at Oncoinvent skal gjennom en stor emisjon rett etter valget. Blir det fortsatt Støreregjering er det negativt for aksjonærene i Oncoinvent. Men om kursen da faller vil aksjonærene som tegner seg dermed kunne få tildelt flere aksjer, siden tegningsbeløpet pr aksje vil være konstant. Så går det mot sosialistisk valgseier vil det lønne seg å vente med å kjøpe aksjer. Relevant.

Valget i seg selv har nok liten/ingen betydning for Oncoin sin emisjonkurs eller sjansen for suksess.
Ellers enig i formueskatten, men det blir ikke riktig diskutere i denne tråden.