Jeg er ikke inne i aksjen, den er på watchlist, så radbrekking av kurs er sånn sett en nom-event.
Det jeg er mindre happy med, også diskutert i direkte chat, er hvor håpløst det er å følge med på en aksje med konstant usaklig og villedende haussing uten at noen tar action.
Det burde ikke komme som en overraskelse for noen at siden kapitalen tok over her og kjørte kursen fra 10 NOK og ned til 2 NOK, så lå det en kriseløsning til og ventet på aksjonærene. Fase I var at de gikk i companyship med BGBIO (de fikk ikke tak i kapitalen på annet vis) og fase II var hele strukturen med at en emisjonskurs skal defineres ut fra en kurs om noen måneder. Det er veldig få selskaper som kan vise til positiv kursutvikling når kapitalen kan sitte og se dette utspille seg på børs. Da skal ting ned.
Parallelt deles det storyer om hvor bra ting egentlig går og chatmaskineme printer det ene eventyret etter det andre, delt av en skribent som unnlater å forholde seg til fakta og prøver å rosemale all motvind. Man kan vel bruke uttrykket «he had it coming», men det hjelper vel ikke. Nå er det ikke lengre et ran slik kursen var på to kroner, nå bør man sikkert låne opp alt på huset og kjøpe gull for prisen av gråstein. Det er bare å stålsette seg for at haussinga knepes opp i intensitet, det er normalt det når ens egne investeringer går surere og surere.
Håper publikum klarer å skille hauss fra fakta, det er som regel tyngdekraften som vinner i aksjemarkedet. Har du oppdrift går kursen, har du mest dritt går det motsatt vei. En emisjon ned i gata, kombinert med jalla merge, det går sjeldent bra. Tr.med hadde vel stått i 20 øre må hadde de fusjonert med Apim, heldigvis klarte AG å komme med et langt bedre case. Det gjorde ikke ledelsen i Onco og det passet storkapitalen godt. Nå kan de slenge ut snøret på 50 øre og i tillegg få 10 % i proveny eller mer for å garantere? Børs er et spill til tider, det er synd at noen ikke ser det og vrenger på sannheten.
Jeg blir nok med på fisketuren jeg også, jeg har delt i privat chat at jeg har som mål å vente til neste kurshalvering ble et faktum og der er vi jo nå. Men strategien blir nok å bare kjøpe aksjer, legge i skuffen og styre unna denne tråden hvis ikke sjefshaussinga gir seg.
Blir man derimot mer faktabasert, er TI et scoop. Det er mange som har vanvittig mye kunnskap om markedet som bidrar med verdi, selv om det er i motsatt retning av egne posisjoner
(Her siktes det ikke til undertegnede og Onco-kursen, men eksempelvis Werner om Novo. Helt rå innsikt, da skjønner man selv at man er amatør!)