Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

[quote=“Merlin, post:2531, topic:1357”]

Ny selskapsverdi: ca. 252,2 millioner kroner OBS basert på emisjonskurs 78 øre. (Men markedsprisen bør i det minste bli høyere.)

Cashbeholdning etter emisjonen ca 130+45+45 = 220 mill.

Det gir uansett ikke mye netto verdi for Radspherin!

Vektet gjennomsnittskurs – Oncoinvent emisjon
• Nye aksjer: 166 666 667 aksjer til kurs 0,78 kr
• Gamle aksjer: 156 641 128 aksjer til kurs 1,18 kr

Vektet gjennomsnittskurs: ca. 0,974 kr per aksje etter emisjonen.

Så 20 øre er ca diff til emisjonskurs

Evig longs, samme hvordan man vender på det er det krise. Det er vel strengt tatt bedre å bare ha kjøpt en gang på 50 kroner, enn å legge til nye midler på 10 kroner, 2,5 kroner og så 50 øre. Bedre å tape 300K fra 50 kroner enn 1,2 MNOK ved å delta hele veien ned?

Det er sikkert noen som vil argumentere for at på 50 øre kan ikke lengre dette gå galt. De har helt «glemt» hva de sa på 25, 15, 7, 2 etc

Bedre å kjøpe billig! Noe særlig billigere blir det ikke. En nesten gratis sjanse til å bli med. Emisjonen på 130 mill er garantert. Så noen mener no annet enn Observeren, som bør pusse brilleglassene!

Verdien er falt, men produktet har større sannsynlighet for suksess. Det er allerede investert ca 700 mill, \ og man har 220 mill NOK til fortsettelse. Regner med det vil foreligge mer data ila 2026.

Tja, hvis man ser på mcap etter notering så har vel ligget nokså sideveis jamfør resten av tidligfase bioteks på børs? Var oppe i 1mrd i gråmarkedet.

Hvis man investerer I slike selskap så er det vel to veier man kan ta, markedet eller emisjoner. Man burde også se på investorbasen, som jeg vil tilsi er nokså sterk i toppen. Så lenge man har muligheten til å delta i emisjoner, som man må forvente å gjøre, så er det vel ikke mye som har endret seg de siste 9mnd.

Det dumme er jo hvis man lør på i markedet, og ikke er klar over at slike selskap går tom for penger før eller senere uten påfyll fra aksjonærer eller BD events.

2 Likes

Men da er jo alle fornøyde, helt konge det :ok_hand:
Her går det som planlagt, ingen avvik i investeringstesen.

Haha, ser jo helt for jævlig ut ja :rofl:

For egen del er markedsbiten lagt i boden, ikke interessant. Avgrenser størrelse til hva jeg kan forsvare i emisjon.

Om jeg får kjøpt Oncoinvent til <300mnok mcap så er jeg fornøyd så lenge eksisterende største ønsker å finansiere dette. Hadde dog kapitalmarkedet vært velfungerende, og biotek hadde generelt vært priset høyere(vi var jo der en tid), hadde jeg vært mer urolig for en så lav prising i et bra marked.

1 Like

Enig. Jeg skal være med til vi ser neste resultater. Så får det bli en ny beslutning da. Legg merke til at kursen siste 3 dager gir en temmelig lav emisjonskurs. Det betyr kraftig utvannning for dem som ikke deltar. Siden emisjonen er garantert vil vel garantistene ta de aksjene.

Noe spesielt du vil trekke frem?

Du virker ikke særlig fornøyd, lyst å utbrodere?

Rekruttering går noe sent, men man setter jo sin lit til at dette skal ta seg opp. Det er større krefter enn TI i spill for å insentivere ledelse tipper nå jeg da :laughing:

Jeg er ikke inne i aksjen, den er på watchlist, så radbrekking av kurs er sånn sett en nom-event.

Det jeg er mindre happy med, også diskutert i direkte chat, er hvor håpløst det er å følge med på en aksje med konstant usaklig og villedende haussing uten at noen tar action.

Det burde ikke komme som en overraskelse for noen at siden kapitalen tok over her og kjørte kursen fra 10 NOK og ned til 2 NOK, så lå det en kriseløsning til og ventet på aksjonærene. Fase I var at de gikk i companyship med BGBIO (de fikk ikke tak i kapitalen på annet vis) og fase II var hele strukturen med at en emisjonskurs skal defineres ut fra en kurs om noen måneder. Det er veldig få selskaper som kan vise til positiv kursutvikling når kapitalen kan sitte og se dette utspille seg på børs. Da skal ting ned.

Parallelt deles det storyer om hvor bra ting egentlig går og chatmaskineme printer det ene eventyret etter det andre, delt av en skribent som unnlater å forholde seg til fakta og prøver å rosemale all motvind. Man kan vel bruke uttrykket «he had it coming», men det hjelper vel ikke. Nå er det ikke lengre et ran slik kursen var på to kroner, nå bør man sikkert låne opp alt på huset og kjøpe gull for prisen av gråstein. Det er bare å stålsette seg for at haussinga knepes opp i intensitet, det er normalt det når ens egne investeringer går surere og surere.

Håper publikum klarer å skille hauss fra fakta, det er som regel tyngdekraften som vinner i aksjemarkedet. Har du oppdrift går kursen, har du mest dritt går det motsatt vei. En emisjon ned i gata, kombinert med jalla merge, det går sjeldent bra. Tr.med hadde vel stått i 20 øre må hadde de fusjonert med Apim, heldigvis klarte AG å komme med et langt bedre case. Det gjorde ikke ledelsen i Onco og det passet storkapitalen godt. Nå kan de slenge ut snøret på 50 øre og i tillegg få 10 % i proveny eller mer for å garantere? Børs er et spill til tider, det er synd at noen ikke ser det og vrenger på sannheten.

Jeg blir nok med på fisketuren jeg også, jeg har delt i privat chat at jeg har som mål å vente til neste kurshalvering ble et faktum og der er vi jo nå. Men strategien blir nok å bare kjøpe aksjer, legge i skuffen og styre unna denne tråden hvis ikke sjefshaussinga gir seg.

Blir man derimot mer faktabasert, er TI et scoop. Det er mange som har vanvittig mye kunnskap om markedet som bidrar med verdi, selv om det er i motsatt retning av egne posisjoner :wink: (Her siktes det ikke til undertegnede og Onco-kursen, men eksempelvis Werner om Novo. Helt rå innsikt, da skjønner man selv at man er amatør!)

5 Likes

Slutter meg til det som skrives her, aksjen er i mitt subjektive syn uinvesterbar for småfisker i mange kvartaler enda, eneste man kan håpe på er et eller annet lotto event som plutselig skaper en kjøpsinteresse. Risikojustert avkastning her er helt på trynet dårlig. En ting er teknologirisikoen (som ikke er noe verre i Oncoinvent enn andre clinical phase selskap bare så det er sagt, men den er nå der uansett), men også det mest toxic gjøkeredet av en aksjonærgruppe jeg omtrent har sett. :stuck_out_tongue: (Siden Berglund dominerte trådene til THOR kanskje. )

1 Like

Rage bait alert! Grisen svinger innom med generelle termer kamuflert som reflekterte argument. Skjerpings. Nå må du ikke fallitterklære moderatorenes allfader.

@TheObserver ikke uenig selv om det er en tanke passiv-aggressiv, og dramatisk fremstilt. Merlin kunne nok provosert en gråstein med innleggene sine til tider, men det gjemmer seg en nugget av og til.

Onco sitter i APIM-enden av mergen, cash og uplisting(ikke verste dealen når den er der). Jalla for bgbio aksjonærer, men det var det for nano også - med 200behandlede pasienter - epler og pærer og det der. Emisjonen er forøvrig garantert av eksisterende aksjonærer, 7% proveny, kanskje litt høyere enn vanlig men en helt standard måte å gjøre det på. Hvis de største dekker opp, blir det da dumt som småfisk å gjøre det samme med egne vurderinger til grunn? Er ikke venture kapital også en validering av caset såpass “langt” ut i løpet?(langt igjen ja)

Begynner å bli dyrt for topp20 dette si, hadean spesielt. Eller er det bare irrasjonell mastebinding man ser fra topp20? Ja, de har mye penger - men de lever ikke av å tape de.

Subjektivt har jeg tro på caset, men det er murkete vann og litt tvetydig kommunikasjon til utviklingen rundt fase 2 studiet. Det går litt trutt, håper ledelsen har fyr under balla for å få fortgang, er jo storkapitalen som rår - de ønsker vel resultater.

1 Like

Tre ting:

Bet meg merke i at det ene tilbakefallet de har i bukhulen for valgt dose i valgt indikasjon stammet fra en plass de på bilder i ettertid har konkludert med at de ikke fikk fjernet det de skulle i selve operasjonen. Så det tilbakefallet er litt misvisende. (Løst og sikkert litt upresist gjenfortalt fra CMO i radium)
Ellers er det tilbakefall i lymfer som er mindre alvorlig og i de fleste tilfeller kan behandles/fjernes og overlevelse/livskvalitet påvirkes i mindre grad.

Safety virker overbevisende og det er jo en del som er behandlet med valgt dose nå. Heller ikke behandlere/sykehuspersonell trenger ta noen ekstra forholdsregler.

Og så er det jo litt betryggende at det er flere sites på gang ift rekrutteringshastighet. Snakket om totalt 10 eller flere. (For rekrutteringshastigheten bør opp)

Og til syvende og sist så er jo resultater i fase 1 noe som backer opp minst en syning i fase 2, imo.

3 Likes

Observer er pessimist. Han trekker kun frem det som har skjedd bakover, men tar ikke med Algetas suksess, som er min referanse nr. 1. Som kjent er det ikke den fysiske virkningen av å fjerne mikrometastaser som er risikoen, men at man ikke får distribuert radspherin alle steder i bukhulen. Som man tydeligvis får til! Dermed koker risikoen kraftig inn i det videre.

Om man regner det ene tilbakefallet som misvisende, bekrefter det god distribusjon ytterligere.

Og BGBIO hadde mange andre muligheter til å bruke pengene sine. Men de valgte radspherin, Det sier vel egentlig sitt!

1 Like

Oncoinvent ASA: EX. SUBSCRIPTION RIGHTS IN RIGHTS ISSUE TODAY

Når kursen har falt fra 1.x til 0.78 på et døgn, hvorfor står den fortsatt i grønn?

Da skal vi ned til 0,50 eller lavere kursmessig fremover.

Justert for tegningsrettene som trekkes fra.

1 Like

410mill aksjer nå da? Samme prising som i går tilsier en god og stabil kurs rundt 50øre fremover.

Fint for gjerdesittere det.

1 Like