Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Jeg er noob. Men forstår detv slik at om jeg da tegner maks av hva jeg har rettigheter til vil verdien av mine aksjer totalt, inkludert nye, være lik som i går (gitt at den hadde gått i null i dag). er det sånn å forstå?

Helt komisk utvanning.

Velger du å delta i emisjonen opprettholder du din relative eierandel.

Om ikke så blir du mer eller mindre nullet ut, so to speak.

Man kan tegne for rettene sine, man kan selge rettene og satse på at kursen dipper under 50øre og dermed kjøpe selskapet billigere, man kan kjøpe flere retter å tegne for flere aksjer på 50øre - eller gi faen I hele greia :blush:

2 Likes

Det med nulling er vel ikke helt riktig.
Har man kjøpt aksjer på 10++ så ja, men jeg har feks snittkurs på alt mitt i dag på 1.89
Da er det ikke slik.
Sett at selskapet lykkes. Det ikke blir flere emisjoner. Antall aksjer er 410 mill og selskapet blir solgt for 15 mrd om 3-5 år.
Da snakker vi kurs 18 så la oss si i rangen et sted mellom 10 og 20.
Gode penger å hente med snitt 1,89 nå da, eller 5 for den saks skyld

1 Like

Hva får vi som har hatt aksjer i Onco siden 2016, mener jeg kjøpte mine første aksjer her da.

Får vi dobbelt opp med aksjer? Det høres ut som en dårlig deal tanke på hva emisjonkursen havnet på. Synes det er rart at Oncoinvent ikke er villig til å gi mere tilbake til de som har stått ved dems side i alle disse årene.

1 Like

Du får kjøpe 1.65 nye aksjer til 50 øre for hver aksje du hadde på tirsdag ved å melde din interesse i emisjonen

Har du enda ikke sett langefingen til Hadean? :sweat_smile::laughing:

2 Likes

Skulle vi ikke få tegningsretter på konto i dag?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Vil selskapet ha nok penger etter emisjon, til avlesning av studien neste år?

Så lenge de får rekruttert pasientene innenfor runway, ja :laughing:

1 Like

The subscription period for the Rights Issue is expected to commence on or about 14 November 2025 at 09:00 hours CET and expire at 16:30 hours CET on 28 November 2025. Delivery of the Offer Shares is expected to take place on or about 8 December 2025, through the facilities of the Norwegian Central Securities Depository.

1 Like

Fytti, det ble mange TR tildelt :slight_smile: Kommet på VPS, men ikke tilgjengelig for handel.

Ser de på kommet på VPS`en ja. Men hvordan funker dette. Kommer TR i banken der aksjene er og vi kan kjøpe der?

Du kan tegne elektronisk i VPS når tegningsperioden starter. Hvis du ønsker selge/kjøpe TR må du gjøre det som netthandel hvor du har aksjekonto(er). Eller bruke megler. Jeg har mine aksjer på ASK og vanlig VPS. TR kan normalt ikke være på ASK, så jeg antar de flyttes manuelt.

Takker for et godt svar :+1:

Selge aksjen nå og kjøpe retter.

Oncoinvent ASA - Receipt of subscription rights in the rights issue by primary insiders and their close associates

Når man leser dagens børsmelding så skjønner man godt at ledelsen og primary insiders egentlig ikke har så stor tro på dette, selv om de uttrykker noe annet i meldinger og podcaster. Med unntak av et styremedlem, som har en solid posisjon.

CEO med hele 214 TR privat…

1 Like

Hva er det for noe tull du skriver?
Jeg tror ikke du skjønner hvordan tildelinger av tr i en fortrinnsrettet emisjon foregår. De tildeles til alle eksisterende aksjeeiere basert på antallet aksjer de eier fra før.
Tildelte TR sier ingenting om troen de har på dette.
Om du vil spekulere noe om troen de har på dette, må du vente til du får vite noe om hvor mye de har tegnet seg for. Evnt solgt aksjer eller TR.
Og for øvrig er Abakus Invest AS, som er eid av CEO, tildelt 299.439 TR, så ditt tall på 214 TR er ikke riktig.

1 Like

Oncoinvent ASA - Receipt of subscription rights in the rights issue by primary insiders and their close associates