Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Oncoinvent ASA: Notice of Extraordinary General Meeting in connection with the Rights Issue

(iv) Omsettelige tegningsretter vil bli utstedt og
tegningsrettene skal bli registrert i ES-OSL.
Tegningsrettene vil kunne omsettes fra og med første
dag i tegningsperioden og frem til kl. 16.30 (CET) fire
handelsdager før tegningsperiodens slutt. Overtegning
og tegning uten tegningsretter er tillatt.

Vil det si at omsettelige tegningsretter kun har livets rett for de som vil garantere tildeling i emisjon?

@TheObserver
Garantistene har rett til et honorar tilsvarende 12 % av
deres respektive garantiforpliktelse, som skal gjøres opp
i form av nye aksjer i Selskapet som utstedes til den
samme tegningskursen som i Fortrinnsrettsemisjonen

Ikke 7% som jeg først trodde. Mener å ha lest dette tidligere, men tydeligvis stemmer det ikke.

Kan ikke huske at noen tar slik risiko for 7 % nei :sweat_smile: Husk at storkapitalen skal skvise sitronen maks her, det inkluderer også garantibeløpet, derfor la jeg til grunn 10 % eller mer som jeg skrev for noen dager siden.

Så først sløyer de kursen 80 %, så skal de ha en god 10 %’er til. Kan bli penger av sånt.

1 Like

Tror du emisjonen ville blitt vanskelig å få fulltegnet uten garantistene. Eller er dette mest en ekstra sikkerhet fra selskapets side, som et børsselskaps innebygde naturlige refleks ved slike emisjoner?

Jau, var så sikker på jeg hadde lest det tidligere rundt denne emisjonen, men skal vedgå at der tok man sannelig feil.

Når penger er så dyre som de er for Onco, er dette en to-trinns rakett for de som vil utnytte situasjonen.

1. Det ble regnet ut fra flere at kursen hadde et gulv på 1 NOK i emisjonen. Det er som regel farget av ønsketenkning og et håp om at dette ikke skal bli for vondt økonomisk. Når alt kommer til alt og corporate nok en gang skal please sine gjentakende kunder; de som holder meglerhusa i live, så kommer betingelsene; 50 øre eller dere kan lete videre etter annen kapital.

2. Deretter, når de har lagt lista og presset dette så godt det lar seg gjøre, kommer tilleggsbonusen i trinn to, som gjør at de får enda mer rabatt på aksjene hvis de får de i fanget.

Og ja, jeg tror det hadde vært svært vanskelig å hente kapital uten garantister. Folk må se at andre tørr før de blir med selv, det er menneskesinnet i praksis det. Vi blir gjerne med i saueflokken hvis andre også går i den :grin:

1 Like

Oncoinvent ASA: Commencement of the subscription period for the Rights Issue

Hei, hvordan funker dette. Ser jeg har fått TR på min nettbank. Skal jeg bare legg inn antallet jeg har rett på kjøpe og til en pris på 0.5øre? Ser både antall and pris mangler når man skal legge inn ordre?

kjøper rettene og selg aksjen

Forstår. Men hvordan kjøpe TR? Ser prisen ligger 0.02. Men legger man bare inn antall man har rett på å kjøpe?

Ja, du går inn på din vps og der skal det ligge inne antall t-retter du har.
Der kan du tegne deg for dem og eventuelt forsøke å overtegne om du ønsker.
(Du skal ikke kjøpe retter og selge dine eksisterende aksjer. Vet ikke hvorfor den kommentaren ligger der)

De fleste selger aksjen og kjøper retter hvis de ønsker tegne seg for mer en retter de fikk i utgangspunktet. Kjent for de som har vært med i dette game en stund.

Takker for svar, vet du om det er oppe å går. Får jeg ser virkelig ikke hvor man skal trykke og legge det inn. Er inlogget min vps og ser tegningsrettene.

Det kommer helt an på prisen på aksje og prisen på TR det.

Er du inne på vps så trykker du på hendelser i topp menyen og så på emisjoner. Deretter på Oncoinvent og så bare følger du dry du blir spurt om

1 Like

takker så mye, da ble det plutselig veldig enkelt :100:

1 Like

Ser jeg har ca 20.000 TR, men føler alt jeg har spyttet inn i Nano, OneCo de siste årene har forsvunnet.

Hvorfor tegner dere? Har dere tro på at denne gangen snur det?

Bør jeg heller legge 10.000 kr i noe annet på børs, eller bare la de stå og forente seg…

Jeg har i alle fall gjort en ting nå og det er ; siden de tidligere onc aksjene lå på aksje/fondskonto har jeg opprettet en klink ny ASK konto og fått flyttet aksjene over dit. Det er å betrakte som et salg og generer derfor penger igjen fra futen. Kostet svært lite å få det gjort. De nye emi aksjene havner også der, selv om t rettene står på aksje/fondskonto, men da må du bare, når du tegner, passe på å huka av riktig VPS du vil ha de inn på.
Artigere å følge med når snittkursen er 50 øre, hvis det ikke dukker opp en ny emi om halvannet år på 10 øre da 🫣

Aldri kast gode penger - etter dårlige penger.

Hva legger du i dette?