Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Søk det opp så forstår du nok hva jeg mener. :sunglasses:

Skjønner hva det betyr ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men hva er din take rundt utsagnet isolert sett for dette selskapet, siden pensjonisten rådes på dette diffuse viset? :slight_smile:

1 Like

Oncoinvent ASA: Last day of trading in subscription rights

Hvis jeg allerede har sendt inn en tegningsbestilling på f.eks. 300 000 aksjer (basert på 200 000 forhåndsgitte TR + 100 000 overtegning), er jeg da helt låst til denne ene bestillingen? Selv om jeg i etterkant kjøper flere tegningsretter i markedet (si 600 000 stk), så kan jeg ikke bruke dem til å øke bestillingen min mellom 26.11-1.12?
Så VPS-bestillingen en engangsgreie der første innsending låser alt og bordet fanger :thinking:
Noen som kan bekrefte om dette stemmer 100%, ser ut som jeg har klønet litt med TR-reglene her?

Spurte meg selv via AI :laughing: Og kanskje andre er interessert i svaret. Og AI er meg bekjent hverken Gud eller ufeilbarig, så korrekt meg gjerne og forhåpendtligvis :worried: AI: Ja, det stemmer. Når du har sendt inn en tegningsbestilling i VPS (f.eks. 300 000 aksjer), er den låst . Du kan ikke øke bestillingen i etterkant, selv om du kjøper flere tegningsretter senere. Nye TR gir deg ingen ekstra tegningsmuligheter etter at bestillingen er sendt.
VPS-bestilling er en engangsbestilling , og «bordet fanger».

Du kan annullere bestillingen på vps mener jeg.

Ja, skal bare være å kansellere den gamle bestillingen og legge inn en ny

AI nekter plent for dette: Det er faktisk ikke mulig. VPS har ingen funksjon for å kansellere en allerede innsendt tegningsbestilling i en emisjon. Når bestillingen er registrert, er den bindende og låst , og kan ikke slettes eller erstattes av en ny.

Dette kan du også se i VPS: det finnes verken “kanseller” eller “endre” på emisjonsordrer – kun én innsendelse.

Tilrettelegger (DNB/ABG) kan i teorien gjøre en manuell annullering, men det gjøres normalt ikke for retail og ikke etter at tegningen har åpnet.

Kort sagt: Bestillingen står, og ekstra TR du kjøper nå kan ikke brukes. Edit: Ingenting hadde gledet meg mer enn at AI tar feil

Jeg mener ganske bestemt at du kan sende inn bestilling på nytt og da vil siste bestilling være gjeldende. Så lenge ikke fristen er gått ut så kan du endre det.

Er vel bare å gå på vps å se det…

Jeg kunne annullere bestilling når jeg bestilte, ellers tror jeg tyrion er inne på noe så er jo bare å prøve.

Spiller forsåvidt ingen rolle slik som kursutviklingen gikk, men greit å ha kunnskapen inne til en annen gang: Ai blånekter på angrefrist fremdeles :laughing: VPS-regelen (rett fra hjelpesystemet deres):

Når en tegningsordre i en emisjon er sendt inn gjennom VPS-investortjenesten, er den bindende og kan ikke endres eller annulleres av investor.
VPS viser kun:

• “Innsendt” / “Registrert”
  • Ingen funksjoner for “endre” eller “kanseller” .

Endringer kan kun utføres av tilrettelegger
(DNB Markets / ABG / Carnegie), og kun før tegningen åpner , og bare i helt spesielle tilfeller.

Kilde: VPS brukerstøtte / Investor Services – “Corporate Actions / Rights Issues”.

Tror jeg ville dobbeltsjekket at du ikke blir stående med to tegninger. Ikke gitt at disse systemene er så smarte.

Ja, om man tenker endre, så er det nok lurt å dobbeltsjekke og kontakte dem du tegner hos å forhøre deg.

Jeg har bare lagt en ny bestilling oppe på den gamle fordi VPS konto jeg skal ha aksjene til ikke var den jeg ønsket.
Euronext godtok det og jeg fikk en ny bekreftelsesmail på bestillingen så tror d går fint å legge en ny en ja som erstatter den gamle

1 Like

Jeg kansellerte en av de første dagene da jeg hadde lagt in feil VPS-nummer. Så la inn med korrekt VPS-nummer. Se utdrag fra epost fra @euronext.com nedenfor (fjernet personlig info).

Din bestilling er annullert. Ved eventuelle spørsmål kontakt DNB Bank ASA , tlf. +4791504800.

Navn:
Antall aksjer:
VPS-Konto:
Bankkonto for belastning:
Aksje: NO 001 3251173 Oncoinvent ASA
Tidspunkt: 17.11.2025 kl. 22:07

Dette viser bare det er mulig å rette tekniske detaljer, som feil Vpskonto. Det betyr ikke at man kan endre antall bestilte aksjer, blir en helt annen ballgame.

Jeg er helt sikker på at du kan kansellere eller endre tegningen om du ønsker. enten ved å bare sende bestillingen på nytt gjennom vps, slik jeg forespeilet over. Eller, for å være helt sikker, kontakte megler som gjennomfører emisjonen direkte og ordne det på den måten.

Ett pussig aksjeforum dette, aksjen er opp 31 % i dag og siste innlegg er 18 timer gammelt :man_shrugging:

La oss håpe at magnetismen i å ha en tegningskurs på 50 øre nå er opphevet :crossed_fingers:

Alle holder kjeft og håper den fortsetter :grinning_face_with_smiling_eyes:

Uansett, all selskapsrelatert diskusjon blir klipt ned av andre brukere som vektlegger noen generelle argument og denne sagnomsuste oppvasken som foregikk.

Savner en balansert diskusjon rundt selskapet.

Forøvrig er det publisert artikler i sept/okt som omhandler OI-1(chimerisk) og litt rundt det.

Liten teaser:

Så får vi se om graveviljen vekkes i folk :sweat_smile:

2 Likes

Av hvilken årsak stiger aksjen såpass?