Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Det har jeg ikke noe eksakt svar på, tenkte egentlig at det kanskje var noen her som hadde info om nyheter relatert til aksjen.

Men på mer generelt grunnlag så er det jo ikke utypisk at aksjekursen presses ned mot tegningskursen i en emisjon som dette. Det kan f eks være folk som ikke har likviditet til å benytte tegningsrettene som selger aksjen for å heller tegne i emisjonen på 50 øre.
Lave tegningskurser er jo også et signal fra selskapets styre om at det var vanskelig å få garantister til emisjonen, og det gir jo også en implisitt verdivurdering, og mange kan jo ha tolket det negativt.

En annen forklaring kan jo være at selskapets presentasjon på DNB sin konferanse i går ga litt interesse, er jo et alt for spennende selskap til å ha den verdsettelsen den har i dag. :chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Verdifastsettelsen i emisjonen ble vel avklart allerede i sommer at skulle baseres på hva kursen/selskapsverdien var dagene i forveien av da selve emisjonen med en forhåndsbestemt rabatt ble satt. Så det var jo sånn sett ikke garantistene som bestemte den lave kursen. (Den kunne jo vært mye høyere om omsetningen hadde vært på en høyere kurs og garantistene hadde uansett vært med)
Er vel heller mekanismene på oslo børs som gjør at varsel om emisjoner fører til grusing av aksjekurs uansett i denne typen aksjer. Selv om den var garantert allerede lang tid på forhånd …og selv om den var fortrinnsrettet slik at eksisterende aksjonærer alle kan forsvare sin eierandel…
Det at den gruses videre ned mot den satte emisjonskursen i ettertid av at emikursen er klar og t-rettene utdelt føles også som mekanismene på oslo børs som styrer. T-rettene kunne/burde jo i teorien blitt verdt litt om det man vel kan kalle økonomisk teori ifbm denne type emisjoner hadde vært gjeldende i praktisk anvendelse, men. Man lærer jo at det er dette som alltid skjer i emisjoner i denne type selskap og da blir det etterhvert litt selvoppfyllende profeti over det…
For jeg er helt enig i at verdsettelsen av seslskapet (basert på antall pasienter til nå i fase 1 og at de er i gang med en fase 2 med kontrollgruppe som kan gi interrim-avlesning av denne fase 2 allerede om 1 år) synes fryktelig lav. Spesielt når man husker tilbake på hvordan prising av andre lignende selskaper har vært på dette stadiet. Og også mtp hvor mye penger som allerede er lagt inn i forskningen for å komme dit vi er i dag.

Det kan jo tenkes at noen har hatt interesse av å utvanne mest mulig dem som ikke kan ta seg råd til å delta når man ser kursbevegelsene i forkant…

Jeg har tegnet for mine retter og vel så det, for jeg synes verdsettelsen er veldig lav her nå.

3 Likes

Enig!

Kursen kan lett gå mot 10 blank på tampen av 26 hvis rekrutteringen går bedre og data som legges frem er av en kvalitet som viser at dette går veien.

2 Likes

Det ser i øyeblikket ut til at emisjonen til de grader har sendt aksjekursen ned mot emisjonsprisen. Med en gang tegningsretten ble avsluttet i går, ser det ut til at pristrykket lettet i aksjen, som på det høyeste var opp 50%. Og etter børs endte selger opp 88%. Vi skal ikke lenger tilbake enn et år, da var kursen over 10 kr, som burde gi en kurs etter emisjonen på ca 5 kr. som en normalkurs.

Tegningen går ut 1. des. Regner med kraftig overtegning. Det blir spennende å se hva som skjer med kursen også etter tildelingen. Den bør absolutt gå opp igjen til ca 5 kr. etter hvert.

Ja, det er vel gode muligheter for en market cap på 800 mill. etter hvert som det kommer positive data. På enda lengre sikt ved oppkjøp snakker vi om 8 milliarder.

~450mill aksjer i omløp etter garantister har fått sine 12%.

Tøyle forventningene litt og tenke at en kurs mellom 1,3 og 2 er veldig akseptabelt mtp sentimentet i sektoren?

5 kr. forutsetter gode resultater fremover og at de får fart på inklusjonene.

Resultater som i rekruttering da? Spørs om Soug endrer på “according to plan” før de nærmer seg ferdig.

Neste katalysator er jo interim, og eventuell hail mary’ med partner i en eller annen kapasitet og/eller ferdig rekruttert. Sistnevnte hadde jo vært magisk.

Skjer jo lite ellers.

2 Likes

Vi må vel kunne si at dette har vært nok en katastrofal investering i biotek. Velkommen til 99% ned-klubben.

1 Like

Kursmessig ja. Men medisinsk ser det bra ut så langt. Så her er ikke siste ord sagt. Men ttt og det kreves penger underveis. Jeg er forberedt på å sitte med aksjene til Oncin forhåpentligvis får bevist at radspherin signifikant kan forlenge livet til mange. I så fall vil aksjeverdien stige markant. Med en total verdi på 8 mrd snakker vi om en kurs på 17 kr. aksjen.

Nå feiler jo 9 av 10 enten I fase2 eller 3. Så her er det betydelig risiko!

Den største risikoen her er vel tempo. De har ikke feilet hittil med ferdig fase 2a. Tvert imot. Radspherin i seg selv ser meget lovende ut. Med kapitaløkningen nå bør vi få avgjørende tilbakemeldinger før man trenger ny kapitaltilførsel.

2 Likes

Generelt sett er jo dette riktig og det skyldes jo at de fleste nye legemidler har en virkningsmekanisme som ofte er vanskelig å forstå der det er mange faktorer som kan påvirke effekten.

For Oncoinvent er jo mekanismen mekanisk siden det er alfastråler som dreper celler, en mekanisme som er godt dokumentert. Utfordringen har vært å få en jevn distribusjon av alfastrålene i bukhulen, slik at man kan fjerne alle mikrometastaser, men det virker som det er løst.

I min verden betyr det at mye av risikoen er fjernet, uten at det er lett kvantifiserbart. At behandlingen er en tilleggsbehandling som ikke konkurrerer med annen behandling, men supplerer den, gjør meg også positiv til markedspotensialet.

3 Likes

Oncoinvent ASA: Notification of trade - primary insider/close associate

2 Likes

Mye overtegning av innsidere må jo være et positivt signal.

1 Like

Skulle jo tro det.

Men så lenge rekrutteringen ikke later å være under kontroll, så tror jeg lite biter på kursen utover partneravtale.

Oncoinvent ASA: Last day of the subscription period in the rights issue

Rekrutteringen er jo mye bedre enn formidlet. Den er jo tilnærmet eksponentiell iflg. CMO med + 10 i kjømda siden sist.

Heisatur ned, når er neste rekruttering update? Tenker på inngang

Oncoinvent ASA: Preliminary results of the rights issue