Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Vent da, skal prøve

Kan det skje noe over natta eller er det minimum 1 år ? Eller mer før resultatene foreligger. Og da må de igjennom en stor fase 3 også.

Jeg tenkte mer på potensielt partnerskap eller endringer i eierstruktur. Ikke medisinsk.

Det kan godt hende at 50 øre blir den laveste kursen frem mot avlesning. Så vil den angjøre om det går til flere kroner eller kollapser helt. Men det er jo det som er med disse bingo selskapene . Enten eller.

2 Likes

Sånn? Tror det kom inn en screenshot nå.

1 Like

Som du sa Investcowboy, tror det er bra timing for inngang her nå. Ferdig med emisjon og selskapet har ikke et akutt pengebehov hengende over seg lenger.

De kan konsentrere seg om forskningen og selskapet har jo sålangt bevist at de har noe å fare med tanke på gode data.

Det finnes ingen triggere på kort eller mellomlang sikt ! Avlesning av studie sent neste år blir helt avgjørende. Vil tro kursen dropper godt under emikurs, og vil siden ligge i stabilt sideleie,!

Helt ok. Tenker 0.22% av hele Oncoinvent for en halv million kroner er greit. Nesten 200 000kr tilbake på skatten dersom aksjen går i 0. Maksimalt tap på 300 000kr på en såpass stor eierandel av Oncoinvent er greit bet spør du meg. Er muligens noen verdier i pipen og diverse utstyr + fremførbart underskudd som andre kan være interessert i. Så er ikke sikkert den går i 0 heller dersom selskapet mislyktes. Mange lo da jeg kjøpte nano under krona og, som senere ble Thor Medical. Mye kan skje. Tape 300 000kr eller kanskje flytte til sveits er grei risk reward for meg. Kjøper jeg en brukt elbil til 300 000 er den garantert i 0 om noen år. Da velger jeg heller 0.22% i oncoinvent som ikke er garantert i 0. Er du cowboy så er du cowboy.

7 Likes

Fin holdning, du skjønner risikoen og har valgt den for deg selv med åpenbare R/R lagt til grunn for å ta dette bettet. Masse lykke til :cowboy_hat_face:

Det er forskjell på å gamble versus å konstant hausse og alltid ta feil.

2 Likes

“Det er forskjell på å gamble versus å konstant hausse og alltid ta feil.”
Det er faen så bra sagt observer, akkurat sånn jeg tenker👍🏻

Sterkt!

Businesscaset rundt Radspherin er ganske solid. Om de klarer å forløse potensialet handler bare om to ting nå.

Fungerer Radspherin tilfredsstillende?

Og klarer de å få inn de siste 60 ish pasientene i løpet av 2026?

Hvis svaret blir ja på overnevnte så står aksjonærene ovenfor en solid opptur de neste årene!

Med dette som bakteppet så er det ikke veldig rart at gamblere og spekulanter hiver seg på. Leveres på de to punktene over, så kan man fort se for seg en avkasting med russiske prosenter fordi busnesscaset er såpass solid.

2 Likes

Så de skal rekruttere 60 pasienter til og så vente 12 måneder eller når kan de lese av?

Synd at de som gjerne ikke er “cowboyer”, men som prøver seg i caset over tid, blir idioterklært fordi de velger å bli med ned og forsvare posisjoner i emisjonene. Spesielt når noe av grunnen til at kapitalmarkedet her på berget er nokså🖕 til slike selskap etter både en , fem og sju fadeser. Samtidig når man ser hvor mye billigere man får utviklingen sammenlignet med tidligere selskap. Selskapet er verdt 200mill, det ligger 700mill brent i selskapet og en utsatt skattefordel fra bergenbio. Da har sannelig produktet ikke mye verdi i markedet, og ja - norske investorer trenger nok å bli overbevist om at dette(også) ikke er noe piss som det viste seg å være i de andre aktørene som har kommet og gått.

Få snakker om Radspherin og dets virkemåte(og senere effekt, forhåpentligvis), eller det at vi har eiere som Linq, Brummer, Geveran(vært i bio før?), Hadean osv. Det er faktisk nokså tungt med både finansiell styrke og kompetanse i topp20. Men det eneste som vektlegges er aksjekurs og “drittemisjoner”.

For egen del, som er nokså interessert i dette ellers, blir det litt kjedelig å se tråden fylles med slikt. Hadde vært kjekt om det kom noen innlegg rundt det andre også, selv om advarsler og “negative” argument selvsagt er like viktig, balanse er viktig.

Kjekt å ha deg med @Investcowboy , willkommen!

1 Like

24mnd avlesning så er studiet komplett.
Interim etter 9-12 tror jeg, må vel se om det er liv laga og ha grunnlag for planlegging av fase 3(og kanskje løfte skjørtet for en større aktør?)

3 Likes

Ikke ofte man får se et så godt eksempel på sunk cost fallacy.

Er det det dette er? Bør ikke det bety at pengene brukt på tidligere forskning er bortkastet og ikke har noe verdi nå?
Om man har tro på Radspherin, noe resultatene til nå absolutt kan forsvare imo, så er det vel ikke helt feil å tenke at man får kjøpt flere års forskning billig i denne aksjen.
Synes absolutt ikke det er åpenbart at du kaster gode penger etter dårlige penger ved å investere i denne aksjen nå eller forsvarer din eierandel i emisjonen nylig.

4 Likes

Enig der!

Det jeg tror de som investerer i Oncoinvent nå ønsker å se i 2026 er to ting.

At dagens kontantbeholdning rekke til å få rekruttert alle pasientene i fase 2 studiet. Og data som slippes om 12 mnd bekrefter data vi har sett så langt.

Hvis dere leveres på begge punkter over så kan det være et godt nok grunnlag for å få med en partner på fase 3.

Også kan jo det selvsagt dukke opp andre BD muligheter før avlesning om 12 mnd. Hva sannsynligheten for det måtte være er umulig å si, men jeg tenker den er til stede. Men det vil uansett bare for bonus å regne.

2 Likes

Sunk cost fallacyen er at Merlin mener at penger som er brukt på forskning skal ha noe å si for verdsettelsen av selskapet. Sunk cost fallacy går på at man tar tidligere irreversible investeringer med i regnestykket, ikke at man nødvendigvis kaster gode penger etter dårlige.