Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

“Sunk cost fallacy” blir vel aktuelt i dette tilfellet først når det eventuelt feiler - det har det ikke gjort enda og da er penger investert ment for å syne forskningen midlene har gjort mulig.

Om man etterhvert skulle få utsettelser direkte relatert til behandling, da f.eks synkende rekrutteringshastighet uten en ærlig forklaring på hvorfor(les:Betalutin), kan man gjerne dra opp slike uttrykk. Det sagt så er det ikke sunk cost, før masten er mer under enn over vann, og den kampen er reell for alle utviklingsselskap.

Jeg skjønner at de store ikke ønsker å bære regningen langt frem uten resultater å vise til, og enhver kan gjøre seg opp en mening rundt det Hadean driver på med - uttales på shareville at H ønsker å ta det av børs - som ikke gir helt mening, men ok.

Ingenting er bankers før det ER bankers, så får man veie informasjonen slik man ønsker. Ser fælt lite selskapsrelatert negativitet, men mer personspesifikke og markedspesifikke argumenter. Ingenting er bedre enn at Radspherin fungerer slik effektsignalene indikerer, men er det en ting som er sikkert er det at i statistikken i fleste tilfeller jobber imot tidlige signaler, da spesielt om det endres noe i protokoll rundt pasientgrunnlaget.

Soc + radspherin i første linje vs SOC er også ganske ambisiøst, og hinderet skal selvsagt ikke undervurderes.

2 Likes

Sunk cost fallacy går bare på beslutningsgrunnlag.

Dvs det bunner I forståelsen til individet som gjør beslutningen? Eller?

Ja, man kan begå sunk cost fallacy og likevel gjøre riktig beslutning.

Nemlig.

Kapital er en innsatsfaktor i slike “prosjekter”, dvs om man unngår emisjoner og fortsetter å bli med ned skal jeg ikke være uenig. Da kan tidspunkt for kjøp av aksjer sidestilles med hvilken lørdag som er rett å sette lottorekka…

At det har blitt utsettelser, og om man fortsetter å tilføre penger basert på gammel info er det ikke tvil om at argumentet ditt er gyldig. For min del har jo dette å følge selskapet over tid blitt “dyrt” til nå, men jeg har heller ikke klistret testiklene på panseret i prosessen.

Som det nevnes ovenfor - som et spekulativt bet - 250mill for et selskap som er underveis i fase to med 180-200mill på bok, med de tidlige resultatene som ligger til grunn, utgjør ganske bra R/R nå.

Skjønner også godt at markedet er reserverte for slike selskap gitt historikken - ikke minst på forum hvor det har vært mye positivitet uten særlig grunnlag for det.

Mange “nay-sayers” har hatt rett.

Om du mener at hovedargumentet for å investere penger ikke skal være at du tidligere har investert penger og derfor ikke vil gi slipp på det, så er jeg jo enig i den.

Men poenget fra Merlin sin side på akkurat denne aksjen er vel mer at man nå får “kjøpt” forskningen frem til fase 2 til en veldig lav verdsettelse (etter hans mening).

1 Like

Hvordan går det egentlig med gamle pipen til NN?

Re : ( relevant for Oncoinvent vil jeg påstå)

Hvorfor mener du det?

Jeg ser egentlig ingen relevans.

Me ref artikkelen over og det @hybrid nevner om å ta Oncoinvent av børs.

Jeg tror Hadean kommer til å forslå å legge Oncoinvent inn under Aclithera ved neste korsvei…. :cold_face:

Om de skulle klare det vil bero på rekruttering, data og hvorvidt de klarer å få inn partner til fase 3. Hvis ikke alle piler peker rett vei ved slutten av 2026, så tror jeg Hadean kan prøve seg på en hostile takeover.

Relevansen, er kun grunnet at det er radiofarma begge selskapene holder på med.

Spørsmålet rundt Pipe til NN, er vel grunnet :: Actithera og Nuclithera kommer til å åpne dørene på Kjelsås for miljøet

Nuclithera fikk vel både Kjelsås og pipe tilnærmet gratis?

Nå er actithera i lokalene, samt virker å ha litt kr på bok?

Så bare lurer på om de har blåst noe liv i Betalutin igjen?

Eller om Nuclithera kun provider kjelsåsveien 168.

Actithera og Nuclithera har ingenting med hverandre å gjøre right of the bat.

Men hvorfor er det relevant for Oncoinvent? Skjønner ikke

Verken RHL eller Bruland ble med i denne emisjonen.

Lurer på hvorfor de avslo. Vet de noe vi ikke vet? :thinking:

SCiencons økte med 50k aksjer forleden :grinning_face_with_smiling_eyes: ser det ut som på listen vertfall.

2 Likes

Ser ut som Larsen kjøpte 82 000 aksjer i starten av desember og.

1 Like

Ok, my bad i så fall.

Men jeg er fortsatt skeptisk til hva som kan skje med aksjen hvis markedet ikke er villig til å ta tabu aksjen på tross av rekruttering og «bra» data.

Men håper jo at markedet som helhet for opp øynene for business caset hvis det leveres gjennom 2026

1 Like

Og Sciencons har 2 mill aksjer - blant de 50 største

6 mill

2 Likes

quote=“hybrid, post:2743, topic:1357, full:true”]
6 mill
[/quote]

Hadde han 2 før emisjonen? :thinking:

Sciencons as eier totalt: 6 048 000 (1,45%)

I tilegg har Roy Larsen 805 000 aksjer som er utenom Sciencons

1 Like