Sciencons hadde 4,9mill aksjer i Oncoinvent før merger, så skjer det noe i mellomtiden der aksjeantallet går opp til 11 og ned igjen til 5,9. Vet ikke jeg hvorfor, men sikkert en teknikalitet.
Opp til 6,05 nå.
Sciencons hadde 4,9mill aksjer i Oncoinvent før merger, så skjer det noe i mellomtiden der aksjeantallet går opp til 11 og ned igjen til 5,9. Vet ikke jeg hvorfor, men sikkert en teknikalitet.
Opp til 6,05 nå.
Liker denne posten fordi den gir et dønn avklaret syn på risikotoleranse og oppside vs nedside.
Nå er denne 0,22% andelen betinget av videre finansiering av selskapet da.
Ingenting å si på det, men det er også nevnt utallige ganger for så å bli avskåret som idioti, også av deg.
Jeg har sagt at jeg synes mange av de norske biotekene nå gir dårlig risikojustert avkastning, det betyr ikke at folk trenger å følge at jeg sier noe er idiotisk.
Hvis folk vil søke absolutt avkastning i long shot bets foran risikojustert avkastning så er jo det et helt subjektivt og personlig valg.
haha, jau. er vel der idiotien stammer fra siden det aldri har vært noen avkastning for longs…
Tror de fleste er enige om at R/R er bra her, men at ja, det har vært mye grejor.
Mest negative jeg har sagt om oncoinvent er at for meg fremstår hadean som en totalt toxic aktør å sitte i samme båt med, for min del, så lenge det ikke er litt flere biter som faller på plass i puslespillet.
Dersom lovende data tikker inn i 2026 er jeg villig til å putte inn 2-300 000 til for å redusere utvanning ved neste emisjon, og kanskje er det nokk til å forsvare en ok eierandel videre. Skulle det derimot bli eufori og aksjen stiger 2-300% før neste emisjon selger jeg halve beholdningen og sitter igjen med 500 000 “gratis aksjer”. Har tenkt gjennom alt dette før jeg handla i forrige uke. Så Rachid Bendriss (ceo i north) handla 450 000 i Oncoinvent privat nylig. Bra type jeg hadde gleden av å ha en lang telefon samtale med for et par år siden. Vi var inne på biotek og hugser godt han sa biotek var ren lotto, og han snakket om viktigheten av å ta kalkulert risiko i markedet. Når da Rachid plukker nesten en halv million Oncoinvent aksjer privat vet jeg han har tatt en grundig risk reward analyse selv som har resultert i kjøp. Litt avsporing kanskje men absolutt viktig å poengtere, når historikken viser att North har truffet veldig bra med bunnfiske tidligere (Refererer til Reach, Soff, TXP, wind catching systems, nanov)
Selge halvparten ved dobling og spille videre med husets penger som slagplan er veldig i min gate og. 
Men ro bæret litte bitte grann, kan tenke meg et par hundretusen aksjer til her på billigsalg 
Ser også det har dukket opp andre smarte penger i det siste. Tenker da på topp 4, Sindre Bakkejord.
Som nevnt over, lykkes de med rekruttering og data i 2026, så står denne aksjen foran en episk opptur.
Så da får vi deg om bord på tampen av 2026 hvis det leveres? 
Husk at Hadean bare har 12%. Håper og tror deres rolle kan bli marginalisert hvis selskapet lykkes i 2026.
Hvilke «biter» tenker du på @Savepig ?
Jeg gjorde det i Algeta med en post jeg hadde kjøpt på 23,- kroner som jeg da solgte på 44 -46 kroner. Hadde heldigvis vett til å gå inn med full allokering på 50+ kroner, men det var jo i en tid hvor veldig få forstod hva den første Bayer-avtalen innebar og kursen lagget jo nyheten lenge.
Minst 1 av 3 typisk:
Big pharma partner med stor upfront
Vellykket avslutning av registreringsstudie
Priority Review eller denslags fra FDA
Selvsagt, skulle det komme perioder underveis der det fremstår som om kursen blir knust helt out of whack, så går det jo helt fint an å være opportunistisk på det da.
Vi er der ja! 
Da er jo mesteparten av saften klemt ut av sitronen
Synes du virkelig det, når man ser på historikken til Algeta som jeg postet over her? Og man legger til grunn at man ønsker risikojustert avkastning? Er potensielt ENORMT mye saft igjen etter studier. Pluss at man har en definerbar opportunity cost i å sitte i en binær aksje og vente på events man genuinely ikke aner når kommer, vs andre aksjer som kanskje er i en etablert opptrend.
Da anbefaler jeg deg å ta en tur over i Novo-tråden og se på hva slags svingninger @TheObserver jobber med i en etablert bluechip.
Rundt 160% ish?
Men jada, risikosjusert sikkert bra det 
Men når vi snakker risikojustering @Savepig .
Ta Zelluna som eksempel, mcap ca lik som Oncoinvent. Men er kun i preklinisk fase!
Da ser du kanskje hvor håpløst lav priset Oncoinvent er, og hvilket potensial som ligger her hvis rekrutteringen går i boks og data leverer på linje med det vi har sett så langt.
Godt 2026! 

ved siste oppdatering hadde de 28 innrullerte, de må ha rundt 100 for å lese av en interim om jeg har forståt riktig, så skal man vente 12 måneder for at resultatene skal modnes og tilbakefallene skal begynne å skje? Det er sepnnende med disse utbomba biotec aksjene, men det rekurtterings marerittet har jeg vært bort tidligere. man snakker fort 2 år før de er ferdig eller mer? har jeg misforstått.
At folk er med på emisjon og selger under emi kursen er for meg en gåte, men er kanskje noen andre som selger av skattemessige årsaker. De som ikke har vært med på emisjon og det er forståelig.
Greit å få igjen noen kroner av futen og få en gav på 50 øre.
Ser litt bedre ut når man logger seg inn på Nordnet 
Det kan kanskje være garantister som selger, de har vel fått en garantiprovisjon som gjør at deres kostpris er under 0,50.
Men jeg skjønner likevel ikke at folk selger her nede, men folk har jo alle sin egen agenda og lommebok og passe på.