Hm, så Soug tjener potensielt rått på å ha holdt kursen lav i vår, ved å tone ned fremdriften i rekrutteringen?
Så kommer nok de gode tallene etter at strikeprisen er satt.
Blir liv her når Circ-gevinstene sikres og skal reinvesteres, gitt rekrutteringen er på stell (slik ledelsen hevder)
Personlig har jeg solgt masse Circio siste dagene, men det frister virkelig ikke å reinvestere noe av dette i en one-trick pony igjen, samme hva de heter.
Hvorfor gamble på noe som har 1 - 3 % sannsynlighet for å lykkes når man kan eksponere seg mot mer diversifiserte plattformteknologier eller kommersiell pharma? (Tenker ikke da på Photcure nei
)
Men kommer det gode data og det er penger å tjene så er du vel ikke vond å be?
Men ja, biotek skal jo bare være «krydder» i en portefølje
Nei, men det vet man ikke før aksjen enten har falt 90 % eller steget 30 %.
Disse veddemålene frister ikke lengre, men helt sikkert for andre, så får håpe det finnes gamblere igjen hvis motivet er å finne kjøpere av sine aksjer for å de-riske før den binære meldingen kommer.
Det er mer gøy å dra ut 400 % på Circio og være happy med det enn å grue seg til børsmeldinger som sparker magen din ut på andre siden av kroppen med “primary end point not met”.
Hadde man sett at responsen var 400 % på positivt utfall kan man snakke om en attraktiv risk - reward, det er jo ikke det som skjer fordi selskapet ut å hente penger igjen til neste fase og da er kanskje emisjonen faktisk lavere enn før den gode meldingen kom. Så for min del; nei takk.
Dersom noe tyder på Onco skal bli nye Algeta får man garantert rikelig med tid til å finne seg en plass med gradvis bedre de-risiking. Det er i alle fall det jeg tror.
Svaret på det spørsmålet er at vi ser tresifrede prosenter når/om det kommer gode interimtall, uansett hvor langt frem det er til dette er del av standardbehandling.
Å?
Når skjedde det sist gang?
Nano steg vel kanskje 25 - 30 % på dette før kursen uken etter var tilbake igjen. Sorry altså, verden er ikke slik lengre, markedet har lært seg å skjønne hva som skjer når selskaper endelig kommer med gode tall; de må hente mer penger og da er kapitalen fortsatt like dyr som før.
Jada. Det viser jo at det er mer å hente å på biotekselskaper som ikke er avhengig av å levere, men som kan gå på tro, håp og spekulasjon.
Når det kommer til å levere harde data, så har ikke norske selskaper noen lang skryteliste å vise til, minus Algeta.
Om man har tatt et lodd her nå får man vel være fornøyd med tosifret i første omgang.
(Men det at kursen nå ligger godt under emisjonskursen gir mer å gå på oppover. Etter spleisen skal den til 100 kr for å være tilbake på 1 kr der den var for ikke så lenge siden. Det er tresifret opp fra dagens kurs. Jf. Circio og reprising.)
Det er evigheter siden mcap var så høy. Du må ta høyde for flere aksjer
“Evigheter” er et begrep med varierende definisjoner. Vi skal vel ikke lenger tilbake enn til våren 2025?
Tror du må tilbake til 2023
I dag er mcap kun 200 mill. Hva var den i januar 2025?
(Man kan lure på hvorfor de spleiset såpass kraftig som 100:1. Effekten av dette, samt å tone ned rekrutteringstall, er at kurs/mcap er holdt nede. Du får kalle meg paranoid, men det var et gunstig tidspunkt å bruke kursen til å sette strikepris på opsjonene til Soug…)
Er vel her de potensielle prosentene kommer inn. hvis resultatet blir som ønsket(og egentlig forventet) skal jo mcap opp et knippe og to.
Får lese dere opp på Lytix og vurdere det. 
Og der er du inne ved kjernen av problemet.
Det er jo nettopp av den grunn aksjen er blitt uinvesterbar for markedet.
For øvrig tror jeg på en brutal reprising hvis data er bra og rekruttteringen kommer på stell.
InVivo mente du hadde kontroll på mcap her.
Kan det stemme at det var 97.7 mill aksjer i januar 2025? Med en kurs på over 5 (eller 500 før reverse split)?
Det var 440mill aksjer a 0,5 før reverse split.
Mcap har vært rundt 200mill et sted siden sist emi.
Observatøren m/fler tar ikke feil i at aksjekursen er gruset - for tro tjenere(idioter som meg tydeligvis) endres det ikke noe spesielt så lenge jeg forsvarer eierandel. Man er på sett å vis i samme båt som de største her, totalt avhengig av at soug velger å være ærlig istedenfor å bløffe seg fremover med f.eks rekrutteringstall.
De meldte x stk 31.12, SELV om de meldte en pasient rekruttert ved ny site i januar. Det er så banalt idiotisk at det tidvis er til å spy av.
Hvis selskapet ikke er verdt mer enn x, så trenger ikke CEO drive med ordkløyveri for å kjøpe seg tid. Det skinner gjennom lang vei. Det sagt så sitter største aksjonær i styret, så de vet jo nøyaktig hvordan står er. - og de kjøper seg opp i emisjoner. Vær det god drift eller forvalters ego - who knows.
Mange tenker gjerne at 11 sykehus istedenfor 6 er bra greier det. Isolert sett; ja, men snur man på det så kan man jo også si at man tilfører 5 ekstra team til kirurgien - som er nøkkelfaktoren for at radspherin skal funke optimalt.
Ja, status fra 2026 er ikke så vanskelig å finne. Men spørsmålet var til diskusjonen om hvor lang en “evighet” er, dvs om mcap var tresifret prosent høyere enn i dag i jan 2025 eller om man må tilbake til 2023.
Såvidt jeg kan se var kursen i jan-feb 2025 over 5 (Nordnet o.a. viser 500 pga reverse split). Med antall aksjer 97.7 mill får vi mcap på ca 500 mill. Fra dagens 200 til 500 er det i så fall tresifrede prosenter opp til mcap fra jan 2025.