Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

I samme intervju: “Vi planlegger også at det skal være en interim-analyse nå i slutten av 2026”

[mitt kursiv, Soug kanke snakke i kursiv, meg bekjent]

Så kan vi jo kjøre diskursanalyse på hva “slutten av 2026” betyr, men for meg utelukker det ihvertfall oktober, og kanskje også deler av november. Jeg tenker at Soug ville sagt q4 dersom det var åpent for at det kunne være når som helst i q4.

Timing for første interim blir en trade-off. Jo lenger man venter, jo mindre uklare data, og vice versa.

Selskapet hente penger, men bør også helst gjøre det til så modne data som man kan få. Eller, for å snu det på hodet, det er først nå i q4 vi kan snakke om noe som kanskje ligner på på halvmodne data her.

Antar alle er kjent med:

Første pasient inn sommer 2024, 26 rekruttert til 1/1-2026, 37 innrullert til q2 start 2026, innledende safety kohort på 6 pas, og 2:1 randomisering

så “conchita wurst case” for datagrunnlaget ved interim blir at kun rundt 20 pasienter blir lagt til grunn, 13 i radspherin-armen og 7 i kontroll elns.

bare for å dra et tall ut av rævva, så gjetter jeg på at de 6 (tall kommer nok, men separat, siden de ikke er randomisert) ble rekruttert i 2024, og at de 20 randomiserte ble innrullert i løpet av 2025. Da har noen noen av de randomiserte som skal ligge til grunn for interimen vært inne i 12+9 = 21 mnd, mens de med kortest oppfølging kun har vært 9 mnd. Om kontrollarmen progredierer “normalt” så burde i hvert fall noen der ha fått tilbakefall ved interim-avlesninga, og så spørs det hvordan radspherin-armen gjør det. Pasienttallet er så lavt at alt egentlig kan skje. Det kan bli 0-0, 0-2, 0-4, 3-5, eller gud forby noe sånt som 3-3.

Edit: Så spørs det hvordan markedet tar det hele. 0-4 er der selskapet ønsker å være, obv.

3 Likes

For de som bryr seg om analyser

3 Likes

3 av 3 inc?

1 Like

Etter mitt syn en typisk analyse som dilter etter kursutviklingen, ref dette med at kursen til norsk biotek pleier å ligge 50% under analysene fra meglerhusene.

Kursutvikling kom jo i spill pga av tidsplanen omsider så ut til å holde og investorene begynte å regne på caset.

Skal man ta med noe fra analysen så mener jeg fair value i norsk sammenheng bør ligge på ca 50% av bull caset i analysen, altså ca 350kr aksjen. Det gir jo en beskjeden mcap på ca 1,5 millarder kroner.

Det er vel det beløpet som blir indikert av chatGPT og andre her inne også. Om vi kommer dit beror på data og fortsatt god flyt i rekrutteringen. .

3 Likes

Hvis du mener at kursen burde vært 350,- kroner og samtidig mener at aksjen i ett bull-scenario er verdt 750,- slik analytikeren mener, betyr det at du implisitt mener at det er 46,67 % sjanse for at bull-scenarioet inntreffer.

Jeg tror de 110,- av 750,- som gir 14,67 % er en mer rimelig vurdering av risikoen i aksjen i dag.

Edit:
En annen grunn til at aksjekursen i bull-scenarioet ikke tar hensyn til at antallet aksjer som selskapsverdien kommer til å øke på veien til suksess, og den utvanningen tar normalt ikke analyser høyde fordi antallet nye aksjer er en svært vanskelig faktor å treffe riktig på.

1 Like

Nå snakker vi på kort og mellomlang sikt.

Et bullscenario der Radspherin gir en signifikant forbedring i overlevelse vil kunne være verdt alt mellom 20-40 milliarder NOK, som gir en verdi på ca 4 500-9 000 kr aksjen.

Men vi får vel en splitt i aksjen hvis den går banans på dataslipp og eventuell partner. Tipper en aksje i dag gir 10 nye etter splitt

1 Like

For å komme dit hvor du har fått godkjent medisinen til markedsføring, hvor mye penger må du hente inn på veien dit er spørsmålet som er viktig. Bruk gjerne Algeta som eksempel, men i mitt hode er det helt utelukket at lille Oncoinvent skal ta dette til klinikk alene. De må derfor enten selge hele eller deler av rettighetene på ett mye tidligere tidspunkt hvor kjøperen/lisenstageren skal ha en solid rabatt for den gjenstående risikoen og også tiden det tar før ting er i markedet.

Men for all del det er et stort potensiale i aksjen, og jeg sitter long med en liten posisjon.

1 Like

Å kjøre en registrational fase III her koster vel fort 3 x selskapets MCAP i skrivende stund.

Fikk du med deg at Soug sa de forventer AA i q4 2027?

Nå er vel Oncoinvent omtrent der Algeta var når de fikk en avtale med Bayer.

Så, ja en avtale er vel en forventet for veien videre. Det har jo vært kommunisert hele tiden.

Forventer du en bedre eller dårligere deal en Algeta fikk?

Selv forventer jeg en bedre avtale enn Algeta fikk fordi alfaemittere nå har en proven MoA og er et brennhett felt kontra i 2009. I tillegg har Radspeherin et mye større potensial enn Xofigo.

2 Likes

Jeg tar ikke Soug sine forventninger helt på alvor etter hans tid i Targovax, men ja jeg leser det som kommer uten å bruke mye tid på caset.

Ja, de kan muligens få en avtale nå. Om den blir bedre enn Algeta avtalen har jeg ingen formening om. Det er også verdt å få med seg at Xofigo aldri ble en blockbuster med salg på 1 mrd USD slik Algeta og sikkert også Bayer trodde. I tillegg hadde man i sin tid håp om at Xofigo kunne brukes også i andre indikasjoner enn prostatakreft, og Thorium plattformen ble også tillagt vekt.

Nå ble dette var sagt lenge før Soug kom til bordet.

For øvrig så har jo Soug vært med på å lande to store dealer i karrieren. Er ikke noen andre i Norge som kan skilte med det.

Hvis du ikke tror på en avtale så er det litt rart imo å sitte med den aksjen.

At Xofigo ikke klarte å leve opp til sitt fule potensial betyr jo ikke noe for potensialet og fremtiden til Radspherin

1 Like

Lite konkurranse og andre alts i PC…

2 Likes

Tror ikke man skal gi Soug en alt for stor del av æren for Algeta dealen selv om jeg selvfølgelig vet at han var CFO. Det var nok andre som var viktigere enn ham.

Jeg utelukker jo ikke at de kan få til en avtale, men jeg er altså ikke sikker på det. To forskjellige ting og en grunn til at man har småposter i ulike selskaper. Selvfølgelig er de to medisinene/preparatene ulike, men det kan ha noe å si for betalingsviljen og også hvor mange som er interessert i å gjøre en deal.

Ikke vet jeg, men han har uansett en track record som CFO i Algeta og ledet Arxx frem til en god deal.
Vet ikke om andre lesder i norske biotek kan skilte med det samme?

Hvordan da tenker du? Tenker du på alfaemittere generelt eller bare Radspeherin?

Hvis du sammenligner Radspherin mot Xofigo så blir jo det som
sammenligne bananer og poteter.

Selv sitter jeg utelukkende med Oncoinvent fordi jeg tror på en god avtale hvis Radspherin viser god effekt.
Og sånn jeg ser det finnes det ingen gode argumenter for at de ikke skal oppnå en like god eller bedre avtale enn Algeta gjorde i sin tid (for 17 år siden).

Ett annet element som taler til Radspherin sin fordel er jo selve Businesscaset. Lett å bruke, krever ikke ekstra innleggelse og behandling utover et kateter som legges inn der hvor operasjonsåret allerede er, og et marked med lite konkurranse, men en enorm oppside mtp på at behandling kan brukes i et utall indikasjoner med høy sannsynlighet for suksess gitt at det fungerer i OC.

Helt greit å være negativ til biotek på generell basis, men jeg mener du bommer fundamentalt i argumentasjonen rundt Oncoinvent og Radspherin.

1 Like

Jeg vet jo også at de to ikke er like, men de er heller ikke totalt forskjellige. Og de tingene du nevner som positivt for Radspherin behandlingsmessig gjaldt vel i like stor grad for Xofigo, den ble vel også brukt på pasienter uten at de måtte innlegges?

Om du synes jeg er negativ til biotech så skulle jeg gjerne visst hvor mange biotech selskaper man måtte hatt aktivitet i for kvalifisere til å være positiv.
Jeg avslutter her for i kveld og gleder meg stort om Oncoinvent blir en stor suksess, men jeg satser altså ikke huset på at det skal skje.

Poenget er at pasientene som får Radspherin allerede er innlagt på sykehuset fra før, det krever ikke noe ekstra av pasienter eller leger.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg mener bare at du bommer fundamentalt på argumentasjonen og kritikken av Radspherin og Oncoinvent.

En enkel analyse er jo peak sales som er mye brukt i biotek.

Her er jo cluet å komme frem til hva peak sales realistisk sett kan ende på. Novartis har hatt stor suksess siste årene med sine betaemittere Lutathera og Pluvicto som omsetter for henholdsvis 1 og 2 BUSD. Disse legemidlene har vært med å bane vei for radiofarmaka, noe ikke Bayer fikk dra nytte av som first mover i feltet.

I serviettanalysen til Oncoinvent så mener de at de kan klare å selge Radspherin for ca 2 BUSD i CRC og PC indikasjonene med ca 35% markedspenetrasjon. Hvor realistisk det er blir vanskelig for meg å bedømme, men siden PC er en nisje med lite konkurranse så tror jeg det er oppnåelig å få en solid traction og standing i disse indikasjonene. Så kommer alle andre kreftformer med spredning til buken på toppen av dette.

Oncoinvent har jo også en del spennende prekliniske produkter, men de vet vi lite om pdd. Men vi vet jo at preklinisk shit kan være verdt mye om dagen, ref Circio.

5 Likes

Ny i dag tydeligvis!

1 Like

ABG/Carnegie joint bookrunners neste uke?:wink:

4 Likes

Dnb blir tilrettelegger her ja :sweat_smile:

3 Likes