Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Takk for korrigering. Det står 14,3M på Pareto sine sider, da må det være feil. Ser det står 27,24 på VPS.no.

Fikk oversendt litt info nå om transaksjonen. Så vidt jeg kan se er det ikke noen oppdatert finansiell informasjon der, så man må vel bare anta at kassen er mer eller mindre tom.

Her er de som har forhåndstegnet:

• Sciencons AS (Roy H. Larsen): NOK 2 million
  • Geveran Trading Co Ltd: NOK 11 million
  • Hadean Capital I AS and HVentures Capital I AB : NOK 20 million
  • Canica AS: NOK 4.3 million
  • Helene Sundt AS: NOK 2.8 million
  • MP Pensjon AS: NOK 2 million
  • Øystein Soug (CEO): NOK 0.3 million
  • Gillies O’Bryan-Tear (chairperson): NOK 0.7 million

NB litt rart at ikke Soug tegner for mer enn noen månedslønner når han kommer inn på bunnkurser som dette.

Soug vet at bransjen ikke er for retail, som han sa i sin tid i TRVX.

Hans siste år i TRVX gjør at jeg er veldig i tvil om at han er en CEO jeg har lyst til å “investere penger i:cold_face:

3 Likes

Hvor rart er det egentlig? Han sender jo bare et tydelig signal om at her kan det komme en ny brutal utvanning i innen 12 mnd

Ser at selskapet har fått to betalingsanmerkninger på seg i det siste, så her virker det ganske tomt, ja…

1 Like

Rimelig spesielt når Norges rikeste kypriot er blant de største eierne.

Får ikke akkurat følelsen av at det er god stemning i styret

1 Like

Tilgang til dagens virtuelle presentasjon får man via mail til ca@dnb.no
image

Basert på søknadsskjemaet er det noen viktige punkter å være oppmerksom på:

1. Minimumstegning: Det er satt en minimumsgrense på motsvarende EUR 100,000 (ca NOK 1,150,000 med dagens kurs). Med tegningskurs på 2 NOK betyr dette at du må tegne minimum ca 575,000 aksjer for å kunne delta direkte i emisjonen.
  2. Din planlagte tegning: Din planlagte tegning på 50,000 aksjer (ca 100,000 NOK) ligger derfor under minimumsbeløpet, og du vil mest sannsynlig ikke kunne delta direkte i den rettede emisjonen.
  3. Muligheter for småaksjonærer: Det er imidlertid planlagt en etterfølgende reparasjonsemisjon (“Subsequent Offering”) for eksisterende aksjonærer som:
  • Eide 16,000 eller færre aksjer per 27. november 2024
  • Ikke ble tildelt aksjer i den rettede emisjonen
  • Er bosatt i Norge eller andre kvalifiserte jurisdiksjoner

Du eier 30,000 aksjer, så du kvalifiserer dessverre ikke til reparasjonsemisjonen heller siden grensen er satt til 16,000 aksjer.

Konklusjon: Med mindre du ønsker å investere minimum ca 1,15 millioner NOK, vil du ikke kunne delta i denne emisjonen. Dette er dessverre en vanlig situasjon for småaksjonærer ved rettede emisjoner.

Basert på søknadsskjemaet er det noen viktige punkter å være oppmerksom på:

1. Minimumstegning: Det er satt en minimumsgrense på motsvarende EUR 100,000 (ca NOK 1,150,000 med dagens kurs). Med tegningskurs på 2 NOK betyr dette at du må tegne minimum ca 575,000 aksjer for å kunne delta direkte i emisjonen.
  2. Din planlagte tegning: Din planlagte tegning på 50,000 aksjer (ca 100,000 NOK) ligger derfor under minimumsbeløpet, og du vil mest sannsynlig ikke kunne delta direkte i den rettede emisjonen.
  3. Muligheter for småaksjonærer: Det er imidlertid planlagt en etterfølgende reparasjonsemisjon (“Subsequent Offering”) for eksisterende aksjonærer som:
  • Eide 16,000 eller færre aksjer per 27. november 2024
  • Ikke ble tildelt aksjer i den rettede emisjonen
  • Er bosatt i Norge eller andre kvalifiserte jurisdiksjoner

Du eier 30,000 aksjer, så du kvalifiserer dessverre ikke til reparasjonsemisjonen heller siden grensen er satt til 16,000 aksjer.

Konklusjon: Med mindre du ønsker å investere minimum ca 1,15 millioner NOK, vil du ikke kunne delta i denne emisjonen. Dett.e er dessverre en vanlig situasjon for småaksjonærer ved rettede emisjoner

Snakket med Claude3.5 om emisjonsmuligheter. Tryna seff mellom to stoler…

Tas opp til notering 12.12, da kan man sikkert kjøpe i markedet pm man ønsker. Hadde vel uansett vært bedre om selskapet fikk de skarve kronene, prinsipielt sett

1 Like

Joda :grinning_face_with_smiling_eyes: man får alltids sjansen til å bruke penger. Men vil bli overrasket om utsalgsprisen er rundt 2 kr.

1 Like

Soug sier de satser på en utlisensierings-avtale i løpet av 2025.

Det blir en av hans viktigste arbeidsoppgaver neste år i følge ham selv , eller den viktigste, fritt gjenfortalt

1 Like

Vi er i samme båt der, hva er greia med å sette en grense på 16k aksjer for rep-emi? Jeg fikk aldri invitasjon til presentasjonen i dag, men ser det er en på mandag også, får prøve å komme meg med der…

Styret får kjøpe for 0,3 mill og 0,7 mill?

Kanskje de har under 16k aksjer :sweat_smile:

Vinnerne I denne emisjonen er alle de som dobler innsatsen sin. De mer eller mindre overtar selskapet. Hadean er den store vinneren. Tenk på alle som har vært med på 52 kr emisjonen.

Emisjonen er helt i orden etter aksjeloven. Med de svært lovende resultatene og den sterke utvanningen blir mange tvunget til å delta skal de holde posisjonen sin.

Lurer på om flere enn Hadean benytter billigsalget til å øke eksponeringen?

Og bra at selskapet får inn disse pengene.

Emisjonen verdsetter selskapet til småpenger og kan gi en fantastisk avkastning for dem som har muligheten til å tegne seg.

Hadean viser hvordan dette skal gjøres og holder ord i forhold til det de tidligere har uttalt. De har dessuten vært dyktige med øvrige investeringer.

2 Likes

Akkurat de samme strofene som når NN kjørte emisjoner på lavere og lavere kurser Merlin.

Vinnerne ble ikke de som hele tiden var med og økte eksponeringen sin som du anbefalte.
De ble de store taperne. Deriblant meg.

Skylder ikke på noen andre enn meg selv, men dette ser ikke veldig innbydende ut.

Det som taler for det motsatte er hvordan Radspherin utvikler seg. Det ser bra ut, men d så også veldig bra ut for NN.

Tross alt dette så kjenner jeg at jeg har lyst å ta et lodd, men tror jeg avventer litt.
Tror nok kursen vil subbe ned mot emisjonskurs etter IPO og hvem vet hva som skjer når de trenger mer penger om et år eller så.
Vil vi se kurs på kr. 1 da?

4 Likes

Du kan ikke direkte sammenligne. Radspherin er et mye enklere produkt uten kompliserende målstyring avhengig av andre medikamenter.
Det er også knyttet til operasjoner og dermed mye enklere å få akseptert som standard prosedyre.

Alle har kunnskapen om NanoV og alle andre biotech-historikkene i Norge.

Hovedaksjonærene satser videre. Regner med de har gjort gjennomtenkte og vel funderte risikoanalyser. Å la redsel alene styre går ikke.

1 Like

Du er frampå med nano-leksa nok engang. Mange av brukerne på denne tråden har vært gjennom den, men har muligens en litt annet perspektiv. Istedenfor å tyte om det negative, kan det hende at man har gjort opp den “mentale regningen”, tatt lærdom og bruker lærdommen i videre vurdering, da også rundt oncoinvent og radspherin. Jeg syns det er viktig å skille på selskap og tilstanden til kapitalmarkedet.

Emisjonen verdsetter selskapet til 154m, og det skal hentes 100m(:crossed_fingers:). Før emisjonen lå verdien rundt 250m. Gir dette mening mtp hvor selskapet er i det kliniske løpet? Ikke for mitt vedkommende.

Nano ble verdsatt til 600m ved notering, var nedenom 300m i en vending og ett år senere fløy den til 6mrd.

Også verdt å ta med seg at de største aksjonærene er i samme båt. Hadean kom vel inn på 50kr i første omgang.

Og for de som nærmest er avhengig av algeta utsagnet, radspherin er nærmere xofigo i virkemåte enn noen av de andre. Mener jeg ble fortalt at det i utgangspunktet var ment å søke godkjenning som medical device kontra medikament. Det sier vel litt om den enkle og pragmatiske tilnærmingen til behandling av PC.

4 Likes

Slettet