Omsettes på 3,50.
Edit 2.90 nå.
Kan vel se ut for at emisjonen på 2 kr var nore i underkant når man ser hvor den omsettes i dag, ja…
Ja, det var svak gjennomføring sånn sett. Hadde de satt den på 3,5-4 kr ,som burde vært mulig, så hadde stått vesentlig sterkere finansielt.
Exact theraputics hentet vel ca 130 millioner på kurs 4 kr i sin emisjon i forrige uke
Når det potensielle markedet for Oncoinvent er 6 milliarder dollar, så er det klart at Oncoinvent kan bli et nytt Algeta eventyr.
Det er større enn som så, men dette er de to første markedene de sikter seg inn på.
Hva er markedsverdien ? Etter emisjon.
Husk at de nå har ett års runway og at artbio har leieavtale hos de.
Ca 350mill med det innabords. EV ca 200mill som var ca verdien i gråmarkedet før notering.
Omsatt for 3mill i aksjen i dag. Syns ikke det er så verst.
Jeg har forsåvidt ikke mottatt aksjer fra emisjon enda, kanskje det gjelder for flere?
Emisjonsaksjene mine synes ikke på VPS-kontoen, men de ligger i porteføljen min hos DNB…
Oncoinvent ASA: First day of trading on Euronext Growth Oslo and publication of information document
Jeg “jukser” med å bruke AI som oversetter og oppsummerer. Ta høydefor at AIikke er allvitende, men jeg deler forxi resonnementet er særs lovende. Hvis noen finner detplagsomt å få AI-gerert info så gi beskjed
Gjennomgang av 1 artikkel:
Dette er en annen forskningsretning enn Radspherin, og handler om et helt annet produkt fra Oncoinvent som kalles OI-1. La meg forklare hovedpunktene:
- Dette er en preklinisk studie av et antistoff (OI-1) som er rettet mot PTK7, som er et protein som finnes i mange kreftformer, inkludert eggstokkreft.
- Studien viser at når dette antistoffet kobles sammen med radioaktive isotoper (spesielt Pb-212), kan det effektivt behandle eggstokkreft i dyremodeller:
- 100% av musene som fikk 180 kBq dose ble kreftfrie
- 87.5% av musene som fikk 405 kBq dose ble kreftfrie
- Dette er lovende resultater som kan åpne for en ny behandlingsmetode, særlig for eggstokkreft som har spredt seg i bukhulen.
Dette er et helt separat produkt fra Radspherin, men viser at Oncoinvent jobber med flere lovende behandlingsmetoder. Mens Radspherin sprøytes direkte inn i bukhulen, er OI-1 et målrettet antistoff som kan finne kreftceller.
Dette styrker Oncoinvents posisjon som et selskap med flere potensielle produkter i sin pipeline, ikke bare Radspherin. Det indikerer også selskapets kompetanse innen radioaktiv kreftbehandling generelt.
Gjennomgang av 2 artikkel:
Dette er en svært betydningsfull studie for Oncoinvent som viser at selskapet har utviklet et helt nytt potensielt kreftlegemiddel (OI-1) som er forskjellig fra Radspherin. La meg forklare hovedpunktene:
- Ny Teknologi og Patent:
- Oncoinvent har utviklet et nytt antistoff (OI-1) som målrettet angriper PTK7, et protein som finnes i mange kreftformer
- De har allerede sikret patentrettigheter (PCT/EP2024/073107 2024)
- Dette er første gang noen har brukt PTK7 som mål for radioaktiv behandling
- Svært Lovende Resultater:
- 100% av musene som fikk 180 kBq dose ble kreftfrie
- 87.5% av musene som fikk 405 kBq dose ble kreftfrie
- Kontrollgruppen hadde bare 25% kreftfrie mus
- Bredt Anvendelsesområde:
- Primært testet mot eggstokkreft
- Kan potensielt brukes mot andre kreftformer som:
- Trippelnegativ brystkreft
- Ikke-småcellet lungekreft
- Blærekreft
- Tekniske Fordeler:
- Bruker samme type radioaktivt materiale (Pb-212) som Oncoinvent har erfaring med
- Kan administreres direkte i bukhulen (som Radspherin)
- Viser høy presisjon i å treffe kreftceller mens normalt vev skånes
- Betydning for Selskapet:
- Viser at Oncoinvent har bred kompetanse innen radioaktiv kreftbehandling
- Gir selskapet en andre lovende behandling i sin pipeline
- Styrker selskapets posisjon som innovatør innen målrettet radioaktiv kreftbehandling
- Fremtidsutsikter:
- Studien er preklinisk (på mus), men resultatene er svært lovende
- Neste steg vil være videre studier og eventuell oppstart av kliniske studier på mennesker
- Potensielt stort marked gitt de mange kreftformene som kan behandles
Dette viser at Oncoinvent ikke bare er “Radspherin-selskapet”, men har flere potensielle produkter under utvikling. Dette reduserer risikoen i selskapet og øker det potensielle markedet betydelig.
Studiet ble vel satt på pause av innlysende grunner, men flott at de har fått publisert artikkelen.
Av ren pengemangel mener du, eller var ikke studien her like bra som artikkelen gir inntrykk av?
Pengemangel, ja.
Altså nå er jeg ikke 100% sikker, men det hadde vært nokså hodeløs prioritering å fortsatt pre-kliniske studier når man er helt avhengig å få rullet i gang registeringsstudier.
Åssen er resultatene fra radspherin så langt ift konkurrenter?
Håper at folk tenker flere ganger før de kaster seg på aksjen og drømmer om Algeta 2.0!
Her snakker vi om en laaaaang vei, flere emisjoner og stor risiko for failure. Viser til NANO av samme gjeng og hvordan de endte på!
Foreløpige resultater er veldig lovende. Tror ikke at de har noen spesielle konkurrenter akkurat når det gjelder kreft i bukhinnen. Behandling med Radspherin blir en tilleggsbehandling til kirurgi slik jeg har forstått det.