Burn rate: Her tror jeg det forsøkes skapt større usikkerhet enn nødvendig, uten at det begrunnes noe særlig. Oncoinvent har jo den kjempefordelen at sentrene står i kø for å bruke radspherin, de har ingen andre behandlinger. Og radspherin settes i forbindelse med kirurgiske inngrep og blir veldig enkelt en del av operasjonen. Derfor kommer Oncoinvent til “dekket bord”. Ikke minst ble det vist under covid, der Oncoinvent i motsetning til svært mange andre biotekselskaper, klarte å opprettholde tempoet. Det er en stort styrke for Oncoinvent. At de nå på no time har klart å doble antall sentre vitner om ubegrunnet frykt. De gjenværende 84 pasientene man trenger, delt på 12 betyr nøyaktig 7 pasienter pr. sykehus. Langt fra uoverkommelig! De har direkte kontakt med sykehusene og kan tydeligvis purr dem direkte.
Les gjerne mer av transskriptet, her kommer det:
I bransjen vår må man ha en plan for hvordan du kan ta det helt i mål selv og så må du passe på at du ikke lager snubletråder for at det kan skje verdiskapende strukturelle endringer på veien.
Men er det noe spesielle data som dere kommer med om et halvt år og ett år, 2 år som du tror liksom OK det her vil åpenbart trigge interessenter?
Det er noe som jo er 2 åpenbare milepæler for oss i fremtiden som triggere. Det ene er i midten/slutten i år hvor vi da får endelige fase 1/2 data og så vil jo da være i slutten av neste år hvor vi får da de første fase 2 dataene i den randomiserte studien.
Finansiering er jo alltid et tema jeg nevnte det innledningsvis. Hvor lenge har dere finansiering nå Øystein? Nå heter det at dere har penger rett før jul?
Ja det er jo ikke lenge siden vi presenterte tall og da hadde vi 136 millioner kroner på bok og det holder jo et stykke. Det holder i hvert fall ut dette året slik vi ser det og vi har jo noe inntekt ellers. Vi har et samarbeid med ArtBio som kjøper tjenester fra oss. Det er klart det vil jo ikke finansiere driften av selskapet så på andre måter så må du få tilført kapital og det er som i alle andre biotekselskaper, det finnes flere måter å gjøre det på.
Ja Geir (Holom) få inn deg her også på slutten også for du har jo dekning på aksjen. Du har en kjøpsanbefaling, men etter kvartalsrapporten til Oncoinvent nylig så justerte du kursmålet fra 3,5 til 2,70 kr. Så hva er det markedet ikke vil prise inn ennå det Øystein skal få til med Oncoinvent?
Ja nei vi vi liker selskapet godt. Vi liker teknologien. Vi liker de sterke grunnleggerne som ligger bak teknologien. Vi har sett at det virker i fase 1 fase 2 studiene det er fase 1/ 2 unnskyld, så vi ser veldig frem til de oppdateringene som skal komme i slutten av dette året og forhåpentligvis i neste år på fase 2 studien som da som Øystein sier er den viktigste studien og så tror jeg jo sånn fra investorperspektiv så er det jo så klart at man ønsker å se at rekrutteringsraten går opp. Det tror jeg jo at den har alle forutsetninger for å gjøre nå som man er ferdig med den første delen og kommer mer i gang med studien og åpner flere sites og Øystein og teamet hans også maser på kirurgene som han sa er et siste alternativ her, så ligger ting til rette for at det skal skje, så det blir veldig spennende å følge med på .
Ja Øystein, å være positiv til at dere skal få det til i Oncoinvent og lykkes med er du jo nær sagt programforpliktet til. Hvis vi går litt sånn inn på det store bildet for Norsk bioteksektor og industri sin del som jeg altså opplever har liksom egentlig litt nede med en del utfordringer de siste årene er det en del grunner også til å kanskje forhåpentligvis kanskje kunne se litt lysere på at det skjer mye bra som ikke vi fra investorsiden nødvendigvis alltid får med oss?
Ja jeg tror ikke vi er langt unna og det som vi ser markedet er jo at det er enten veldig risikovilje eller veldig risikoaverst og det har vært veldig risikoaverst ganske lenge nå. Mange investorer har trukket årene inn litt og satse på det de hadde fra før maksimalt. Jeg tror det som markedet trenger er nok noen suksesshistorier slik at man kan få tilbake troen og der er du aldri langt unna.