Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Ikke mye til salgs i Oncoinvent. Hvis noen skal inn med litt større beløp her kommer kursen til å gå mye.
Topp 50 eier nesten hele selskapet, og der er ikke snittet på 2 kroner. Kursen skal kraftig opp her!

Selskapet kommer med safety oppdatering i løpet av mars.

Dette er en doblingskandidat på kort sikt🚀

Edit:

Fra melding 27 februar:

Announce the findings during March !

The completion of patient recruitment in the safety lead-in marks an important milestone in the advancement of our Phase 2 trial,” said Oystein Soug, CEO of Oncoinvent. “We are encouraged by being able to recruit patients and ship Radspherin® to centers in the US, UK, EU as well as Norway in this trial. We will now analyze the safety data, announce the findings during March and we subsequently expect to move ahead with full trial enrollment. This milestone further reinforces our commitment to developing Radspherin® as a promising treatment option for patients with peritoneal carcinomatosis.”

1 Like

Ja, men d svirrer rykter og det skrives om at selskapet trenger mere penger og at de ikke forventer partner før i 2026. (Ref nettavisen eller var det e24)
Hvis d er tilfelle så kan vel den raketten fort bli stående i utskytningsrampen sin enda et år eller to før noe skjer.
Har de derimot en partner i hatten som bare venter på den avlesningen nå i mars eller annen info som måtte komme i løpet av sommeren, før en avtale lages. Ja, da kan vel flere som har lastet opp nå i det siste le hele veien til banken.
Da er d plutselig ikke sikkert d kommer flere utvanninger.

Det er vel her “bettet” står nå om jeg forstår dette riktig. Blir d partner ila året eller uteblir det og ny emisjon må til?
Jeg satser på det første

4 Likes

Oida, dobler antall senter ja.

Håper de tar med seg det Bruland nevnte om å ha kvalitetskirurger til disse studiene.

4 Likes

Ja her var det mye nyttige opplysninger. Det er tre studier 2 fase 1 og 2 eggstokk og fase 1/2 tarmkreft.

De viktigste studiene er eggstokkreft, siden kreften her ikke sprer seg til andre organer og der radspherin vil ha alenedata i forhold til kreft, mens ved bukhulekreft vil det ofte være spredning utover bukhulen.
Det er ingen andre som har studier på dette, så man har pasientene for seg selv. Det er svært stor interesse blant sentrene for å være med i studiene!

Fase 1 eggstokk avlesning for 6 pasienter foreligger og viser foreløpig gode resultater. Bearbeidede resultater kommer i løpet av kort tid, antatt innen utgangen av mars og utlesning totalt innen utgangen av 2025. Interim effekt for 90 pasienter i fase 2 planlagt allerede innen utgangen av neste år! Dette er jo mye tidligere enn jeg hadde forestilt meg, og vil kunne gi temmelig håndfast investorveiledning allerede ila 21 mdnr! Alle pasientene er da kommet et stykke på vei, og man kan da måle tilbakefallsandelen.

Selskapet har cash ut 2025.

1 Like

Transkript av vesentlig del av podcasten:

Oncoinvent har 3 studier som dere kjører nå og det er det investorene følger med på er det ikke det? Jo 3 studier og 2 av dem er innen ovariekreft. Denne kreftformen er en veldig viktig indikasjon for oss fordi disse pasientene får ikke spredning til andre organer! Så det betyr at ovariekreftpasientene som regel dør av nettopp dette og ikke annen kreft. men også for oss så er det her en ganske en ganske ren modell da å vise effektivitet i. Pasienten har ikke andre komplikasjoner det her er konflikt med. Komplikasjonen er konsentrert hos pasienten. Så ovariekreft er viktig.
Vi har en fase én i ovariekreft og en fase 2 i ovariekreft. Fase én studien av ovariekreft vil bli lest ut endelig i år. Vi har noen foreløpig data som viser at ting går i riktig retning, men endelig resultater kommer i andre halvår i år. Og så har vi startet fase 2 som vil ha totalt 90 pasienter og hvor vi nå så vidt har begynt å rekruttere.

Fase 2 ovarie er den viktigste av disse 3 studiene vil du si for en investor og følge med på? Helt klart. Det er en kontrollert studie der har man en kontrollarm, mens fase 1 studiet har en historisk kontroll sammenlignet med lignende pasienter med en lignende grunnbehandling fra tidligere, mens dette er jo en randomisert studie som er en slik det skal gjøres. Den ekte fase 2 studie som vi vil ha og som på overbevisende måte vil bevise at det fungerer.

Ja så på denne studien som er den viktigste fase 2 studien så sier du at hvis jeg skjønner deg riktig er dere on track i forhold til rekrutteringen, men dere har 6 personer så langt og så skal dere opp til 90? Vi skal opp til 90 og vi guider at vi kommer til å få det til i løpet av året og det tror vi på. Det er jo krevende og vi dobler antall sentre for å få til dette. Dette er jo det viktigste som foregår i selskapet, å få rekruttert pasienter inn til denne studien og få lest av resultater i denne studien, så det er klart det er jo det som er hovedoppgaven vår! Som sagt vi har en guiding på når vi skal få til dette men det skal også sies at dette er jo inn i fremtiden så er jo ikke 2 streker under svaret det er et et estimat.

1 Like

Det er her helt tydelig at strategien som er gjort er meget smart.

Ved å ha full fokus på ovariekreft, får man rendyrket effekten av radspherin, uten at det kompliseres av kreft i andre organer.

Det reduserer usikkerhet rundt resultatene, og vil samtidig bedre resultatene, siden de ikke påvirkes av kreft rundt i andre organer.

Dermed blir resultatene mer entydige og lettere å få godkjennelse for. Når resultatene først er godkjent for ovariekreft kan man gå tilbake til hulromskreft fra tarm, siden man allerede vet virkningen radspherin har i selve hulrommet.

At selskapet nå signaliserer dobling av antall sentre og bekrefter at de anser seg on track er helt nye opplysninger, som sterkt reduserer usikkerheten rundt finansieringen i det videre.

Det har du faktisk helt rett i, men kanskje ikke som du tenkte in utgangspunktet.

Nå skal jeg ikke være påståelig, men flere sites tilsier vel høyere burnrate?

Styrer Oncoinvent sites selv eller har de en tredjepart slik nano hadde?

Hvis det er førstnevnte trenger ikke burn øke veldig mye, nano hadde et seriøst problem rundt denne forpliktelsen…

Burn rate: Her tror jeg det forsøkes skapt større usikkerhet enn nødvendig, uten at det begrunnes noe særlig. Oncoinvent har jo den kjempefordelen at sentrene står i kø for å bruke radspherin, de har ingen andre behandlinger. Og radspherin settes i forbindelse med kirurgiske inngrep og blir veldig enkelt en del av operasjonen. Derfor kommer Oncoinvent til “dekket bord”. Ikke minst ble det vist under covid, der Oncoinvent i motsetning til svært mange andre biotekselskaper, klarte å opprettholde tempoet. Det er en stort styrke for Oncoinvent. At de nå på no time har klart å doble antall sentre vitner om ubegrunnet frykt. De gjenværende 84 pasientene man trenger, delt på 12 betyr nøyaktig 7 pasienter pr. sykehus. Langt fra uoverkommelig! De har direkte kontakt med sykehusene og kan tydeligvis purr dem direkte.

Les gjerne mer av transskriptet, her kommer det:

I bransjen vår må man ha en plan for hvordan du kan ta det helt i mål selv og så må du passe på at du ikke lager snubletråder for at det kan skje verdiskapende strukturelle endringer på veien.

Men er det noe spesielle data som dere kommer med om et halvt år og ett år, 2 år som du tror liksom OK det her vil åpenbart trigge interessenter?

Det er noe som jo er 2 åpenbare milepæler for oss i fremtiden som triggere. Det ene er i midten/slutten i år hvor vi da får endelige fase 1/2 data og så vil jo da være i slutten av neste år hvor vi får da de første fase 2 dataene i den randomiserte studien.

Finansiering er jo alltid et tema jeg nevnte det innledningsvis. Hvor lenge har dere finansiering nå Øystein? Nå heter det at dere har penger rett før jul?

Ja det er jo ikke lenge siden vi presenterte tall og da hadde vi 136 millioner kroner på bok og det holder jo et stykke. Det holder i hvert fall ut dette året slik vi ser det og vi har jo noe inntekt ellers. Vi har et samarbeid med ArtBio som kjøper tjenester fra oss. Det er klart det vil jo ikke finansiere driften av selskapet så på andre måter så må du få tilført kapital og det er som i alle andre biotekselskaper, det finnes flere måter å gjøre det på.

Ja Geir (Holom) få inn deg her også på slutten også for du har jo dekning på aksjen. Du har en kjøpsanbefaling, men etter kvartalsrapporten til Oncoinvent nylig så justerte du kursmålet fra 3,5 til 2,70 kr. Så hva er det markedet ikke vil prise inn ennå det Øystein skal få til med Oncoinvent?

Ja nei vi vi liker selskapet godt. Vi liker teknologien. Vi liker de sterke grunnleggerne som ligger bak teknologien. Vi har sett at det virker i fase 1 fase 2 studiene det er fase 1/ 2 unnskyld, så vi ser veldig frem til de oppdateringene som skal komme i slutten av dette året og forhåpentligvis i neste år på fase 2 studien som da som Øystein sier er den viktigste studien og så tror jeg jo sånn fra investorperspektiv så er det jo så klart at man ønsker å se at rekrutteringsraten går opp. Det tror jeg jo at den har alle forutsetninger for å gjøre nå som man er ferdig med den første delen og kommer mer i gang med studien og åpner flere sites og Øystein og teamet hans også maser på kirurgene som han sa er et siste alternativ her, så ligger ting til rette for at det skal skje, så det blir veldig spennende å følge med på .

Ja Øystein, å være positiv til at dere skal få det til i Oncoinvent og lykkes med er du jo nær sagt programforpliktet til. Hvis vi går litt sånn inn på det store bildet for Norsk bioteksektor og industri sin del som jeg altså opplever har liksom egentlig litt nede med en del utfordringer de siste årene er det en del grunner også til å kanskje forhåpentligvis kanskje kunne se litt lysere på at det skjer mye bra som ikke vi fra investorsiden nødvendigvis alltid får med oss?

Ja jeg tror ikke vi er langt unna og det som vi ser markedet er jo at det er enten veldig risikovilje eller veldig risikoaverst og det har vært veldig risikoaverst ganske lenge nå. Mange investorer har trukket årene inn litt og satse på det de hadde fra før maksimalt. Jeg tror det som markedet trenger er nok noen suksesshistorier slik at man kan få tilbake troen og der er du aldri langt unna.

Jeg har hørt podcasten.

Om du tror burn rate blir lavere i et 2b studie kontra 1/2a, vertfall med dobling av sites, tror jeg du får en overraskelse…

Og nei, det skapes ikke usikkerhet, den ligger der fordi regnskapet sier den gjør det…

1 Like

Det er ikke meg du skal snakke med. Selskapet guider at det holder.

Soug sier

1. “Vi får endelige fase 1/2 data i midten/slutten i år”
  2. " Pengene holder i hvert fall ut dette året"

Ergo guider selskapet at de kan konkludere på interimdata i år. Med gode data er det lite problematisk å få inn mer penger. Selskapet hevder tross alt 1 mrd USD i peak årsomsetning for radspherin. (Blockbuster.)

Eggstokkreft har svært høy dødelighet. I USA dør ca halvparten, i Storbritannia 65% (frem til 2017). Og det finnes ingen behandling…

Biotech selskaper snakker jo alltid sånn Merlin, samtidig som de pleier å hente penger månedsvis før kassa er tom.

Dette har du god erfaring med så skjønner ikke hvorfor du har skylappene oppe.

Det er SELSKAPET, ikke jeg som uttaler dette. Er det vanskelig?

Selskapet kan ikke si annet uten å gjøre om på guidingen i en melding :sweat_smile:

2 Likes

Er du risikoavers?

Jeg svarer på innlegget ditt… du presenterer guiding som realiserte fakta, det blir helt feil.

Markedet er tydelig usikker på måloppnåelse gitt aksjekursen… den halvert seg etter notering

1 Like

Realiserte fakta!

En dobling av antall sentre oppnådd på kort tid er et realisert faktum. Hvert senter skal ikke behandle mer enn 7 pasienter. Det bør jo ikke være noe vanskelig å klare det? De har 9 mndr på seg, altså godt under en pasient i måneden.

Det er helt nye opplysninger, som bør bidra til å løfte aksjekursen.

I tillegg har selskapet tydeligvis kunnet legge opp en ny strategi. Siden eggstokkreft ikke viser spredning, men holdes i en avgrenset “hulromssekk”, er det mulig å rendyrke virkningen av radspherin. Klart dette øker tryggheten i caset.

Også uttalelsen fra Holom viser jo en meget positiv vurdering.

Man skal ikke overvurdere risikoen her. Potensialet er enormt.

Selskapet er verdsatt til under 200 mill kr. hvorav cash 136. Nettoverdien er altså bare 64 mill. kr.

Samtidig sitter selskapet på et fantastisk patent og er kommet langt i sin fremdrift.

Oncoinventaksjonærene vil gå fra averse til risikovillige ganske fort.

Holom: “Vi liker selskapet godt. Vi liker teknologien. Vi liker de sterke grunnleggerne som ligger bak teknologien. Vi har sett at det virker i fase 1/2 studiene.”

1 Like

Herrefred…

Hvor mange har de rekruttert på seks sentre frem til nå? Hvor mange på 12?

Det vet du ikke. Tøyl deg (litt).

Du har visst ikke fått med deg noen av uttalelsene til Soug.

Han har nevnt at det skjer en dynamikk i rekrutteringen over tid. Tregt i begynnelsen, og raskere etter hvert.

Begrunnelsen for det er at sentrene, etter hvert som de får erfaring, kan nyttiggjøre seg den ved operasjoner. Her er det masse pasienter som blir operert, og det er iflg. ham sterk etterspørsel etter etterfølgende radspherinbehandling.

Jeg har det, men det har null verdi når første pasient ble rekruttert I oktober og de 5 siste i løpet av nov, des, jan, feb… på 6 sites.

Hvis du allerede er overbevist så er det greit det, men å diskutere objektive fakta er meningsløst. Q1 blir syretesten pga cash okke som.

1 Like