Altså det gjør jeg også. Og det ligger jo i ordet «interim» at det blir full analyse senere. Det jeg reagerer på er designet.
Ellers registrerer jeg at fremskynding av Q ikke overraskende ble en kald dusj.
Altså det gjør jeg også. Og det ligger jo i ordet «interim» at det blir full analyse senere. Det jeg reagerer på er designet.
Ellers registrerer jeg at fremskynding av Q ikke overraskende ble en kald dusj.
Nothingburger er vel en mer dekkende beskrivelse
Var vel ikke noe å melde utenom INGEN TILBAKEFALL MELLOM 12- 18-MND for 2 dager siden. Så selg ut, nothing to see here!
Dataene til Oncoinvent er jo gode og konsistente på tvers av indikasjoner. Det er heller ikke leit at effekten ser ut til å være langvarig. Dersom kolorektal dataene viser seg å være like konsistente begynner dette å ligne noe.
Det er viktig å huske at teknologien til Oncoinvent ikke målsøker / trenger å finne kreftcellene. Medisinen sprayes inn i f.eks. bukhule eller tykktarm. The secret sauce er måten de klarer å sikre jevn distribusjon / dekke hele hulrommet med medisinen så alfapartiklene kan drepe (kreft)celler. Alfastråling dreper beviselig celler, så det er ikke her risikoen ligger (såvidt jeg forstår). Risikoen og virkningsgraden til Radspherin avhenger av hvor godt man klarer å dekke hele hulrommet med alfapartikler. Dersom distribusjonen er < 100%, risikerer man at man noen kreftceller overlever og at pasienten får tilbakefall.
Derfor er det veldig positivt at dataene er konsistente over tid og på tvers av indikasjoner. Det antyder at teknologien bak distribusjonen av preparatet i hulrommene fungerer som man hadde tenkt. Det er derfor veldig spennende om kolorektal-studien viser samme konsistente resultater som ovarie.
Den andre fordelen med Radspherin er at preparatet kombineres med standard of care som er operasjon. Pasienten og legen har dermed relativt lite å tape på å prøve Radspherin i forbindelse med operasjonen som uansett skal gjennomføres. Dette er et særlig viktig poeng når man ser hvor høy grad av tilbakefall man har også innenfor SoC (Kolorektal > 50%, Ovarie > 40% på 18 mnd). 18 mndsdataene som ble lagt frem denne uka bør kunne motivere legene ytterligere til å prøve Radspherin - noe som forhåpentligvis kan være en katalysator for rekrutteringen…
Time will show - det er i alle fall positivt at selskapet kan vise gode og konsistente data.
En lite kjent del av historien bak Radspherin (slik jeg har forstått det) er at denne teknologien er prøvd ut med suksess tidligere, men da med en beta-emitter.
Effekten var etter sigende god, men pasientene fikk plager pga av stråleskader.
Så det eneste vi egentlig venter svar på er om en alfa-emitter klarer å gjøre samme jobben. Alfa-strålingen er som kjent kraftigere men med kortere rekkevidde.
Så dette er jo et lavrisiko konsept, i den grad man kan bruke den betegnelsen i dette segmentet😅
Radspherin® er forsket frem i Oncoinvents lokaler i Nydalen, og her produseres også de dosene av Radspherin®som benyttes til klinisk utprøvning. Radspherin® består av mikropartikler med radium-224 adsorbert på partikkeloverflaten.
Radium-224 har en halveringstid på 3,63 dager, men eksempelvis halveringstiden for Betalutin er 6.7 dager*
Den korte halveringstiden bidrar til å gjøre radspherin meget skånsom mot ikke kreft-celler.
“Alfa-strålingen er som kjent kraftigere men med kortere rekkevidde.”
Men den har også halvparten så lang halveringstid, noe som gjør at den virker i kortere tid. Det blir dermed ikke bare kraftigere, men også med en kortere virketid, som dermed kompenserer med kortere bestrålingstid i forhold til risikoen for stråleskader.
Dette betyr at Radspherinbehandlingen anses som temmelig optimal i forholdet bestrålingskraft/bestrålingstid…
Om ca 1,5 mnd sitter Oncoinvent på en datapakke som er større og muligens bedre enn hva Nordic Naonovector gjorde i 2016.
I tillegg retter Radspherin seg mot et marked på 6 BUSD ++ med liten konkurranse, kontra Betalutin som siktet mot et marked på ca 2 BUSD med tøff konkurranse.
Paradoksalt nok var verdien av Nordic Nanovector ca 2000% høyere enn nåværende verdi av Oncoinvent! Det forteller en hel del om hva tillit er verdt.
Hvis markedet igjen skulle få tillit til Oncoinvent, så er oppsiden rimelig juicy, for å si det forsiktig
Så kan man forsiktig si at Oncoinvent er milevis lenger fremme enn hva Nano var.
Tok tre år etter notering for at man skulle få før første pasient dosert i PARADIGME. Da hadde markedsverdien til nanovector allerede vært oppe i 4mrd to år før…
Her sitter man altså med aksjer i et selskap som har utført studier i to “forskjellige” indikasjoner av samme diagnose, hvorav effektsignalene ser veldig bra ut, og man får ta til takke med en markedsverdi på 250mill inkl. 100mill i cash.
36stk dosert i 7mbq i CRC - det er søren meg halvparten av pasientene som skal inn i Radspherin-armen i OC…
Håper skattepengene kommer før markedet oppdager Onco! Vurderer å lage støttegruppe for de som selger/solgte på disse nivåene, kommer til å trenge tung medisinering trur eg
En fin proxy for OC- studiet når det kommer til tilbakefall i bukhulen
Kjøper igjen når den går under 1,50
Er vel verdt å merke seg at CRC er mye mer preget av spredning til andre organer, men om Radspherin kan gjøre kål på faenskapet i peritoneum, så har jo pasientene da mye større sjanse å bli kvitt primærkreft.
Så er det selvsagt alltid kjekt med nytt case der man kan sitte hjemme ved skrivebordet å leke doktor med pengene på nett
Du får høre med freddys, han har en god strategi i pho visstnok.
Bare husk å ta høyde for likviditet, siden tradingrange (burde heller vært trading-rage i denne aksjen) sikkert varierer med +100%/-100% det neste året
Som vi har vært inne på før, kanskje det ligger en ørliten mulighet til partner i CRC? 50% andel i CRC mot at BP betaler studiet? Tror det kunne løftet kursen HØYT
Er dette kosher da? 600k OG 158000 opsjoner?
Fra NYKD tråden nå nylig, merk dette selskapet har en del cash på hånd i forhold til Oncoinvent:
Men Stuffers berget veldig mye penger da hun trakk seg ut, sikkert derfor hun ikke får opsjoner…
Nå er vel styrelederen i Oncoinvent hakket mer merittert og kompetent enn i NYKD😉
Men det er frisk betaling, håper han må jobbe litt for den summen også😅
Jau, skal ikke si noe på det.
Er vel noe opptjening rundt de opsjonene også.
Men innkallelsen viser jo en nokså gunstig opsjonsordning til ansatte og styret - 10% av aksjekapitalen til enhver tid.
Bayer roter i kulissene hos Thor medical?
Da er de garantert godt informert om Oncoinvent også!