Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Fra årsrapporten som kom i går:

Styret forventer å gjennomføre en
kapitalforhøyelse innen de neste 12 månedene,
dersom markedsforholdene er akseptable.

Noen som har tanker om hvilket nivå kursen vil ligge på når denne kommer?

1 Like

Det blir jo bare ren tipping: Mellom NOK60 - 80?

Emisjonen i 2017 ble satt på NOK38,7 og 2020 på NOK45. I mellomtiden har selskapet prestert meget godt og kommet mye nærmere målet. Investeringen har altså blitt betydelig derisket. Kapitalinnhenting er meldt å komme etter utlesning av fase 1 i de to pågående studiene. Dette vil gi en ytterligere reduksjon i risiko. I gråmarkedet blir aksjen for tiden handlet for NOK65 - 75 og interessen synes å være økende. Jeg tipper emisjonskurs blir lagt godt under “gråmarkedskurs” for å belønne eksisterende aksjonærer. For å komme inn som ny aksjonær må man trolig legge minimum EUR100.000 på bordet for å bli med…

Et annet moment er om børsnotering vil skje ifm neste finansieringsrunde. Jeg tror ikke det, det vil evt. komme senere.

2 Likes

Tja, den er på vei oppover.

Bid 10000 @ 75,00
Ask 10000 @ 77,50

på siste oppdatering jeg har fått… Og omsatt på 77,50 etter det ifölge en bekjent som har henvendt seg til Arctic.

Kan tillegge at det ble omsatt noen aksjer på 30-tallet og like over 40 ikke lenge för siste emisjon på 45 kroner rettet mot Hadean. Jeg ser derfor absolutt ikke bort fra at neste emisjon kan bli satt over 80 – Oncoinvent har värt flinke til å finne interessenter som er villige til å betale for deriskingen man har gjort når de har satt emisjoner hittil ihvertfall – og ved finansiering av 2 pivotale fase 2 er derisking kommet betydelig lenger enn ved oppstart fase 1.

Som nevnt tidligere er Larsen og Bruland mest opptatt av vitenskapen og medisinen. Vanskelig å si, men tror de vil unngå børsens berg- og dalbane så lenge som mulig. Men det kan jo hende noen av de andre store aksjonærene ønsker mer likviditet i aksjen.

Jeg sitter uansett godt med den posisjonen jeg har, og klarer de å levere på guiding som de har gjort til nå så er det mye oppside igjen.

1 Like

I et foredrag som desverre er borte fra nettet nå som Larsen holdt, så ser man at han har rett så mye kremmer og entreprenørgen i seg, og han er sterkt opptatt av å bruke kommersielle mekanismer til å sørge for at det blir medisin ut av det han forsker på.

Men ja, tror han nyter hver time hver dag at han nå har så store personlige økonomiske muskler at han kan sende oslo børs og alle verdens folketrygdfond og shortaktører fingen så lenge han selv finner det rett.

5 Likes

Her følger lenke til opptak av gårsdagens seanse arrangert av Arctic samt Oncoinvents presentasjon. Jeg må si jeg ble imponert over presentasjonen til daglig leder Alfheim. Han la fram selskapet og driften på selvsikkert, fokusert og klart vis slik at selv menige kunne forstå det. Han bekreftet at de er på sporet. Han understrekte viktigheten av ekspertisen og erfaringen i selskapet og radiofarmakamiljøet i Oslo-region
en.

I tillegg til å omtale nye prekliniske prosjekter nevnte han en overraskende mekanisme som de mener hjelper den gode og jevne spredningen av isotopene i bukhulen etter injeksjon, nemlig at i nedbrytningsfasen dannes det en gass som sprer seg og tar med seg en strålingseffekt. I tillegg understrekte han at de ikke har hatt noen sikkerhetsproblemer, både mtp på pasienter og personale.

Videre nevnte han at de i nær framtid skal hente penger. Når Arctic Asset Management presenterte rett etterpå og nevnte at de skal starte et nytt fond i mai/juni så tenkte jeg mitt. Sikkert en måte å få dem inn i selskapet. Arctic la til at de gjerne vil inn i selskaper som er i siste runde før notering…

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210422_3

4 Likes

Takker Friflyt.

Var ikke klar over denne presentasjonen.
Spennende selskap og imponerende fremdrift.

Oncoinvent ansetter, https://www.finn.no/216519765

1 Like

Radforsk har lagt Photocure-aksjene sine som sikkerhet for et lån for å kunne oppfylle andre økonomiske forpliktelser. NewsWeb
Oncoinvent nevnte på sist presentasjon at det ville komme informasjon om neste kapitalinnhenting om kort tid (og man fikk vel inntrykk av at dette var omtrent på plass) – er det bare meg som ser en mulig sammenheng? :slight_smile:

3 Likes

Omsatt 19.000 aksjer i Pareto i går. Siste kurs 78,- Bid 75, ask 90.

4 Likes

Omsatt 600 aksjer på kurs 80,- i Pareto på fredag.

3 Likes

Kommer vel en rettet emisjon snart her. Kan vi vente oss nyheter i forbindelse med den?

Noen som kjenner status på omsetning i aksjen i juni?

450 aksjer @77 kr 4/6 hos Pareto

1 Like

Jeg har fått bekreftet at emisjonskursen i forestående emisjon er satt så lavt som til kr. 52.

Jeg har også kjennskap til at noen aksjonærer har sendt klage til selskapet, da emisjonskursen ligger uforklarlig langt under omsetningskursen de siste månedene.

Dette gir en ekstra utvanning av eksisterende aksjonærers eierandeler, og det er vanskelig å forstå dette på annen måte enn at storkapitalen gis urimelige fordeler. Det bør jo være slik at vi som har gått tidlig inn i selskapet får betalt for den ekstra risikoen det medfører når selskapet deriskes, hvis ikke vil det i framtiden bli lite attraktivt å sprøyte inn kapital i tidlig fase i et utviklingsselskap. Og deriskingen det siste året fremstår som betydelig, selskapet har jo hatt en eventyrlig fremgang etter at de kliniske studiene ble startet.

For de som måtte dele min misnøye med den lave emisjonskursen tror jeg det kan være en god ide å sende en mail til selskapet og gi beskjed om dette, og eventuelt be selskapet om en forklaring på hvorfor kursen ble satt så lavt. Send da til alfheim@oncoinvent.com, skrivet bør stiles til ledelsen og styret.

2 Likes

Slik jeg ser det så er det ingen ulempe at emisjonskursen settes på dette nivået. Siden det her også legges opp til en reparasjonsemisjon i etterkant vil jo alle eksisterende aksjonærer ha mulighet til å kjøpe seg ytterligere opp på samme nivå som de som deltar i første runde, og slik sett ha mulighet til å gjøre noe med utvanning til en gunstig pris i forhold til hva aksjen har vært omsatt for i det siste. Så jeg ser i grunnen bare fordeler med denne lave emisjonskursen.

Er det noen som vet hvilken bank eller megler som skal tilrettelegge emisjonen?

Det er DnB og Arctic. Du kan kontakte Aleksander Helgø i Arctic eller evt. din megler i DnB hvis du er interessert i å delta. Min. beløp er satt til € 100.000 i første runde.

1 Like

Jeg har sendt inn spørsmål/klage. Det er jo rimelig med en viss rabatt selvfølgelig, men det føles som de utnytter potensialet for dårlig her. Det går ut over allerede eksisterende aksjonærer og må virke veldig demotiverende for alle de som har kjøpt seg opp jevnt og trutt på kurser mellom 70 og 80. Det vil jo på sikt ødelegge motivasjonen for småaksjonærer til å kjøpe seg inn. Til slutt blir det bare store aksjonærer som vil involvere seg på dette stadiet, siden det er de som har ressurser til å kjøpe seg inn i emisjoner i størrelsesorden over 100.000 Euro.

2 Likes

Så din form for logikk tilsier at dess lavere en emisjonskurs settes i forhold til siste omsetningskurs, dess større fordel for eksisterende aksjonærer…?

1 Like