Tipper de vil gjøre alt de kan for å holde seg unna. De kan vel bare gjøre en NOTC-notering?
Må jeg kommentere dette for å komme 5 på topp så vedlegger jeg følgende:
Nei nå ble det 6 topp, så skal holde kjeft en stund !
Noen som har fått mail fra Leiv Askvig og Ingrid Teigland Akay og gjort noen tanker rundt det?
Med mindre det er konfidensielt så kan du jo dele innholdet
Kort oppsummert, de vil kaste Roy Larsen ut av styret
Jeg har full tiltro til Roy Larsen og stemmer for at han fortsetter.
Hva er bakgrunnen for at “de vil kaste han ut av styret”?
Noen som ønsker notering og Larsen butter imot?
Han sitter med 20% av aksjene samt noen trofaste på topp20, skal vel litt til?
Det handler jo om alle andre selskap Larsen er involvert i og potensielle interessekonflikter. Larsen er tilbudt styreplass. Alle de største og viktigste eierne finansielt er for at han ikke skal være leder. Jeg synes forslaget gir mening. Noen med gode motargumenter?
Det er jo bare og se til Nordic Nanovector og så ser man hvor bra de proffe styrer.
Han er også bak Sciencons AS
Venturefondene vil kaste grunderen ut av styrelederposisjon pga snarlig exit-mulighet? (les:salg)
Ja enig, styret har gjort en dårlig jobb på lab’en
Hvis de planlegger notering så kan det tenkes at venture fondet Hadean planlegger sin exit og derfor fronter dette.
Jeg tror Larsen og Bruland har pasientene i fokus; mens styreforslaget fra investorsiden vil maksimere investeringene ved tidlig børsnotering og selge eller låne ut for shorting. Larsen og Bruland ønsker antagelig ikke å være med på dette og avstår fra styreverv i det alternative forslaget. Med Nanovektor i mente, satser jeg på Larsen og Bruland. Jeg er overbevist om at de håndterer etikken relatert til de forskjellige selskapene de er involvert i.
Det er jo interessant det du sier, men tror du ikke canica, Sundt og co registrerer hvor seigt markedet er nå og at volumet i aksjen ved notering vil være minimalt? Har tenkt det samme som deg, men kan ikke skjønne at rask notering er i fokus for dem når markedet er som det er og investering i oncoinvent er lommerusk i formuene deres.
Hvilket av de to styrene har best kompetanse på selskapets teknologi og kritiske fase akkurat nå? Grunderne eller kapitalistene? Svaret er enkelt. Meget overraskende at noen støtter pengefolkene fremfor fagkunnskapen.
Mulig situasjonen er snudd på hodet her. Venture ønsker kanskje å holde selskapet privat så lenge som mulig pga de dårlige forholdene på børs, mens RL og CEO-sfæren ønsker framdrift og å hente penger via en notering i et marked som sannsynligvis vil gjøre Hadean sin investering mindre verdt på kort sikt?