Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

@Savepig

Hva fikk du ut av podcast’en? Jeg fikk inntrykk av lite haus men at disse karene vet godt hva de holder på med og gjør meg styrket i troen på Nano. Bare det faktum at de brukte 3 år på prekliniske studier før de tok selskapet på børs er betryggende. Som Roy sier så slipper da investorer å betale for hele gildet :slight_smile:

Kursen nå er vel også bare en 3x fra IPO kurs. Blir helt feil å si kursen har gått 600% ?

1 Like

Tid fra preklinisk til børs handler mer om pengebehov enn noe annet. Samt optimalisering av hvor mye man kan få inn på en IPO. Om det er noe som betrygger deg, så ja :wink:

Jo, og det sa de jo også. Men det finnes nok av Biotekselskap med en bred pipe som er i preklinisk fase og børsnoterte.

Roy sier det er viktig å satse på riktig hest og at de ikke er snaue med å drepe prosjekter dersom de ser det ikke er liv laga.

Når en av de fremste i Norge innenfor sitt fagfelt står bak Nano så er det betryggende ja :wink:

1 Like

Hvor mange prosent er nano falt fra toppen og emmisjonskurs igjen?

129 fall fra ath intradag ~ 33%, ~50% opp fra dagens kurs 86.25
124 fall fra høyeste sluttkurs ~30%, ~44% opp fra dagens kurs 86.25
114 fall fra emi kurs ~24%, ~32% opp fra dagens kurs 86.25

~ som i ca, pga avrundinger.
Viser forskjellene på ned fra som i tap for de som gikk inn på, og hva innkjøp nå og stigning til samme nivå vil gi i %.

Det morsomme at det er samme argumentajsonen som brukes nå om hvorfor dette går bra som når aksjen var på ATH, som er ca 40-50% ned.

Samtidig er fakta ganske enkle, i snitt 9/10 selskaper i disse fasene kommer aldri i mål. Kanskje gutta her er de som skal slå statistikken med å klare 2 på rad. ( noen odds eksperter får regne på det).

Samtidig hadde Nano en emmisjon som ingen forventet ( les bak i nano tråden og det skrives side opp og ned om at emmisjonsfaren er null). Samt at forskningsjefen selger aksjer ( ifølge HO skulle han kjøpe hus, men ingen har bekreftet det fra noe offisielt hold).

Så er risken større eller lavere nå i Nano, Den er forsat lik, dvs særdeles høy. På lang sikt er den noe mindre siden Nano har en gigantisk pengebinge som gjør at de har råd til en studie og to som ikke er planlagt eller annonsert. Men biotek er høyrisk og man bør ikke investere penger man ikke kan tape.

1 Like

Argumentasjonen er den samme fordi caset fundamentalt er uendret, bortsett fra at finansieringen er enda mer bunnsolid.

2 Likes

Hvorfor er det relevant? At en aksje faller på bakgrunn av en emisjon skjer jo hele tiden? Funcom falt fra 2.80 til 0.90 pga. emisjonen i fjor sommer, et mye større fall enn det Nano har hatt :wink:

1 Like

Fordi det fallet som har vært i Nano er ganske stort. Derfor er det relevant.

Mye som skjer nå:

På HO skrives det at emisjonen i Oncoinvent er overtegnet så det holder.

Her er eierlisten per i dag:

De skal også ha nye lokaler:

1 Like

3 Likes

Hva skal han på børs etter liksom, bare mas.

1 Like

Helt enig. Jeg skrev det på HO, men menigheten der ser jo bare $$ i øynene. Saken er at jeg heller putter pengene i selskaper som er likvide og som man kan selge på sekundet om det går skeis. Hvordan gjør du det med et OTC selskap liksom?

Ole Peter Nordby
9:30 AM (23 minutes ago)

To Oncoinvent News subscribers:

We are pleased to announce that the share issue in Oncoinvent has now been completed: See the attached link for details. http://www.oncoinvent.com/news

There you also will find that we have issued news regarding the approval of out US patent application and the decision to move to new facilities in Nydalen, Oslo.

Best regards

Ole Peter Nordby
Acting Chief Financial Officer

Prøver å lese meg opp på denne, men det er mye begreper en som meg sliter med å forstå ved første titt. Kan noen av biotek-ringrevene her inne oppdatere resten av røkla (eller bare meg) på Oncoinvent? Kan Radspherin forklares på en enkel måte?

Både Nano og PCIB ønsker å få til en pivotal fase 2 i sine studier. Vil Oncoinvent prøve å få til noe lignende med Radspherin? Finnes det noen løsninger for denne type kreft i dag?

I motsetning til PCIB sitt FimaChem-studie så høres det ut som at potensialet / antall behandlinger for Oncoinvent er enormt.

Dette er også interessant.

@Nocturne @Savepig @Alex

Kan dere hjelpe meg litt i gang? :slight_smile:

Heldiggrisen du har to finfine podcastepisoder du kan begynne med:

Hør dem og sjekk inn igjen. :wink:

1 Like

Knallbra. Takk

Ja, ser at linken i aller første posten her også er veldig bra. :slight_smile: Et av gullkornene på HO om biotech.

http://www.inven2.com/no/suksesshistorier/oncoinvent

3 Likes
3 Likes