Jeg bare undrer på hvorfor Akay/Askvik har tilbudt Roy Larsen plass i Oncoinvents styret når de nå hevder at han er så inhabil og driver konkurrerende business i Artbio? Mvh Dr. Lady M……
Godt poeng. Ønsker nok å ha Roys kompetanse og veiledning, men i form av å ha full kontroll på ham.
Virker mer for meg at investorene ikke var happy over at RHL/Bruland fikk napp hos større investorer enn dem på ArtBio, dvs på noe OncoInvent hadde takket nei til.
Hvis det virkelig er infringement må jo OncoI gå etter ArtBio også. I såfall har F Prime gjort en elendig due diligence og ikke forstått hvem RHL/Bruland er, hvor de jobbet og hvor de fikk disse patentene fra. At forskernoviser kan finne på noe slikt skjønner jeg, men RHL/Bruland og at dette ikke fanges opp av F Prime, høres far fetched ut.
Apropos, skjønner ikke helt hva Askvig egentlig bidrar med i styret. Ingrid representerer jo business aspektet. Trenger de flere business folk?
Selv savner jeg Jan Egberts som foreslått kandidat i styret. Han kan både business og science
You are a joker:smiling_face_with_three_hearts: Dinner?
Jan Egberts
Snakker vi gravøl den 2. mai?
Litt for tidlig å ta i bruk lykta @hybrid eller ser det mørkt ut?
Let’s invite Ingrid, Leif and Jonas and ask what their plans are. And First House to pay the bill - and pitch «how to restore our image, please». Female Power - «Jeg ønsker å utfordre Gutteklubben i biotek» intervjuet på 8 mars krever kompetanse, my dear. Not only greed and lots of phone calls with lies, sorry «fake news»? May be you learned «Money Talks» in London, but I learned Trust you gain slowly, and loose fast. Very fast. Call First Houst asap. Have a nice weekend.
Fully agree, trust you gain slowly and lose fast. Unfortunately, in Norway, I think people are a bit soft and generally avoid conflict so one can get away with a lot as long as you have some money and influence. As usual, the average Joe gets screwed the most, and not in the good way.
Bare en liten shout-out til photocure aksjonærer.
Til aksjonærene i Oncoinvent AS
Det opplyses herved om at en av kandidatene til styret i Oncoinvent, Alison Armour, har trukket sitt kandidatur til styreverv for de to foreslåtte styrealternativene.
Hun grunngir dette med stort arbeidspress i sin nye virksomhet og tidsforskjellen mellom Europa og USA.
Generalforsamlingen vil bli gjennomført som planlagt tirsdag 2. mai kl. 17.00.
Hello. Who asked the esteemed DR Alison to retire? Ingrid? Not Roy who spotted her and invited her to replace Ingrid the PhD Doctor.
Plutselig, rett før GF, og det oppdaget ikke valgkomiteen i sitt arbeid?! Men skjønner godt at det fort blir bare slitsomt når det krangles for åpen mikrofon
Kan godt skjønne dr Armours valg om å trekke seg. Det å tiltre i styret til et norsk biotek hvor det åpenbart pågår en konflikt mellom gründere og investorer er å stikke hånda inn i et vepsebol.
Som styremedlem har du et ansvar. Å gå inn et selskapet som ligger i en annen tidssone/kontinent hvor det potensielt blir en ryddejobb er ikke noe mange har høyt på ønskelista.
Offentlig skittkasting får konsekvenser. Dette burde vært løst på kammerset. Business school 101 (antar jeg, er ikke slikt utdannet, men sett nok business filmer til å ha plukket slikt opp).
Den dagen en tar i mot penger fra investorer så må en respektere at man også overfører makta til andre.
Etterpå kan en ikke sitte å sutre eller argumentere med at man vet så mye mer faglig.
Investorfraksjonen eier jo kun ~20% så de har ikke kjøpt majoritet
Jeg har også kjøpt aksjer. Da er vel jeg også en investor? Men jeg forventer ikke å kunne ta over de faglige avgjørelsene fordi jeg er en minoritetsaksjonær? Jeg vet ikke best fordi jeg har investert penger.
Og de startet barnehagen ved å være misfornøyd med den normale måten å styre på (aka valgkomite, styresammensetning, generalforsamling) Tydeligvis ikke fått gjennomslag for det de ville, og prøver å endre prosessen som er gjort ved offentlig skittkast. :booooo:
Roy Larsen og Øyvind Bruland er hel ved. La de få kjøre dette i Algeta-mål. Moneyswåppere med liksom doktorgrad uten publisering - fuck off!
Begynner å dra seg til nå. Skjebnen til OncoInvent ligger nå i våre hender. Ønsker vi at selskapet skal ledes av gründerne Larsen/Bruland eller investorene Akay/Askvig.
Avstemningen vil trolig ha betydning for OncoInvent fremtid. GF finner sted tirsdag 2. mai kl 17.
Hvem bedre til å vite hva samhold og sterk lederskap betyr enn Alexander den store. Hærføreren som selv gikk først inn i hver kamp, skulder til skulder med sine soldater, erobret den kjente verden i en alder av 32 år og har for evig satt sterke spor i verdenshistorien.
For de som ønsker å delta og høre på GF i dag så skal følgende link kunne brukes
Misunner dere å kunne overvære dagens GF og håper det blir ett utfall til det beste for aksjonærene som er med for det lange løp.
Håper noen kan dele her en stemningsrapport og resultater iløpet av kvelden.