Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Sant det. Får håpe det ikke er like tilstander i onco. Det er vel det rhl og Brustad vil til livs også. Generelt så tenker jeg jo at det er en forskjell i å si opp eller å bli sagt opp, også mtp rettigheter, men det avhenger jo selvfølgelig av hva slags avtale Alfheim har

2 Likes

Attendance details fra GF lagt ut på nettsiden til Oncoinvent, artig å se hvem som støttet hvem via fullmakt.

Referat GF 02.05.23.pdf (6,7 MB)

Fra side 12

4 Likes

Interessant å se at Fredriksen støttet grunderne.

3 Likes

Fredriksen støttet RHL, mens Hagen støttet Teigland Akay. Interessant.

1 Like

Imponerende med antall stemmer representert:
image

Radforsk brukte ikke sin stemme etter hva jeg kan se, de ønsker nok ikke å tråkke noen på beina…

At Radforsk ikke støttet gründerne er ikke annet enn feigt. Einarsson kjenner jo de gutta rimelig godt, gjør han ikke?

Å ikke velge side, er også å velge side. Noen ganger hvert fall…

Denne gangen mener jeg det er helt greit at de ikke valgte side - jeg hadde ikke blitt overrasket om at det har vært kommunikasjon mellom Radforsk og eksisterende styre. De må tenke større enn ett selskap, hvis dette gjør at de kan hente inn risikokapital til flere startups er det bra!

Nå som RHL har vist han klarer å hente inn risikokapital andre plasser også mener jeg det er bra for sektoren.

2 Likes

Han sa det vel i siste podcast at de trenger både grundere og investorerer og at hele saken var bare trist at det ikke gikk an å løse på bakrommet. Er vel derfor de stemte blankt.

1 Like

Greit nok, men Hadean Capital er ikke Vanguard eller Blackrock. Det finnes nok av kapital der ute, og helt sikkert langt mer “gründer-vennlig” kapital?

Det Teigland Akay forsøkte på tenderer til etisk bedritent, i mine øyne.

Uansett, hun og sine skjøt seg selv i foten, og godt er det.

1 Like

Men det var vel 7-8 som var i et konsortium her, ikke bare Hadean?

Måtte de alle rammes av konkurs, Inshallah.

Hadean stemte for totalt 3,755 mill aksjer…
Kan se på lista hvem de hadde fullmakt fra. Listet under deres navn - side 12/13…

CSO, tina bønsdorrf støttet investorgruppen. Noe å tyde ut av det?

Mulig familiefeide på gang, da Lars Bjørklund bønsdorrf stilte seg bak invent2?

Vet du at hun stemte med dem? Hun hadde voting card 158. I T A hadde voting card 42. De stemte hver for seg.

Tar høyde for at jeg har lest referatet feil, men tolket det dit at hennes aksjer var en del av de 3,7 mill som hadean stemte for?

Se helt til høyre i skjemaet. Der står hvilke stemmekort de hadde.

Det er ikke med i det utsnittet du deler.

Bønsdorff stemte for seg selv. De som har navnet til venstre i den lista er de som var til stede og stemte.
Hadean stemte for aksjene fom “ifg holding” tom “kristian falnes as” på den lista…

Jepp. Så det nå. Litt smal skjerm på mobil og ble litt lurt av at hun så ut til å ligge på samme oppsummering av antall aksjer som hadean.