Hva blir exit her tror dere?
Lite diskusjon/spekulasjoner om CEO Alfheim sin brå avgang. Jeg synes han har fremstått kunnskapsrik og stødig på de presentasjonene jeg har vært på
Konsekvens av beskyldningene fra Bruland, antar jeg.
Det var vel ganske klart at han var på hadean sin side, ville jo vært umulig for ham å fortsette
Valgte feil side…
Ser det, men det må vel likevel ha vært et set-back for selskapet å miste ham?
Har forstått det som at han kan ha rotet det til litt eller trenert litt ifbm radioaktive lekkasjen fra produksjonen som kostet en del tid og at han nå i tillegg ikke er helt på bølgelengde med det nye styret og deres måte å drive firmaet videre på og følgelig ikke har den nødvendige tilliten til å inneha ceo-rollen. Han hadde vel også en finger med i den unødvendig lavt satte emisjonen sist, som flere aksjonærer har gitt negative tilbakemeldinger på… Så tja, jeg tror firmaet er best tjent med å finne ny ceo uansett. Vi får jo se hvem som dukker opp i stolen etterhvert, men jeg tror ikke det trenger være noe setback, selv om Alfheim selvfølgelig besitter en betydelig del kunnskap.
Men: Om man snur om på det, så kan det på mange måter ses som et pluss når RHL nå skal ta en mer aktiv rolle i firmaet den nærmeste tiden og dermed har høyt fokus på OncoI nå – ihv i mine øyne.
Det aller viktigste for firmaet, imo, er at RHL og Bruland er aktivt med videre og at man framover nå staker ut en vei/plan i tråd med aksjonærene vilje og med fokus på “value for investert kapital”. (og belønning av tidlig investorer som tar stor risiko – jeg liker at styret er opptatt av de eksisterende aksjonærene og å belønne de som tok høyest risiko ved å gå inn tidlig).
Ser ut som Alfheim fortsatt tar seg av noen presentasjonsoppgaver inntil videre.
Med anstand i investormøter
Litt om Oncoinvent her:
Dette må vel være meget gode nyheter? Er det noen i forumet som er kvalifisert til å vurdere dette?
Ikke egentlig, men akkurat dette kunne ikke vært bedre:
Median PFS (progression free survival) was not reached at 15 months, and no patients at recommended dose of 7 MBq had peritoneal recurrences
Liten studie, få pasienter, etc, men det beste signalet de kunne sett på dette tidspunktet i den dosen de anser som optimal.
Er vel av interesse for de av dere som er investert i selskapet:
Alfheim har fulgt Roy siden tidenes morning i Nano og Onco. At han tok sin hatt og gikk for åpen scene på GF var en stor besparelse for Onco. Har hadde tydeligvis valgt feil side og blitt sjarmert av Ingrid. Tenk å bomme så totalt når du gjennom 10år+ er gitt tillit og toppjobb av Roy. Big mistake.
Her er et intervju med OUS-kirurg Stein Larsen og grunder Øyvind Bruland fra den store ASCO konferansen i USA. Radspherin-resultatene var så oppsiktsvekkende gode at de var en av 10 studier som ble invitert til en muntlig presentasjon. Alle pasientene på høyeste dosenivå var uten metastaser i bukhulen etter 15 måneder. Det er ekstremt bra. Her kommer det også godt fram at gjennomsnittlig tid til tilbakefall i bukhulen er ca.12 måneder, samt at metastaser i andre organer er vesentlig mindre alvorlig enn i bukhulen. Se intervjuet her:
Etter at nesten alle andre norske biotek-selskaper har feilet, er det flott å høre at OncoInvent lykkes. Mye av årsaken ligger i at Radspherin ikke er et høyrisiko biotek produkt som skal blokkere eller interagere med ekstremt kompliserte cellesignaleringsveier. (Se f.eks. hvor kompliserte biotek-prosesser PI3K inhibitorer skal hemme i alle kreftceller til enhver tid uten å skade normale celler https://en.wikipedia.org/wiki/Phosphoinositide_3-kinase.) Radsphering består av krittkuler med alfa-emitteren Radium-224 injisert i bukhulen. Behandlingen er genialt enkel og forutsigbar på en helt annen måte enn biotek-prosjektene.
(Er langsiktig aksjonær. Trader ikke.)
Noen som kjenner salgskurs for øyeblikket, vurderer å vekte opp i månedsskiftet
Wow!
Flere europeiske sentre står nærmest og skraper for å være med i uttestingen av Radspherin!
(Fra ca. 07.20 i intervjuet mlande linket til over)
Nydelig presentert av begge to, veldig tillitsvekkende!