Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Har mye i dette selskapet :frowning: noen son kan legge ut papirene? Dette var virkelig noe annet enn forventet. :frowning:

1 Like

Har du ikke fått med deg innholdet i konflikten fra i fjor? Hva er poenget med å slette innlegget mitt?

For min del er det ganske uforståelig at en eier med under 5 % av aksjene kan være i en situasjon hvor de presser selskapet. Hadde de største eierne hatt alternative kilder til kapital på høyere kurser hadde de vel valgt andre løsninger enn dette??
Tror konflikten i fjor ødela mye for selskapet, og biotek raset med Ultimovacs i spissen har selvfølgelig ødelagt enda mer.

2 Likes

Enig - selskapet trenger penger og kapitalmarkedene er fortsatt seige. Før man spekulerer videre er det greit å ha med seg hvem som har forhåndstegnet:
· Sciencons AS (Roy H. Larsen): NOK 7 million
· Geveran Trading Co Ltd: approx. NOK 18 million
· Helene Sundt AS and Sundt AS (jointly “Sundt”): approx. NOK 4 million
· Hadean Capital I AS and HVentures Capital I AB (jointly “Hadean”): NOK 15 million
· Other pre-committed shareholders: approx. NOK 4 million

Videre så er det på sin plass å stille spørsmålstegn til hvorvidt det er riktig at Roy Larsen skal sitte i styret i Oncoinvent gitt hans engasjement i Artbio og Nuclithera. Både mtp. interessekonflikter, men også ift. kapasitet og tid til å bidra konstruktivt i utviklingen av alle disse selskapene.

1 Like

Hadde vært lettere å ha kvalifiserte meninger om noen kunne delt informasjonen som er sendt ut, jeg er riktignok bare en liten aksjonær her men har ikke fått noe info, så informasjonen over er ny for meg.

2 Likes

Bryter ikke selskapet aksjeloven om ikke eksisterende aksjonærer får tilbud om å delta?

1 Like

Emisjon skal vel stemmes igjennom på en GF så det kan nok løse det problemet.

Men veldig rart å gå så smalt ut uansett.

Hadde vært greit å sett foreløpig resultat, de skal hente mangler en del på 100mill. Skjønner ikke hvorfor tilretteleggere ikke kontakter flere aksjonærer, det virker jo som shareholders som har forhåndstegnet for 4mUSD enten er 0-4stk gitt min 100000EUR. Om det skulle vært flere så er det dårlig håndtverk av bankene å ikke ta kontakt med flere. En ringerunde til topp20 er ikke tilstrekkelig i dagens marked.

Har ikke Canica og Hadean gjort dette mot småaksjonærer før? Presset prisen i emisjoner?

@Investor Nei, så klart, det ser jeg jo nå. Jeg tok det for gitt.

Canica har ikke tegnet ifølge lista.

Som forvalter av andres penger er vel Hadean forpliktet til å gjøre en så god deal som mulig for sin investorer, og styret i Oncoinvent kan jo hente penger på høyere kurser om de har alternativer. Så litt vanskelig å skjønne at det nødvendigvis er Hadean som får “skylden” her. Kan ikke det like godt være Larsen og Fredriksen :man_shrugging:

Jeg mente ikke å komme med en eksklusiv liste over de som vil gjøre best mulig deal for seg selv.

Alle meler sin egen kake, og det er dere små i selskapet som blir fucked.

Med mindre kursen skal trade der nede så flere får kjøpt.

Selskapet trenger penger ASAP, ellers går de konk. DNB Markets og Carnegie er tilretteleggere og setter kursen sammen med styret. Geveran og Sundt tegner ish prorata-andel gitt at de henter 200 MNOK. Hadean tegner litt over (har 4,74%, tegner 7,5%). Det er ingenting stygt i dette IMO.

Det vil sannsynligvis bli mulig å tegne for under 100k euro dersom de ikke klarer å fylle boka på 200 MNOK. Det er bare å ta kontakt med Carnegie eller DNB for info.

1 Like

Poenget er at dette caset er toast når man ser på hvem som har forhåndstegna!!! INGEN AMERIKANERE, eller nye industrielle investorer. Utelukkende en siste dans før dette går i 0.

Hva skal de bruke disse 200mill på? Neste steg må da være en litt større randomisert studie? Men det får de neppe råd til med kun 200mill. Er det bare ventepenger?

Ta en titt på selskapspresentasjonen side 16 og 17.

Herregud. Det der er ikke noe jeg hadde tatt i med ildtang engang som mindre aksjonær. Hvor er value inflection points? De planlegger å kjøre èn liten emisjon etter den andre til de får randomiserte data? Hvordan vil det utarte seg kursmessig med den gjengen over her?

1 Like

Det er det ingen som ber deg om heller :slight_smile: det er en slide rett over som viser kapitalbehov på ~700mnok ut 2026. Verdsettelsen blir nokså annerledes med to kontra ett registreringsstudie.

Er tydelig at det er en konsekvens av dagens kapitalmarked.

1 Like

Hvor finner du denne presentasjonen? Har dere også en mailadresse til en av de som styrer emisjonen hvis man vil høre om det går an å tegne selv for mindre enn 1 mill?

Den ligger på hjemmesiden.

1 Like