Takk!
Ja, da er det bekreftet at akkurat det jeg advarte mot er i ferd med å skje. Kortsiktige interesser overtar styringen, selskapet skal raskest mulig selges og de største aksjonærene sikrer seg lav gjennomsnittskurs på sine aksjer. Det blir reprise av Nordic Nanovector.
Hvis det er planen er det jo rart de ikke tar og tegner seg for mer? Er jo småpenger for disse…
Den kjøper jeg naturligvis blankt, men hvorfor mener du at de vil selge raskest mulig?
Det ligger i naturen til slike fond at man søker raskest mulig profitt, gjerne over mer langsiktig utvikling av selskapet. Dette var et av hovedargumentene til Bruland og Larsen da de advarte mot Hadean-fraksjonen.
Det sagt, så vil enhver exit med gevinst nå være enormt viktig f.eks for å sikre Radforsk en ny pengebinge, og vi trenger desperat et eller annet event med penger inn for norsk biotek. Så til og med et “skuffende” salg av oncoinvent ville være en stor opptur sånn som ting har blitt.
Nanovektor repeat
Får håpe de kreftene som tar over ikke fucker opp alt like mye som i nano
Jeg tenker at dersom man fortsetter å investere i Oncoinvent nå som en småinvestor, så må man porsjonere inn innsatsen sin over de neste årene via emisjonene. Man går IKKE all in på nåværende tidspunkt. Det er alt for langt til neste store VIP og større internasjonale investorer glimrer med sitt fravær. Dette kan gå begge veier de neste årene før de har randomiserte data.
Jepp. Mer sannsynlig at den går til 0 enn 1000
Nok et oppkjøp innen radiofarmaka.
Meanwhile henter ONCO penger 75% ned fra sist emisjon? Hvorfor?
De ønsker å nulle de som ikke deltar, få størst mulig eierandel for hver krone de skyter inn.
Evt avtaleverdi endrer seg nok ikke basert på emipris, det kan kanskje ha noe å si ift evt børs prising.
Videre skal du ikke se bort at den ble ekstra lav bare for å sette Larsen på plass pga støyen tidligere. Det er Fredriksen vi snakker om.
Ja, det er litt til å undres over at Oncoinvent ved emisjonen kun verdsettes til det samme som Ulti som nettopp har hatt et faila fase 2 i sin hovedstudie som viser null effekt av deres vaksinekandidat.
Men slik er det vel dessverre blitt i bioteklandet Norge nå…
Ingen tør satse penger lenger etter at i tur og orden nano, pcib, Bergen bio, targo/circio, hubro og ultimo har gått i dass og eradert eksisterende aksjonærers verdier.
Triste greier. Man trenger desperat en suksesshistorie igjen i norsk biotek.
Hjelper heller ikke noe med shortaktørers muligheter til å styre tekniske bilder ( vha ftfs aksjeutlånspolicy) og statens formueskatt som dreper positive momentum i disse aksjene ved børsnotering.
Ting kan dog snu. Hvem vet, kanskje er vi på det verste nå mtp kapitaltilgjengelighet.
Renta spås ihv ned etterhvert, det kan jo trekke en del kapital til aksjemarked. Det er da noe…
Det har blitt en tendens til at Larsen skaper støy og tap for aksjonærer i selskap han er involvert i. At RHL mister makt må bare være positivt slik ting har utviklet seg. Kan ikke alltid skylde på at geniet er i arbeid og ikke har tid til å følge med på andre ting i selskapet hver gang…
Der kom du igjen @TyrionIV , hva er det som ikke stemmer med utsagnet? Du er tydeligvis veldig opptatt av å forsvare “æren” til RHL & co hele tiden. Lurer på hvorfor… Kun en haussete fanboy eller økonomiske interesser?
Du klarer aldri å argumentere for din kreative bruk av emoji’er, kanskje nå?
Hva lurer du på @Investor ?
Jeg reagerte på dette, det var alt. Du tar mannen, ikke ballen.
Men jeg støtter ikke klovnemojier heller så er det sagt.