Tenk dere litt om nå. Algeta grunnlagt i 1997, Nordic Nanovector i 2009, Oncoinvent i 2010, Nucligen(Artbio fra 2022) i 2018.
Hvis man skal dra den logikken så er utsagnet deres gjeldene ifbm Algeta, Nano og Onco, og det for mange år siden. Rart at det ikke har blitt nevnt underveis, og heller ikke før støyen rundt oncoinvent i fjor.
Nå kommer det nok emisjoner på rekke og rad inntil verdsettelsen blir fair, og de som ønsker å følge selskapet må ha kapital klar til å “forsvare” eierandelen. Som @TraderJoe nevner :
så er dette et produkt av sentimentet, ikke kun det som er rundt selskapet og RHL.
Hvis man må fylle på med 50-100mill hvert halvår, so be it, det virkeligheten her på berget etter utallige fails. De som er med nå er nok smertelig klar over virkeligheten rundt dette og burde holdt seg borte om de tror noe annet. Det sagt; det er ingenting som tilsier at verdsettelsen av selskapet på 197mill skal vedvare inn i evigheten. Så lenge de får begrenset risikoen for at de må stenge dørene pga kapitalmangel, så er det ganske utrolig lav prising for et selskap med de resultater som er levert til nå. At 4-5 store aksjonærer tegnet for ca 1/4 av emisjonen er i seg selv et godt tegn, syns jeg. De var tydeligvis nærmest de eneste interesserte.
Hvis de i løpet av neste halvår kunne fått inn nok kapital til å starte opp begge studiene tror jeg verdsettelsen ville sett helt annerledes ut. Hvis de i sammenheng med børsnotering kunne vist til veldig god rekruttering, som burde være selvsagt gitt interessen fra behandlere (Stor interesse rundt norsk poster om kirurgi og radioterapi), tror jeg markedet hadde være interesserte i dette selskapet.
Men i god tekinvestor-ånd skal man vel innrømme at det som pågår akkurat i dag er et rødt flagg - enn så lenge, men det er ikke relatert til informasjon rundt Radspherin.