Gikk 20k @ 10 kr hos Arctic forrige fredag.
– Jeg tror vi vil signalisere å bruke hele fullmakten på 10 millioner aksjer til den kursen, altså en emisjon på 100 millioner kroner. Vi har noen data som er kommer ut, og vi forventer at de vil være svært gode, så det blir et dilemma om hvor mange aksjer aksjonærene vil at vi skal selge.
Dyrt å være ubrukelig!
Fått mail om denne emisjonen og sjekket VPS.
Men forstår ikke helt hvem som kan tegne og eventuelt hvor mye.
Har ca 1000 aksjer - vil jeg da kunne tenge og isåfall hvor mange?
Og hva gjør dere andre?
Føler alt jeg dytter inn i enkeltselskaper bare forsvinner, ref Nano og nå Onco.
Kan bare svare for meg selv, og jeg sitter i ro med de aksjene jeg har. Har kun 1 000. Har vel GAV på 30,-, og det siste jeg hørte er at aksjen omsettes på 10,-
Kommer ikke til å øke da jeg er avventende til kommende emisjon / fordelingsnøkkel, det nye styret, samt den videre drift.
10 kr som var siste emisjonskurs ble stort sett fordelt internt. Oncoinvent har en fantastisk fremtid, men trenger nødvendigvis mer penger. Så vidt jeg har forstått kommer det en offentlig stor emisjon. på inntil ca 180 mill kr i denne omgang.
Eksisterende aksjonærer vil nok sørge for at Oncoin får de pengene de trenger.
Det er sagt at neste emisjon nok ikke vil bli foretatt før nye opplysninger om fremdrift kommer. Selskapet har opplyst at de har kommende nyheter.
Så det blir vel en emisjon i forbindelse med at nyhetene legges frem.
Emsjonen på 10 kr. er lavt satt og det vil etter min forståelse lønne seg å delta. Forrige emisjon var på 52 kr, mens selskapet er kommet mye lenger mot godkjennelse nå! Prisingen av virksomheten er meget lav om man forutsetter suksess for Radspherin.
De har fantastiske data fra fase 1/2a. Både safety og effekt/tid til tilbakefall (PFS) → 2/3 uten tilbakefall etter 18 mnd og OBSOBS: Ingen(!!!) tilbakefall i området som behandles i noen pasienter. Historisk forventer man over 50 % tilbakefall innen 10-12 mnd, men er helt UTEN tilbakefall!
Oncoinvent mener Radspherin har blockbusterpotensial selv innenfor de inklusjonsbegrensinger de har i sine to studier som nå er redusert til ett. og med en konservativ prising målt med lignende produkter. De har nå redusert til ett studie for å spare penger. De mener også det kan benyttes i atskillig flere indikasjoner.
Man har ett randomisert fase 2B-studie med muligheter for conditional approval (om de greier gjenskape fase1-data) i H1-24 beregnet ferdig inkludert innen utgang 2025
Man forventer at det skal bli en del av standard of care (benyttes i over 70 % av behandlingene) om man får approval og at det vil bli raskt tatt inn i behandlingen da det er lite ekstraarbeid ifbm dette og bruken har også gått svært sømløst på de sitene man har hatt uttestingen.
Verdien ved suksess vil være formidabel og man vil vite svaret innen utgangen av 2025.
10 kr. investert nå kan gå minst 10x på 1 1/2 år. Verdistigningen vil selvfølgelig ta tid, så lenge det hele tiden er forventning om at det trengs nye penger inn.
Selskapets marketcap er ikke på mer enn ca 250 mill. kr. pt.
Slettet
Uten sammenligning for øvrig. Verken Tesla eller Nvidia kunne klart seg i Norge.
Ergo Oncoinvent må selges til utlandet…
Det er jo en direkte vits at Oncoinvent kun er verd 250 mill kr. Det er betalt inn over 600 mill til drift av selskapet til nå!
At emisjonene også skjer til en desperat lav kurs, som i tillegg utvanner tidligere investeringer voldsomt, kommer i tillegg. Det viser jo hvilken stemoderlige behandling gründere får i Norge.
Konklusjonen er at politikerne, inkl. Høyre, som ikke gjorde noe med reglene i alle årene de satt i regjering, spenner fullstendig ben på norsk næringspolitikk.
Det er gründerselskapene som danner vekstbasises i norsk næringsutvikling.
En gartner som hadde holdt på som norske politikere, hadde kun sittet med visne planter!
Fordelen for de som deltar i neste emisjon på 10 kr. er at de får over 50% “rabattert” eierandel på det som er innbetalt tidligere. Taperne er ikke minst de som var med på emisjonen på 52 kr. da selskapet var verdt 744 mill kr.
Men er de egentlig tapere? Radspherin har klart blockbusterpotensiale iflg. Chief Executive Officer Anders Månsson og Oncoinvent bør derfor være verdt mange mrd. kr.
Det er lite som tyder på at Radspehrin ikke vil seile gjennom godkjennelsene fremover. De har jo dessuten FDA oppstartgodkjennelse på spredning ved eggstokkkreft som de midlertidig har satt på vent.
Ingen bør dermed selge sine aksjer. Også de som var med på 52 kr bør få igjen sine penger mange ganger.
De virkelige vinnerne er de som deltar på emisjonene fremover på 10 kr, mens LOA er høyere enn noensinne. Sånn sett takk til norske politikere på kort sikt, som gjør deltagelse i gründeremisjoner ekstremt upopulært og til gi-bort-priser i denne omgang.
På sikt må politikerne finne en bedre måte å belønne start-up kapital på i Norge.
Ut fra spørsmålene lenger oppe her så tenker jeg at du kan legge argumentasjonen i et litt mer objektivt leie, Merlin. Jeg er vel så begeistret, tror derimot det er viktig å besvare istedenfor å hausse veldig. Det er fortsatt noe tidlig i løpet, og mye informasjon som gjenstår å gjøre seg kjent med.
Det sagt, jeg er enig at mcap på 270mill er lavt. Basert på det, og “lovnader” om gode data om ikke så lenge så kommer jeg til å tegne min andel - muligens overlegne. Viktig å ta med seg at denne emisjonen ikke fullfinansierer studieløpet for et studie, og vertfall ikke to. Håper de får når målet denne runden slik at vi får to fase 2b studier, det vil ha mye å si på verdsettelsen videre kontra kun ett.
Det ble vel sagt at Betalutin også ville bli verdt mange milliarder. Hvorfor skal man tro på at det vil gå bedre for Radspherin enn det gikk med Betalutin?
Fordi eneste likheten er at det er en isotop som skal stå for virkning. Disse er også ulike, ene er en betaemitter, andre en alphaemitter. Den ene har en komplisert målsøkende mekanisme som er avhengig av mange faktorer for å i hele tatt nå målet, gjør den ikke det så ender strålingen på feil sted og øker toksisitet. Betalutin er ment for lymfe/blodkreft.
Radspherin er krittkuler radiomerket med Radium, hvor hensikten er å ta livet av kreftcellene man ikke blir kvitt etter CRS-HIPEC behandling i peritoneal karsinomatose.
Resultater fra fase 1/2a er veldig lovende sammenlignet med historiske data og planen er å kjøre randomiserte fase 2b studier for å få et robust datasett. Paradigme var ikke randomisert.
Å stille spørsmål til hvorfor en bil er bedre enn en annen fordi begge er biler gir ikke er veldig godt svar. Man ser på alle faktorene som gjør bilene forskjellig før man kan konkludere om det ene eller det andre.
Radspherin og Betalutin er på ingen måte like - samt tidsbruk og lønninger ble favorisert over kvalitet, noe de har prøvd å unngå rundt radspherin. Oncoinvent er forøvrig lenger fremme i løpet enn hva Nordic Nanovector var når de ble introdusert på børs. Det tok hele 3år før registeringsstudiet paradigme rekrutterte første pasient(om jeg husker rett). Da er det også verdt å merke seg forskjellen i mcap. Nano var verdt 1-2mrd, oncoinvent er pdd verdsatt til 270mill.
Om man skal se etter likheter så er en utfordrende kapitalsituasjon det jeg legger vekt på. Forskjellen er derimot at ene selskapet mistet tillit i markedet grunnet utallige utsettelser, mens det andre befinner seg i et generelt råttent kapitalmarked uavhengig av selskapsspesifikke faktorer. Selvsagt kan det hende at fjorårets offentlige oppvask ikke er tillitsvekkende, men det har forøvrig ingenting med radspherin å gjøre.
Vel, nå er det ikke jeg som sier Radspherin har to blockbustermuligheter, men daglig leder. Å gjenta det han melder er neppe haussing, men realistisk, når man ser på argumentasjonen som brukes.
CEO nevner det som en mulighet i en setning
Men ja, det har blitt nevnt. Et mer robust datasett som gjenskaper resultatene vi har til nå i anbefalt dose vil uten tvil styrke denne uttalelsen. Men det gjelder jo også å kjenne hønsa på gangen, CEO skal markedsføre selskapet til nye investorer. Burde være sikker i sin sak hvis man dropper fremtidig SOC til kapitalmarkedet.
Se gjerne denne videoen igjen:
Huff, jeg vet jeg har spurt før, men finner det ikke igjen.
Hvilke meglere kan ha aksjer for salg i ONCO?
Takk, igjen!
Kjetil Noer Pareto 24133954
Anders Mønsson opplyste i videoen over at de vil gjennomføre 24 mndrs. oppfølgingen etter 6 mndr. Dvs regnet fra oktober 2023. Resultatene bør dermed være like rundt hjørnet. Med fabelaktige resultater etter 18 mdr. bør forventningene være høye også til 24 mndrs. resultatene. Regner med at de blir fremlagt i forbindelse med neste hovedemisjon eller før. Han nevnte også at de regner med å påbegynne fase 2B studien ila 1H24.
Vi får forhåpentligvis positive opplysninger ila kort tid.
Når det gjelder blockbusterpotensialet er det en usedvanlig smart forutsetning som foreligger. Planen er at Radspherin settes umiddelbart etter operasjon, og som en standard behandling.
Tarmkreft er en av de mest utbredte kreftformene. Nesten alle med sykdommen blir operert, men 25–30 prosent får tilbakefall . Har man først fått tilbakefall, er det liten sjanse for å overleve. Under 10 prosent av disse pasientene er i live etter fem år.
Stomach cancer is the 5th most common cancer worldwide. It is the 4th most common cancer in men and the 7th most common cancer in women. There were more than 1 million new cases of stomach cancer in 2020.
Hva legger du i umiddelbart?
A first-in-human phase 1 study (EudraCT 2018–002803-33) was conducted at two specialized CRS-HIPEC centers. Radspherin® was administered intraperitoneally 2 days after CRS-HIPEC.