Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Det er en svært hyggelig presisering av begrepet umiddelbart i denne sammenheng.

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe litt ONCO aksjer, men som flere andre så har jeg vært med på Nano fadesen og tapt et 7 siffret beløp.
Husker jeg var på en investor presentasjon og tror det var i 2016 eller 17 på Radiumhospitalet om ONCO hvor de fortalte litt om tankene rundt Radspherin. Ble litt fasinert av det og nå ser d jo bra ut, men tror jeg skal trå litt mere varsomt nå enn jeg gjorde med Nano.

Spørsmålet da blir jo om man ved neste emisjon tror den vil gå under kr 10 eller over kr. 10

Under, så er det jo bare å vente. Over så er det jo bare å kjøpe på 10.

Ser du Merlin sier at neste emisjon ikke kommer før ny, og forhåpentligvis kursdrivende nyhet, blir offentliggjort.
Har selskapet selv sagt det?
Surt og kjøpe nå på 10 og så kommer neste emisjon på 5

Se siste gen.fors. innkalling og plan om emisjonsfullmakter til styret. Det er snakk om samlet inntil 180 mill kr. 18 mill. aksjer a kr 10 om jeg ikke tar feil.

Når det gjelder nyheter regner jeg med at det blir en oppdatering først på 24 mndrs. avlesningen på Radspherin. Den var jo bankers etter 15 og 18 mndr. så jeg satser på at det samme gjelder ved 24 mndr. Da vil 10 kr. aksjen fremstå som et kupp.

Det er ofte hopp og sprett i biotech. Etter Wiklunds fantastiske gjennomgang i Circio i går gikk kursen til dels over 100% i dag. Det samme kan fort skje i Oncoinvent.,

I den generalforsamlingen som ble holdt i dag ba styret om fullmakt til å utstede 1.858.407 aksjer til opsjonsprogrammet. I innkallingen til den forrige generalforsamlingen i april ba styret om en generell fullmakt til å utstede inntil 10 mill. aksjer. Så når rep emisjonen er avsluttet og framover til 30. juni 2025 er det de 10 mill aksjer de har fullmakt til når det gjelder utstedelse av nye aksjer. De har allerede utstedet 7,2 mill aksjer i den rettede emisjonen og holder på med rep emisjonen på 1,5 mill aksjer.
Det var en veldig rar formulering i punkt 6 i den forrige innkallingen til GF i april hvor det skriver at styret ønsker fleksibilitet til å kunne utstede 10 mill. aksjer til tilsvarende kurs (kr 10) som i den rettede emisjonen, men i selve teksten til vedtaket står det ingen ting om kr 10.

På exo gen.fors 8/4/24 fikk styret også fullmakt til å øke aksjekapitalen med 1 505 518 aksjer for kr 10 pr stk. Tilbud om dette er gått ut til de som ikke hadde 45 000 aksjer ved siste emisjon. De tildeles 0,4201 t.retter pr. aksje de eide 22/3/24.

Da er det nok ikke vedtatt. Tipper de avventer 24 mndrs avlesningsresultatene. Er de som forventet like gode som etter 18 mndr blir fort emisjonen på høyere kurs enn 10 kr.

24 mndrs resultatene bør nå foreligge! 4 okt. 2023 altså over 6 mnd. siden: "At 18 months, no patients at the recommended dose of 7 MBq experienced peritoneal recurrences

Robust safety profile demonstrated, no serious adverse events related to Radspherin® reported"

Noen som har sett resultatene som onco presenterte på Tropé lectures? Mener 12mnd data fra OC skulle deles der.

Noen som har fått tildelt aksjer i rep-emi i dag?

Ja, du finner dem på Tildelinger under Hendelser på VPS kontoen. Det tar vel litt tid før de blir overført til konto.

2 Likes

Har det blitt sendt ut noen melding? Ble rep-emien fulltegnet?

Oncoinvent sender ikke ut meldinger siden de er unotert. Må vel vente til den nye aksjekapitalen er registrert i Brønnøysund for å finne ut om rep emisjonen ble fulltegnet.

Repemien er en bitteliten emisjon på 15 mill. kr. der kun småinvestorer som ikke var med på hovedemisjonen kan delta. Har ingen nyhetsmessig betydning. Det er nyheter fra selskapet samt de neste emisjonene som blir viktige.

Feltet er brennhet med nye oppkjøp og avtaler nå på vårparten. Men Oncoinvent klarer ikke å kapitalisere selskapet på tross av dette. Lurer på hvorfor🤔

3 Likes

Ser at kapitaløkningen fra reparasjonsemisjonen nå er registrert i Brønnøysund. Aksjekapitalen er øket med kr 69.466,90. De fikk altså kun inn kr. 6.946.690 i reparasjonsemisjonen, mens de hadde fått inn vel 15 mill. hvis alle hadde tegnet seg.

1 Like

Det betyr vel at alle fikk det de overtegnet også, selv tegnet jeg ca 50% ekstra…

24 June 2024

Oncoinvent Receives FDA Fast Track Designation for Radspherin® as Treatment for Peritoneal Carcinomatosis from Ovarian Cancer

“Fast Track designation for Radspherin® is a key milestone for Oncoinvent, particularly as we are on the verge of initiating a Phase 2b trial to evaluate Radspherin® in peritoneal metastases from ovarian cancer, and later also in peritoneal metastases stemming from colorectal cancer patients,” said Anders Månsson, Chief Executive Officer of Oncoinvent. “Importantly, this designation reinforces the urgent need for safe and effective therapies for patients suffering from peritoneal metastases. These metastases have a particularly negative impact on life expectancy and effective treatment therefore has a significant chance of affecting overall survival in these patients. We believe we are well positioned to execute the clinical development of Radspherin® in our upcoming trial and look forward to advancing this innovative product candidate to benefit patients battling this type of cancer, for whom there are limited treatment options.”

The randomized, controlled Phase 2b trial will assess the efficacy and safety of Radspherin® in patients with peritoneal metastases from ovarian cancer. The primary objective is to compare progression free survival (PFS) between patients who receive Radspherin® after complete surgical resection following pre-operative chemotherapy and patients who only undergo pre-operative chemotherapy and surgery. Positive data from the Phase 1/2a safety interim analysis demonstrated that Radspherin® was well tolerated with no dose-limiting toxicity observed with the administration of the recommended dose of 7MBq.

Fast Track designation is a process that is designed to facilitate the development and expedite the review of therapies intended to treat serious conditions and address unmet medical needs to potentially bring important new medicines to patients earlier. Companies whose programs are granted Fast Track designation are eligible for more frequent interactions with the FDA during clinical development. Provided relevant criteria are met, programs with Fast Track designation are eligible for accelerated approval and priority review as well.

2 Likes

Opp 1 kr, 10% . Det er da noe i alle fall.

Arctic?

Kun bid ja, ikke omsatt

2 Likes