Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Var det egentig noe nytt i denne mld? Jeg kunne ikke se noe som er meldepliktig, og skulle således vært meldt 20.10. Men godt ha AI for å komme med pros/cons, og sin egen personlige mening : Oncoinvent ASA kunngjør publisering av 18-måneders sikkerhets- og effektdata fra fase 1/2a-studien av Radspherin® i Journal of Surgical Oncology. Studien viser oppmuntrende sikkerhets- og effektdata hos pasienter med peritoneale metastaser fra tykktarmskreft etter cytoreduktiv kirurgi og hyperterm intraperitoneal kjemoterapi (HIPEC). Ved 18 måneder hadde ingen av pasientene som mottok anbefalt dose (7 MBq) opplevd tilbakefall i peritoneum. Resultatene gir grunnlag for videre klinisk evaluering. Ytterligere resultater fra 24 pasienter i utvidet kohort er ventet.

Positive konklusjoner:

• Effektiv behandling mot tilbakefall: Ingen tilbakefall i peritoneum ved anbefalt dose etter 18 måneder.
  • God sikkerhetsprofil: Radspherin® ble godt tolerert uten alvorlige bivirkninger relatert til behandlingen.
  • Behov for ny behandling: Peritoneale metastaser har begrensede behandlingsalternativer sammenlignet med lever- og lungekreft, og Radspherin® kan fylle et betydelig medisinsk behov.

Negative konklusjoner:

• Begrenset pasientantall: Studien omfatter få pasienter, og videre studier er nødvendige for mer robuste konklusjoner.
  • Avventende resultater: Endelige konklusjoner avhenger av resultater fra flere pasienter, inkludert den utvidede kohorten.

Personlig vurdering og syn på fremtiden til Oncoinvent:

Jeg mener at Oncoinvent har et spennende og lovende produkt i Radspherin®, spesielt fordi det dekker et område med stort medisinsk behov. Dersom videre studier kan bekrefte de tidlige positive resultatene, har selskapet potensial til å skape en effektiv behandling for peritoneale metastaser. Med etablerte interne produksjonskapasiteter og et dedikert utviklingsteam synes Oncoinvent å være godt posisjonert for fremtidige kliniske faser og eventuell kommersiell suksess.

Chatgpt?

Yup. Greit som oversetter og overfladisk oppsummerer. Ber som regel om AI`s “personlige” mening for moro skyld :-)Men oversette fra engelsk/medisinsk terminologi synes jeg den gjør greit, har dog ikke investert i Onco pga dette innstrumentet.

Men joda, sikkert ingenting meldepliktig - men de kan opptre seriøst og i det minste offentliggjøre samme dag OM ikke de skal ha en medisinsk presentasjon blant fagfeller før de går ut med det selv.

Jeg vet ikke, jeg spør. Det blir dog noe irriterende når det ikke har kommet ny selskapspresentasjon siden april, Q3 rapport skulle vi vel fått snart(med mindre de har gått over til halvårlig rapportering) og at man ikke får svar fra IR(kanskje best å bare ringe).

Kanskje mye å forvente av et selskap som ikke er børsnotert sådan, satser på at de holder på med noe kapitalmessig positivt om dagen - for kassen nærmer seg vel tom i disse dager.

Nå er vel ikke Oncoinvent notert noe sted, så da har de ikke andre formelle krav til å informere aksjonærene enn det som fremgår av aksjeloven. Og det er nok ikke så mye utover årsberetningen.

En annen sak er jo hva de burde gjøre for å holde oss om er investert i selskapet happy, og da hadde det helt klart vært på sin plass med en pressemelding i en eller annen form rimelig nært i tid.

Pluvicto når blockbuster nivå

https://www.fiercepharma.com/pharma/novartis-pluvicto-enters-fda-orbit-expansion-bid-agency-requests-flexibility

2 Likes

Oncoinvent Announces Promising Interim Results for Radspherin® as a Potential Treatment for Peritoneal Carcinomatoses

In the first interim readout from the Phase 1 study in ovarian cancer, only 1 patient out of the 10 receiving the selected dose (10%) had peritoneal recurrence at the 12-month interim readout, compared to an expected recurrence rate of 25% in similar populations . Correspondingly, in the second intermediate readout of the colorectal cancer study, only 3 of 20 patients (15%) receiving the selected dose of 7 MBq had peritoneal recurrence after the full 18 months follow-up period. With current standard therapy, the expected peritoneal recurrence rate is approximately 50% after 18 months . 36 patients with colorectal cancer have received the selected dose, with results from the final 16 patients still pending full follow-up.

“We are excited to announce the interim results of our Phase1/2a studies of Radspherin®, confirming a positive efficacy signal and demonstrating Radspherin’s® ability to enable local control in the peritoneum, thus ensuring patients remain in remission after surgery” said Oystein Soug, Chief Executive Officer of Oncoinvent. “These positive results increase confidence in the further development of Radspherin® as an effective treatment option for patients suffering from peritoneal carcinomatoses, a condition that is notoriously difficult to treat effectively with systemic therapy.”

“Patients with ovarian cancer often have peritoneal carcinomatoses already at diagnosis, giving them higher recurrence rate and worse prognosis - so an effective treatment targeted specifically at these carcinomatoses could reduce recurrence and prolong survival” says Yun Wang, MD PhD, Department of Gynecologic Oncology, The Norwegian Radium Hospital, Oslo University Hospital, principal investigator in the RAD-18-001 study.

3 Likes

Er jo sensasjonelt forbedrede tilbakefallsprosenter. Spesielt i tykktarmkreft hvor kun 3 av 20 (15%) fikk tilbakefall, mot standardbehandling(soc) sine 50%. Selvfølgelig lavt pasientantall, men super nyhet i en tung Biotectid. Årets nyttårsakett?

Er kapitalinnhenting snart? Ihvertfall ventet?

Ja, fantastiske nyheter!

Vi får se hvordan de løser kapitalbehovet. Får de inn en partner så kan dette blir riktig så bra.

Einarsson, hvilke selskaper er mest lovende i Norge?

– Jeg skal ikke snakke om ting vi ikke eier. Så jeg har lyst til å trekke frem …Oncoinvent … som svært spennende selskaper.

• Så jeg har lyst til å trekke frem AdjuTec, Nextera, Oncoinvent og Zelluna som svært spennende selskaper.
1 Like

Soug har «gode planer» sier han. Så får vi se hva han legger i det

Investorpresentasjon i regi DNB Markets og Carnegie på torsdag - så her kommer cap-raisen!

Lurer på hvordan det skal gå, ref utsagnet til JE.

Det eneste jeg tror kunne overbevist investorene til å bli med på en IPO her hva hvis de dro opp en partner av hatten.

1 Like

Oncoinvent bør i tråd med Sougs utsagn om gode planer for å få inn penger være først i løypa for å få inn penger til videre drift. Mye er tidligere hentet inn på kurs over 50 kr. der mesteparten er betalt av de største investorene.

Utviklingen både på safety og effektivitet er strålende. Ledelsen har uttalt at de sitter med blockbusterprodukt på bukhinnekreft alene. Så kommer verdien av ovariekreft i tillegg.

Her er det ikke snakk om å kaste gode penger etter dårlige, tvert i mot.

Jeg tipper de største eierne stiller opp i det videre. Det kan bli spørsmål om emisjonskursen, men emisjonen vil nok gå etter auksjonsprinsippet og dermed gi en fair deltagelsesmulighet for alle.

Antagelig blir det stor utvanning, ikke pga Oncoinvents potensiale, men dagens børsklima i Norge, da gjelder det å kjenne sin besøkelsestid og henge seg med og kjøpe billig.

Som nevnt tidligere har Radspherin flere fordeler.

• Virkningen er pedagogisk enkel å forstå.

• Radspherin er enkelt å anvende.

• Radspherin benyttes i forbindelse med kirurgiske inngrep, og knyttes til disse som en standard etterbehandling og er å anse som en “no brainer” rent behandlingsmessig.

Vet du om det var noe liv der i dag?

Intervju med Akay i Finansavisen nå:

Hvor poenget i denne sammenheng er dette:

4 Likes

At Hadean er grådig vet vi jo, Teigland skapte egenhending en konflikt i Oncoinvent for å krafse til seg aksjer i en kriseemisjon.

Takket være Hadean/Teigland sliter Oncoinvent med å starte opp den siste planlagte fase 2b studien i CRC.

Jeg frykter dessverre at det ikke hjelper å prøve og snakke opp kursen nå, skaden Hadean har påført selskapet har nok skremt vekk mange investorer. Prisen å betale blir nok ytterligere 1-2-3 kriseemisjoner til

4 Likes

Det visste vi forøvrig i april:

image

Hvis de estimerer si 600mnok for å nå fase 3, og vi hentet 71mnok i vårest kan det jo bli en del av de også.

Her er partner veien å gå, men er det ikke slik at større spesialist investorer i utgangspunktet ikke ønsker det?