Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Jauda, intet nytt under solen sånn sett.

Det er bare så håpløst å tenke på at ikke Hadean var sitt ansvar litt mer bevisst. Hvis det ikke hadde vært for støyen de selv skapte så kunne de kjørt en emisjon på 50-60 kr og vært fullkapitalisert.

Nå sitter selskapet i hengemyren og må kjøre halvårlige krisemisjoner 2 ganger årlig. Skjønner ikke at resten av de store eierne tar grep og får Hadean ut av styret.

Det som ikke er håpløst er at Radspherin ikke behøvde å stoppe noe som helst av utprøving under Coronakrisen. Kirurgiske pasienter ble operert og var prioritert. Ergo kunne Radspherin henge seg på med sin robuste metode. Klart de dermed ikke har tapt tempo slik mange biotechselskaper opplevde.

Det blir fort både emisjon i og børsnotering av Oncoinvent.

Vil regne med at en “ny” aksjonær som Hadean er interessert i utvanning. Der andre har betalt 52 kr. har de kjøpt til 10 kr. ved siste emisjon. Det blir en kraftig verdioverføring som da finner sted fra gamle til nye aksjonærer. Kjekt å betale 10 kr med 42 kr. rabatt.

Jeg vil oppfordre alle aksjonærer til å delta på kommende emisjon. Det vil kunne lønne seg stort.

1 Like

Det må de bare ha lyst til, og få for den saks skyld. Men på litt mer fair prising enn i dag, og selvsagt at små aksjonærer også får delta.

Utvanning er en måte å øke interessen på. Situasjonen er dessuten slik at det fort kan bli mye dyrere ved neste emisjon, gitt at Oncoinvent fortsetter å levere gode resultater, noe det jo på alle måter ser ut for.

Når kommer emisjonen og har man sagt noe om kurs?

Emisjonen er sikkert på trappene allerede, og man håper jo interessen er stor slik at vi får en valueadding Emisjon. Meeeeen, som artikkelen sier er det rimelig dødt i kapitalmarkedet om dagen.

Problemet er og blir at selskapet er underfinansiert.

Den svake finansielle stillingen Hadean har satt selskapet i medfører flere negative ting.
Mange investorer skygger banen pga av frykten for massive utvanninger.
I tillegge råtner hele pipen på rot, akkurat som i Nano. CRC, gastric, antistoff-satsingen blir liggende på is istedenfor å generere verdier.

Underfinansiering og en evig emisjonsfrykt skaper en dødsspiral.

Jeg mener at det som kan redde selskapet et at alle eierne tar ansvar og bidrar i en emisjon på en fair value, si ca 30-40 kr.
Eventuelt partner, men det tror jeg er litt i det blå enda.

??
I Nano var det helt andre ting enn finansieringen som ødela. (Amatørmessig feil i bruk av rituximabbehandlede pasienter.)

De fleste som investerer i Biotech i Norge skjønner vel at selskapene stort sett er underfinansierte i begynnelsen. De må vise resultater for å oppnå videre finansiering.

Oncoinvent viser resultater og bør greit klare videre finansiering. De som har betalt 52 kr. aksjen har vel neppe tenkt å gi seg nå.

Finansieringen var en medvirkende årsak til kollaps.

Hadde de hatt bedre finansiering kunne de hadde studier i kombinasjon med bla rituxmab, og også i flere «linjer» 1L og 2L, ulike pasientegrupper (DLBCL, MCL, MZL, CLL).

Bedre finansiering hadde også gitt muligheter til å utvikle Humalutin og Alfalutin.

Regner mer du ser poenget. På samme måte som Nano så ender Oncoinvent opp som en «one trick pony» der alt må klaffe i OC med Radspherin.
Hadde de hatt mer penger kunne de kjørt 3-4 studier til pluss satset på de antistoff teknologien sin.

Så den svake finansielle situasjonen er alvorlig for selskapet og investorene.

Men det er ikke bekmørket heller, for all del!
Den beste løsningen jeg ser for søekapet er at de store aksjonærene tar ansvar for en emisjon som på kurs 20-30 kroner. Klarer de det så kan kursen klarere jevnt frem mot planlagt interim i OC i 2026.

Men hvis de store aktørene bidrar til massiv utvanning på lave kurser, så synes jeg caset ser mye dårligere og mer risikofylt ut.
I tillegg vil de skremme vekk mange potensielle investorer ved å opptre på en så fiendtlig måte, ref det Hadean har bedrevet.

Helt uenig.

Du kan dessuten bare drømme om en høy emisjonskurs.

1 Like

Ny presentasjon tilgjengelig på hjemmesiden

1 Like

Det går ikke an å være uenig i det. Med en tilstrekkelig finansiering hadde NN kjørt videre med andre produkter og andre studier. Men nok om det.

Hva skal folk stemme i kommende GF? Lite ny informasjon foreligger, da blir det vanskelig å gi en blankofullmakt for dobling av antall aksjer på ca 6 mnd synes jeg. Med det som bakteppe ga jeg min fullmakt til RHL, antar han har bedre innsikt til å kunne avgjøre om det er riktig å stemme for eller mot transje 2

1 Like

Onco går på børs!

Da får vi endelig se hvor dødt kapitalmarkedet egentlig er da.

1 Like

Får de en mcap på oppunder 1 milliard så vil jeg si det er liv laga.

Men vi får se, jeg håper det beste men er forbedret på det verste :sweat_smile:

1 Like

DnB og Carnegie holder pres på onsdag for emi og deretter subsequent listing

1 Like

Mcap på 1 i milliard pre-mpney kan vi nok se langt etter i hvert fall. prisen blir vel 4 kroner per aksje eller noe slikt tipper jeg

Ok. Altså en prising på 250mnok? Eventuelt 500mnok ved dobling av antall aksjer?

Lyst å utdype?

Bare utifra de (få) tilbakemeldingene jeg har fått fra de som fylte ut skjema som ble sendt ut for kort tid siden med hvilken prising de kunne tenke seg å investere på.

Men kursen burde selvsagt vært langt høyere, men kommer til å ta lang tid å rydde opp etter det kaoset de har skapt med interne maktkamper.

1 Like

Er dette spesialister eller folk som har vært aksjonærer lenge og ser seg trøtte på kjeklingen som har foregått i selskapet?

Håper på, men forventer ikke, høyere prising gitt det som er levert siste året++