Endelig et nytt biotech selskap jeg kan tape penger på, den siste skanse
Overrasket over at Fredriksen og de andre store eierene velger å notere aksjen med tap. Det ligner ikke storkapitalister å gjøre
Men stusser over at større eiere gladelig bladde opp på kurser over 50, men satt på hendene når kursen var på 10. Må være mer til historien som ikke er kommet ut
De vil nok bare grafse til seg en så stor som mulig del av kaka til lavest mulig pris.
Litt rart tidspunkt å gå på børs? Sentimentet er på ATL, så aksjen vil antagelig filleristes.
Shorterne klør nok i fingrene etter et nytt offer å sette tennene i
Nedgang på Oslo Børs – rally i flere helseaksjer.
Rally i helseaksjer
Flere helseaksjer utmerket seg. BerGenBio steg hele 40,9 prosent, mens Ultimovacs endte opp 37,0 prosent, begge på noe høyt volum. Thor Medical steg 7,2 prosent - femte dag på rad med oppgang.
Apropos:
Ser gull i utbombet sektor
– Utfordringene byr på unike muligheter akkurat nå, sier Ingrid Teigland Akay i Hadean Ventures. Mens markedet er i knestående er hun klar for å være grådig.
Tenker at det som kan endre prisingen av Oncoinvent fra konkurskandidat til blue chip er hvis styret og ledelsen klarer å overbevise BP og VC om at Radspherin faktiske er ‘‘pipeline in a Product’’. Klarer de å bredde ut pipen så ser man fort konturene av x x blockbuster
CEO Øystein Soug er gjest:
Skal hente 100 mill, 50% allerede tegnet, går på børs i 2025 etter planen
Gudskjelov at det ikke ble notering i denne omgang!
Hadde vært rart om John Fredriksen & co valgte å ‘‘gi’’ vekk aksjene sine i et selskap som faktisk går bra, rent operasjonelt
Har du en presentasjon å vise til?
Tore Kvam uttaler dette med emisjonsbeløp og forhåndstegning i podkasten til Radforsk som du finner ovenfor.
404… feil på den linken nå… Ser ut som episoden er fjernet?
Etter ca 25 min hørtes de ut som den falt ut av sync og ble dobbeltsamplet. Hørte meg gjennom skaberakkelet og det er riktig som hevdet over. Ble nevnt emisjon/kapitalinnhenting på 100 mill nå før jul, hvor 50% allerede var garantert for. Nevnte såvidt mulig neste kapitalhenting i juni 25, (om det ble nødvendig!). Tolket en superoptimistisk Soug dithen at Onco ikke er det dårligste papiret å ha i porteføljen når jula ringes in.
Hm, penger trenger de jo, men kult om det skulle komme partner innen den tid🙏🏼
Min pessimisme rundt gjennomføringen av kommende emisjon begynner å snu til optimisme grunnet selvsikkerheten Soug, Kvam, Hadean, Bruland mfl har utvist siste ukene.
Kanskje de faktisk har gode planer for å få inn penger?
Soug og JE var også inne på at risikoen i caset er forholdsvis «lav» kontra mange andre bioteks. Og lykkes de OC og CRC er det veldig stor sannsynlighet for at produktet kan bredden ut i et vel av andre krefttyper med spredning til bukhule og andre hulrom.
Alt er på plass i dette caset, utenom finansieringen
Hvis neste oppdatering på de siste 24 pasienter i utvidet kohort med dosering (7 MBq) viser fortsatt tibakefall på kun 15% vs normalen på 50% er ikke finansiering et ord som asossieres med bekymring vil jeg tro.
Kommenterte de det spesifikt? Hang meg bare opp i at de skal hente mellom 100-125 millioner. 43 millioner tegnet hittil. Pris blir etter auksjons prinsippet (som nok betyr lavere enn sist omsatt på 10,- i lengre periode)