Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OncoZenge (ONCOZ)

Et selskap som ble skilt ut fra Moberg Pharma i starten av året, det er et selskap med kun et produkt, som er i Ph III og med en relativt rask og billig fremdriftsplan ettersom dette er smertestillende tabletter mot Oral mukositt, så vi snakker ikke om årevis med oppfølging etter behandlingen.

De handles til en EV på ca 50-60 MSEK etter å ha hentet inn 70 MSEK i emisjon. Triggerne ligger et stykke frem, men de kommer til å starte studien i starten av 2022 om alt går etter planen.

Penser har en analyse på selskapet som hensyntar den fullførte emisjonen, de kommer til 20 SEK per aksje med en WACC på 14 % og 43 % LOA. Om man istedet bruker 10 % WACC og forventer suksess så snakker vi nok heller om 100-150 SEK per aksje.

Så alt i alt et case med lite newsflow, begrenset nedside og stor oppside ved suksess, spekulasjon eller partneravtaler.

https://links.penser.se/f/a/oz_20210208.pdf

1 Like

Her er en presentasjon fra CEO:

Her er også et intervju hos Biostock:

Her er en kjapp oppsummering fra noen svensker om selskapet, hentet fra Discord-chatten.
OncoZenge_AB_bolagspresentation_ASc.pdf (786,2 KB)

Jeg tok Penser sin analyse og gjorde et estimat for aksjeverdien dersom jeg benytter 25 % royalties (de benytter 16 %) med ulik WACC og LOA

jeg har ikke justert for korrekt skatt her, så i realiteten ligger man noe lavere, men det gir iallefall en indikasjon på oppsiden dersom man lykkes i fase 3

husk også at kursmålet stiger med WACC hvert år, så i 2023 med topline resultater så snakker man om disse kursene istedet

Oppsummering fra Avanza-forumet. Jeg mener imidlertid at oppsiden kan være betydelig høyere, selv om de største triggerne først kommer i 2022 og 2023.

OncoZenge i korthet. Motiverad uppsida på 80%, kort sikt.

Stundande fas lll mot oral mukosit (mun- och svaljsmärta). Fas ll gav mycket goda resultat för kandidaten BupiZenge med 50% lägre smärta, jämfört med nuvarande standardbehandling. Få och milda biverkningar, inga allvarliga biverkningar. Effekt inom minuter och upp till 4x längre smärtlindring. BupiZenge är en sugtablett som kan tillverkas i olika smaker.

Vid en framgångsrik lansering beräknar OncoZenge med att BupiZenge kan nå en årlig försäljning på mellan 200 och 400 MUSD.

Börsvärde 133mkr på kurs 11,2kr.
Motiverad kurs av EPB den 8/2, ca 20kr. Uppsida drygt 80%.

Den 12/2 ger Affärsvärlden aktien en femma på den sexgradiga skalan för förhoppningsbolag, vilket ska tolkas som ett köpråd.

70mkr i kassan genom emission på kursen 10,25kr. Dessa pengar ska vara tillräckligt för att genomföra hela fas lll-studien. Emissionen blev övertecknad till 170% utan garanter.

Aktien har konsoliderat ett tag nu, vilket innebär att många kortsiktiga från emissionen har sålt ut sig vid det här laget.

Her er noen back-of-the-envelope beregninger, scenario-tabellene fungerer ikke på Drive, men tallene der er de mest oppdaterte:

Det er i utgangspunktet basert på analysen til Penser, som er fritt tilgjengelig på nett. De benytter en diskonteringsrente på 14 % på inntekter og 11 % på kostnader, en royalty på 16 % og en sannsynlighet for approval på 43 %. Jeg er ganske sikker på at royalties burde bli høyere, så jeg har justert opp salgsestimatene deres til å motsvare ca 25 % royalties og noe høyere milestones. Deretter har jeg sett på scenarioer med ulik LOA og WACC, og da ser man at med 40 % LOA ender man med ca 30 SEK per aksje i verdi i dag med 14 % WACC, mens Penser har ca 20 SEK.

Men, om vi istedet sier at de lykkes med studieresultatene som kommer om 2 år så vil LOA være tilnærmet 100 % og WACC burde være rundt 8-10 %. Det tilsvarer isåfall 130-160 SEK per aksje i 2021-kroner, eller 155-190 SEK i 2023-kroner. Så oppsiden her er ca 15-20x dagens kurs med 2 års horisont.

En fordel med studien er at det er en veldig kort behandlingstid og en lav barriere for pasienter for å delta, så risikoen for forsinkelser er noe lavere enn for mange andre selskap.

Ulempen er at det ikke er noen klare triggere i nærtid, men jeg ser for meg at vi kommer til å se partnerskap før resultatene er klare i 2023. Disse avtalene kan også gi en indikasjon på om Penser sine prisantagelser er for konservative.

Måtte Google oral mukositt. Leser det er noe kreftpasienter får som bivirkning av strålebehandling (?)

Videre skriver du de utvikler smertestillende. Er ikke dette et marked som er ganske mettet?
Er det for å unngå å bruke opiater de lager dette?

CEO svarer på det fra ca 3:26:00 i videoen over. Det er ikke alternativer som fungerer godt lokalt i følge dem, og dette er en betydelig smerte som fører til at mange avbryter kreftbehandling.

Jeg er imidlertid ingen ekspert på OM, men jeg ser 50 MSEK i EV som veldig lavt for et fase III produkt som jeg tror de enkelt vil få partnere til å distribuere dersom det lykkes. De anslår at markedet er rundt 200-400 MUSD per år.

2 Likes

Her er også en liten oppsummering: