Så det
Leggetid her og, regner med ting går av seg selv nå
Yeah, sorry for mangel på server. Endte opp med litt for travel helg.
tomtotmtomtomtomt
ugyldig body!
tomtotmtomtomtomt
ugyldig body!
Husker dette spillet fra “gamle dager”, tror faktisk jeg må teste det igjen.
Ser der er ekstremt mange “junctions”, alt fra enkle til avanserte 4-veis. Når dere lager en slik junction, hva kriterier har dere for plassering, og kobler dere det meste innom denne eller liker dere å kjøre direkte linjer istedet?
Det handler mest om teknikk. Begge funker like bra til sitt bruk. Felles er st det handler om å dytte mest mulig tog inn på samme linje.
Openttd anbefales har med alt morro + endle nye funksjoner man savnet
Litt enig, blir for stort. Gjerne mindre maps, mer kostnader, mindre breakdowns og ingen fly imo…
Når det er sagt, timene fløy i går
Putt på vedlikehold kostnader så må du virkelig planlegge flyplasser med full betjening og feeding for å få det til å gå rundt.
Syntes vi bør diskutere og bli enige om kjøreregler for neste spill. Her er noen poeng jeg vil ha med;
- Kartet bør ikke være større enn 2048 x 2048 - på et 4x4 map kan vi spille så lenge vi gidder uten å treffe andre…
- Vedlikeholdskostnader må på - dette begrenser bruken av fly
- Ingen monopol (buy exclusive transport rights i byene)
- Fair konkurranse må være OK, ellers kan vi like greit spille single player…
- Ingen sabotering, dette inkluderer bla; blokkering, parkere tog på overganger på vei, sette opp killer trains med vilje, sette opp konkurrerende terminal kun med hensikt å sabotere (les dersom man betjener terminalen som ved normal drift sees dette på som fair konkurranse).
- Ingen terminal creeping, dette kan ordnes på ved å sette limit på spredning av terminal / størrelse.
Kommer sikkert på flere poeng underveis.
Eksempler på ikke lovlige ting;
Bildet under ville være OK dersom terminalen var betjent fullt, nå samler den bare gods…
Eksempel på terminal creep / overdreven creeping. Ikke ment for å sabotere, men det blir for urealistisk.
Mindre breakdowns og makslimit på antall fly? Gjerne samsvar mellom makslengde på tog og stasjonsstørrelse.
Samtidig må @Irathi lære seg å lage bussruter så vi slipper fjorten kvartal med busser i kø
haha ja de ble satt opp til å gå fra 1 terminal til nr 2 og så tilbake. Men satte i gang alt for mange…
Var vel full-ordre som var tabben?
Det jeg satte opp hos deg var fair konkurranse syntes jeg… - men det du gjorde var pur sabotasje bare så det er sagt…
Noen som spiller OpenTDD i kveld? Gutten er lagt, kona er på jobb og pizzaen er i ovnen. Let’s play!
tomtotmtomtomtomt
ugyldig body!
Jeg beklaget også det jeg gjorde flere ganger… Siden jeg tydeligvis ikke hadde fulgt dine spilleregler…
Da er Pomelroys fantastiske transport på plass. Må bare finne et sted jeg kan komme meg inn.
Kanon, masser av plass!