Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OpenTTD

@Irathi @ovstebo @georglu

https://www.openttd.org/en/

For å unngå å spamme CE tråden

3 Likes

Patchet til siste versjon nylig. Men jeg er gjerne med på et game ja, etter kl 20:30 ca på kvelden.

Smart.

Kona jobber relativt ofte kveldsvakter, så gode muligheter for spilling (i tillegg til en haug med tv-serier selvsagt… :stuck_out_tongue:)

ikke glem @Hakon da

1 Like

Hihi, det er så fett at folk fremdeles spiller TTD. Jeg spilte det sååååååå mye i typ 1996.

3 Likes

Godt å se at flere enn meg spiller OpenTTD. Pleier ta ca en runde i året, men det holder da jeg har en stygg tendens til å overdrive “litt” når jeg bygger linjer. Går alltid i en massiv sammenhengende linje med rundt 1000 tog som flyter fint gjennom mapet.

Se forøvrig https://wiki.openttdcoop.org/Main_Page for gode guider til hvordan du bygger effektive junctions osv.

Slike: https://wiki.openttdcoop.org/images/d/d0/Psg173_bbh01.png

1 Like

Jeg har sikkert ikke spilt spillet på en 15-20 år. Gleder meg til å prøve det igjen.

1 Like

Har faktisk enda spillet (inkl. eske) på CD. Da snakker vi Transport Tycoon, altså før den ekle “deluxen” kom. Var et lite helvete å få satt opp, selv på Win 95, måtte styre masse med cmd for å i det hele tatt få det til.

OTTD kjører som en drøm og er veldig bra, men vi har slitt litt med å få opp serverne i oversikten.
Personlig er jeg opptatt ut uka og neste uke, men ellers er stort sett alle kvelder bra.

Husker godt hvordan det måtte tweekes i HIMEM.SYS og AUTOEXEC.BAT for å få spill til å kjøre i sin tid. Gir meg en slags godfølelse, men savner egentlig ikke styret. Installasjon og kjøring av software er heldigvis en del enklere i moderne tider. :wink:

Jeg drar frem NoX, Dink Smallwood m.fl gamle klassikere i snitt hvert 5 år når jeg har anledning. Kjøpte en Amiga 500 i fjor for 2500,- også :smiley:

Finner alltid frem min gamle amiga 500 hver romjul jeg og. :slight_smile:

Trenger å finne tak i noen disketter så jeg kan kopiere spill av en kompis!

1 Like

Hvis det er interesse for det kan jeg fint hive opp en tekinvestor-OpenTTD-server. (Vanilla da jeg ikke orker deale med mods.)

1 Like

Den kan vel bare surre og gå så logger man seg på når man har tid? velger du stort kart så tar det noen uker før alle ressursene er tatt uansett. =)

Jeg logger meg lett på

Kjør en 4kx4x så har vi en måned med morro før den er full ;D

1 Like

Kult. Jeg har tid på søndag kveld til litt Transport Tycoon-mimring i alle fall. :wink:

Lyst å sette opp en til Lørdag? jeg kan evt mekke et kart ( siden random spawning av byere og industri ofte blir litt rart).

1 Like

Herregud, nå vurderer jeg å bli insider pga muligheten for innside OpenTTD-prat :joy:

5 Likes

Jeg trenger å spare penger etter Bergen fadesen min, så en lørdagskveld med butikkøl og openttd frister mer nå enn bytur, taxi og 100krs halvlitere =)

2 Likes

Kan sette opp en til lørdag ja. Setter normalt opp slik at den automatisk pauser gamet når ingen er koblet på, og resumer igjen så snart det er minst 1 spiller online. Pleier funke rimelig bra.

2 Likes

Konge at den funksjonen finnes. Kanskje starte med en moderat/liten sum penger og så vi sakte må bygge oss opp? Kanskje greit med nok til ett par stasjoner og et tog riktignok.