Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OpenTTD

Punkter i ( ) er ikke nødvendig, men kanskje kjekt?

1024x1024

Firma

• Autforny kjøretøy når det er 6 mnd før maks alder (default er 6 etter)
  • Vedlikeholdsintervaller er i % PÅ
  • Standard vedlikeholdsintervall for tog/fly/bil/båt = 65% eller kanskje 80% - standard er 50%

Regnskap

*Lånerente 4%
*Maksimalt innledende lån £100.000
*Vedlikehold for infrastruktur PÅ
*Driftskostnader HØY
*Byggekostnader HØY

Kjøretøy

(*Togaksellerasjon Realistisk)
(*Kjøretøyaksellerasjon Realistisk)
(*Gnister Realistisk)
(*Flyhastighet 1/3, 1/4 er normalt for å redusere inntekter, men med vedlikehold PÅ er det dyrt nok)
(*Forby reversering av tog i stasjoner PÅ)

Begrensninger

*Flyplasser utgår aldri PÅ (da kan man bygge alle typer flyplasser helt til slutt)
*Kjøretøy utgår aldri PÅ (så kan man ha damplokomotiv i 2050 dersom man har den fetishen, du slipper også at togene blir gamle / kan ikke repareres mens eieren er afk)
*Maks luftfartøy per firma 50
*Maks kjøretøy 300
*Maks tog 500
*Maks toglengde 7
*Maks stasjonsspredning 10 (dvs største mulige stasjon er 7x10)
*Tillat sammenslåing av stasjoner som ikke ligger intil hverandre AV (ellers kan du bygge 1 busstopp i sentrum og 1 togstasjon langt ute også er de samme stasjon…)
*Tillat stoppesteder med gjennomkjøring på motstander-eide veier AV

Katastrofer/Ulykker

*Katastrofer AV (kan være morro med PÅ, men det er veldig ødeleggende)
*Resesjoner PÅ
*Flystyrter Redusert
*Havarerte Kjøretøy Redusert

Verdensgenerering

*Landskapsgenerering Terra Genesis
*Terrengtype Alpint
*Grad av ujevnhet i terreng Veldig Ulendt
*Variasjonsspredning Veldig Høy
*Snøgrense 10
*Elvemengde Middels
*Treplasseringsalgoritme Forbedret
*Antall tettsteder som blir til byer 1/5
*Veiløsninging for nye byer Bedre veier
*Industritetthet LAV

Miljø

*Bystyrets holdning til restrukturering av området: Tolerant
*Tillat bestikkelser av bystyret PÅ
*Tillat kjøp av eksklusive transportrettigheter AV
*Tillat finansiering av lokal veikonstruksjon PÅ
*Tillat finansiering av bygninger PÅ
*Tillat bykontrollert støynivå for flyplasser AV

*Byer har lov å bygge planoverganger AV

*Maks avstand fra kant for oljeraffinerier 48
*Jevn økonomi AV

Samme mapsize - OK
Lang lavere antall byer YES YES YES
Breakdowns skrudd av (njaaaaa… redusert + 80% intervall er bra nok, kjekt å måtte planlegge litt for breakdowns)
Fly begrenset til 50 stk på 1024x1024, på 2048x2048 ville jeg kanskje tillatt 100 stk.
Starter i 1970, litt seint, ville begynt når de gode damplokomotivene var oppe, 1950 ca.

Enig i at breakdowns = 0.
Samme mapsize er kanskje for stort, men ikke noe big issue.
Enig i maks 10 fly

Enig med @Irathi i startdato. 1950 er fint, ellers kan man starte med en 747 og begynne å harve inn penger fra start.

Gjerne også inkluder mer kupert terreng, gjør det dyrt og vanskelig å starte opp, mer utfordrende da :slight_smile:

0 breakdowns gjør jo at du kan bygge hva som helst og egentlig ignorere helt løsninger for å sørge for vedlikehold / høy / lav hastighetsfelter osv.

80% vedlikeholdsintervall gir nok flyt + det fører til kostnader ved vedlikehold.

Ikke nødvendigvis uenig, men det blir vanskelig nok når man skal prøve å tvinge mange tog/ordre inn på samme linje. Breakdowns blir da bare irriterende, spesielt siden det i tillegg tar eeeevigheter for et tog å bremse på vei inn i verkstedet og akselerere ut av det.

Passe på at toget ikke toucher 2 hjørner samtidig så er det nesten 0 slowdown.

Fremdeles irriterende med breakdowns når man lager massive 4-6spors jernbanelinjer som skal supporte x antall hundre tog. Selv med reduced breakdows så er det alt for mye breakdowns i OpenTTD etter min mening.

Et Ginzu A4 med 13 fulle vogner med stål trenger mer enn rette spor for å unngå slowdown :stuck_out_tongue: Skulle strengt tatt hatt en mod som inneholder depot med katapultfunksjon. Da snakker vi!

1 Like

Kan servern min stenges nå? har ikke testet om det fortsatt går å spille?
Ikke noe problem å ha den gåendes, men greit å vite i tilfelle jeg skulle trenge å starte om pcen

steng for min del, ny server i kveld ? :slight_smile: konemor jobber seint

endret maks spredning til 10 på stasjoner ellers ble det umulig å ha stor flyplass + buss feedere

Jeg liker at denne tråden er en av de mest aktive på forumet. Transport Tycoon er virkelig en klassiker. Spillte mye av det på videregående. :smiley:

1 Like

Ny server oppe iløpet av en times tid.

IP adresse osv?

Jeg er og med :smiley:

Venter på info :slight_smile:

Oppe her nå: 91.229.143.164

Hmm, Connection issues her og

Nevermind, inne nå :smiley:

Inne 123465

Passordet er da fremdeles tekinvest

:slight_smile: