Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Diskuter Opera Software her!

OSLO, Norway, March 18, 2015 /PRNewswire/ – Gameloft, a publisher of digital and social games, announces a global partnership with Opera Software, a leader in Internet browser technologies, to make Gameloft titles available on the Opera Mobile Store.

Over 250 million users globally will benefit from this partnership, including Opera Mobile Store users in emerging markets.

“We’re thrilled to partner with Opera Software,” said Ludovic Blondel, VP of Business Development at Gameloft. “By combining forces we can offer the best gaming experience to even more players around the world.”

Mobile Revenue

The collaboration opens up new monetization avenues for both companies.

“This partnership is a win-win for our users and our partner,” said Sameer Merchant, VP of Mobile Commerce at Opera Software. “Opera users get to experience high quality mobile games, and our partner Gameloft enjoys increased reach, distribution and monetization of their games.”

3 Likes

@holmes

Jeg solgte ut i dag. Vil ikke ha aksjer i påsken :smile:

Solgte NAS også.

1 Like

Fin sluttauksjon for Opera. Jeg sitter fortsatt på begge deler, med en liten papirgevinst… God påske, med eller uten aksjer :sunny:

2 Likes

Nå er det veldig spennende teknisk i Opera. Dersom 70 NOK (både tidligere topp og SMA50 ligger rundt her) brytes kan det bli spennende. Det er for tidlig å si hvilken vei det går nå, men det kan være verdt å følge med i dag og i morgen for å se trend videre.

2 Likes

Sant, men er noe pessimist ift hvordan dette går (etter å ha blitt på vei ned mot 60 i midten av mars), så jeg solgte meg ut i sluttauksjonen på fredag. Kunne heller ikke skjønne hvorfor den gikk rundt 3% uten nyheter på fredag… Penger plassert i NAS nå i morgentimene. Ser ut som om NAS henter seg inn da DNB har snudd.

1 Like

Forstår det :slight_smile: Sterk motstand her kan jeg tenke meg.

1 Like

Det er vel bare et tidsspørsmål før 70 brytes, og tror det skjer pga gode nyheter. Sitter i mellomtiden klar og venter på et lite fall, igjen :smile:

Edit: så feil kan man ta. Tok en liten post da ny støtte kan være etablert.

1 Like

Jeg har også kjøpt litt, får håpe vi får rett da :slight_smile:

Dersom kursen slutter over 70 i dag tror jeg det lover godt for videre trend.

1 Like

Positiv sluttspurt i dag :slight_smile: Hadde vært moro om det kunne ta av litt imorgen

Edit:

Selv norsk bulls sier kjøp i dag

Og flere som legger merke til TA idag

1 Like

“Opera Software har mål om å nå 275 millioner brukere på Android-plattformer innen 2017. Selskapet har i dag 130 millioner brukere på android-plattformer, heter det i en fersk melding fra selskapet.”

Dere husker kanskje denne fra rapporten?

1 Like

Over 6% siden lunsj i går. Dette går rette veien!

2 Likes

75 blank :slight_smile:

1 Like

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=375371

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag
den 14.04.2015 solgt 470.059 aksjer i Opera
Software ASA (OPERA NO)

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier
etter dette 6.735.348 aksjer i Opera Software ASA ,
som utgjør en eierandel på 4,70% av utstedte aksjer
i selskapet.

2 Likes

Fin trade det.

Fra 26. Mars

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag den 26.03.2015 kjøpt 75.165 aksjer i Opera Software ASA.

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 7.183.188 aksjer i Opera Software ASA, som utgjør en eierandel på 5.02% av utstedte aksjer i selskapet.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=374357

@Burnside over her ser du et eksempel på å handle utifra SMA50.

Opera er nå opp ca 11-12% siden jeg kjøpte basert på dette signalet.

1 Like

Nedskjæringer i Oslo, Sverige og USA…hmm det er vel ikke bare positivt tenker jeg.

Edit: feiget ut på 74.25 :slight_smile:

3 Likes

Gjelder å følge med på nyhetene også, ikke bare TA :smile:

rt 70.70

2 Likes

Er glasset halvtomt eller halvfullt?

“Norway’s Opera Software reported first-quarter earnings ahead of expectations on Wednesday and maintained its full-year revenue and profit guidance.” Reuters

“Opera tapte mer enn ventet. IT-selskapet gikk på en smell i 1. kvartal 2015.” Hegnar

Rapporten:

Operasjonell cash flow i synkende trend
“The Company’s net cash flow from operating activities was -$16.6 million in 1Q15 compared to $15.4 million in 1Q14. Operating cash flow was negatively affected
primarily by the confluence of significant publisher payments related to the prior period being paid in 1Q15 and the delayed payment of a significant receivable due in 1Q15 into a subsequent period; the combined negative of the above factors alone: $15 million.”

Valutaene slår hardt
“Revenue from our Desktop browser product was down due to a significantly weaker Ruble and Euro compared to the USD in 1Q15 vs. 1Q14, and lower search revenue.”

Android stiger

Kanskje mulig å å få Opera på tilbud igjen?

2 Likes

Mulig vi skal videre ned mot 60 nå, det blir spennende å se kursutviklingen i morgen…

Tester støtte ved SMA50

2 Likes