Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Operasjonalisere tradingalgoritme i Norge

Er det noen plattformer i norge som har API for kjøp og salg? Jeg har lyst til å prøve ut en enkel algoritme jeg har laget i Python til å kjøpe og selge et produkt som tracker OBX. Er det noen her som har gjort noe lignende? I USA blir Interatctive Brokers (IB) veldig mye brukt på grunn av gode tilkoblingsmuligheter, men jeg får ikke kjøpt norske produkter med de. Jeg har vært i kontakt med Nordea og Nordnet, men de har ikke denne muligheten.

1 Like

Denne tråden er nogenlunde lik: Hvordan henter (scraper) dere data om selskaper på Oslo Børs fra nettet?

Netfonds hadde dette. Etter at Nordnet spiste dem opp har jeg sendt eposter og spurt om status jevnt og trutt over det siste året. Sist jeg spurte var fokus på dette utsatt til de nye nettsidene er ferdige, og det samsvarer med det som står i https://www.facebook.com/Nordnetnorge/posts/10156138152255317

Personlig blir jeg ikke overrasket om dette blir utsatt i en lang stund, kanskje til og med skrapa. Selv om jeg er interessert i dette selv, så tror jeg de gjør klokt i å plassere utviklere på forbedring og drift av de eksisterende systemene i en god stund fremover.

Har ikke hørt om noen andre som jobber med dette dessverre :weary:

1 Like

Kjenner ikke til noen som tilbyr dette, men om du skulle komme over det er jeg interessert i å høre hva slags vilkår som tilbys etc.

Det kan være verdt å ta en telefon til Pareto Securities. De tilbyr en del avanserte handelsplattformer gjennom bl.a InFront og kunne være tilbøyelig til å tilby noe slikt.