Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Orbital Machines (Emisjon via Folkeinvest.no)

Orbital Machines gjennomfører en emisjonskampanje via Folkeinvest.
Orbital Machines:

Jeg synes bruk av batteridrevne turbopumper virker veldig spennende og Eivind Liland har flere vellykkete prosjekter bak seg. Det er og et sterkt fagmiljø på NTNU bak. Jeg har valgt å delta i emisjonen. Kun en friendly reminder dersom den har gått under radaren hos noen TekInvestorer.
Det er hentet inn 1,704,496 kr (max cap 2 mill) med to dager igjen, så det er fortsatt tid til å tegne.

3 Likes

Jeg antar at du har vært aksjonær i et drøyt år nå. Hvordan har det gått? Det er min oppfattelse at fullskalatesten med CopSub ble utsatt fra des 2019 til juni 2020. Er dette en alvorlig setback?

Får du oppdateringer fra selskapet jevnlig? Har du kommunisert med selskapet ?

Har du tenkt å delta i deres runde 2 folkeinvestemisjon i slutten av januar?

1 Like

Det er en del informasjon fra selskapet. Jeg vil ikke tro at utsettelsen du nevner er noe stort setback, men jeg bør kanskje nevne at jeg ikke har noen teknisk ekspertise innen feltet. Jeg tror ikke jeg skal kommentere så mye rundt egen investering, men eksisterende aksjonærer får 10% rabatt som gir et visst insentiv for å delta. Vedlagt er en PDF-versjon jeg har laget av siste aksjonærbrev:
AksjonærbrevOrbitalMachinesjan2020.pdf (554,3 KB)

1 Like

Takk for svar og interessant aksjonærbrev, Janus. Det er et spennende selskap.

1 Like

Folkeinvestkampanjen er nå 99,9% fulltegnet, så man kan si at rakettpumper falt i smak hos Ola Nordmann.

Jeg stusser litt over at selskapet ikke har noen patenter. Er det fordi teknologien ikke er ferdig utviklet eller at teknologien til selskapet ikke er innovativ nok til til nypatent. Eller annen grunn…?

Noen her som så zoomen i går. Jeg fikk desverre ikke sett den, men mailet Orbital Machines og de sa det skulle sendes ut både referat og opptakk i dag. Gleder meg til å få vite hva som ble sagt i går.

2 Likes

Sitter med en liten post fra 2018. Var lite oppdateringer i starten, men virker som ting tar fart nå!

Hadde kanskje gått inn med mer risiko kapital om jeg hadde kvalifisert for skattefradrag, men bare lar denne gå sin gang :slight_smile:

Mr Merkur markets er kanskje interessert :smile: @Silvertailfox

1 Like

:+1:t2: Litt for tidlig for meg.

Da var de konk gitt :confused:

2 Likes