Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OSEBX - Oslo Børs Hoved Aksjeindeks

Dette ser jo ikke så dumt ut?

3 Likes

Oppdatert 1 uke senere.

Forøvrig ligger S&P med ca. samme formasjon.

3 Likes

To uker senere. Formasjonen ble ikke helt som forventet med dobbel bunn i høyre skulder. Vil si den fremdeles er gyldig, men om det ikke kommer brudd oppover innen neste uke er den nok ikke gyldig lenger. Vi kan godt gå ned og teste den stigende trendlinjen en gang til. Spent på hvordan uken slutter.

3 Likes

Jeg er spent på norsk børs.
Hedgeye tror at oljeprisen skal bunne ut og begynne gå oppover i noen kvartaler snart (Quad 3 i deres modeller). Men likevel skal aksjemarkedet fortsatt nedover. Spesielt finans osv…
Så det kan jo bety OBX får et siste rally før Q4 i år når oljeprisen kanskje kræsjer igjen og vi igjen går inn i Quad 4.
Det kan selvsagt gå fra 3 til 4 før fjerde kvartal også, det er flytende overganger. Men foreløpig sier i hvert fall Hedgeye vi skal snart over til en periode med økende oljepriser igjen. Selv om veksten skal fortsette å gå nedover.

OSEBX er ute av skyen og har ellers alle IC indikatorer på bull siden.

3 Likes

Bullete.

5 Likes

Ser absolutt bull ut. Men når det er så tydelig er det kanskje grunn til å være skeptisk :thinking:

1 Like

Ha i bakhodet at brent oil gjorde et rimelig tydelig brudd opp forrige uke, og at første motstand ligger ved 71-72kr(nåværende kurs 66.2kr). Blir fryktelig overrasket om de neste 2-3 ukene blir røde

4 Likes

Da nærmer det seg en slags avklaring. Hvilken vei skal vi? Vært en del motstand i dette området.

1 Like

Lenge siden jeg har sett på indeks. Ser jo ikke bra ut på lang sikt men på kort sikt nærmer vi oss oversolgt på enkelte indikatorer. Kan være en god kjøpsuke om man ser 2-4 uker frem i tid i enkeltaksjer som ikke er like makropreget (les = hvor det er forventede triggere).

Gikk to hs formasjoner. Siste var i dag 1D chart. Ligger også en større i 1w chart. Håper den spiller seg ut for egen del :wink:

Ser HSen på daily men ser ikke helt på weekly. To skuldre i høyre skulder eller?

1 Like

Brudd opp av en OHS formasjon @RedEnergy . Target 888-890? :slight_smile:

3 Likes

Ikke for å dempe stemningen, men 890 tror jeg er best case. Vi hadde akkurat 6-7 uker uten W konsolidering, så dette kan fort være et pulback i en nylig satt bear trend. Vi er dog i en D bull trend per nå, men alt under 890 vil kun sette en W LH😜

Er ikke så opptatt av hvordan det går siden jeg bare trader kortsiktig (og de langsiktige Nanoaksjene ligger i skuffen så tenker lite på de) - men ja, jeg så ikke på weekly. Jeg tror ikke vi er i et bullmarked og for å være ærlig håper jeg litt på et minikrakk så jeg kan ta noen flere longposisjoner i litt flere aksjer :slight_smile:

Sett på monthly @fish1430 ?

Det er vel bare å følge med på videre retning ut i fra denne formasjonen om man ser på langsiktig utvikling/retning. Enig med @Nocturne om OHS på kort sikt, og jeg ser samme formasjon i OMXS30.

56

3 Likes

Okei:-) Nå hadde jeg faktisk ikke sett på M chartet, men den sier litt det samme som W, bare at den ikke har fått bekreftet en bear trend. Nå tror jeg dog ikke at vi får et kjempe fall når vi topper ut, men sektorer(spes XLF som er den nest største) trenger med stor sannsynlighet et lite dypdykk før den nye bullperioden kan begynne. Så frem til denne har dannet en dobbel topp/høyre skulder, så er det nok helt trygt å sitte i markedet nå:-)

Forøvrig helt enig med deg og @holmes om at vi nå er bull frem til den daglige trenden endres endres til bear, som vil bekrefte en evt LH. :blush:

3 Likes

@pdx kunne du lagt inn chart for indeksene…?