Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

Med kostnadskuttene og porteføljesalget ser jeg ikke for meg noen emisjon i umiddelbar fremtid, men det er nok en mulighet neste år om de ikke klarer å levere innen Q2. Jeg tenker i allefall salget vil gi dem rom for å få snudd skuta, men om markedet ikke tar seg opp (innebærer bl.a. renta kommer nok ned til at folk har overskudd til å investere i solceller), så kan det fort bli mer utvanning.

1 Like

Argumentet for å gjøre det i følge ledelsen var fordi kjøperen hadde interesse av å eie litt i Otovo, og at det, ved utløsing av Warrants gir dem 60+ mnok i free cash. Enig likevel i at det er en dårlig deal for aksjonærene i Otovo, med mindre kjøperen ønsker en større bit av selskapet på sikt.

Mtp. spørsmål om takeover var de ganske ordknappe på Q&A synes jeg, så mulig det ligger noe mer bak her.

Otovo ASA appoints Ida Groth as CPO

Otovo purchases portfolio of subscription customers

Nomination Committee for the AGM 2025

Otovo ASA: Changes to option programme

Share buyback to fulfill stock based compensation obligations

Financial calendar

Completion of share buyback

Delivery of shares under Otovo’s share purchase programme

Notification of primary insider share purchases

Hun har jobbet der noen år? Tenker det heller er et resultat av restruktureringen de har holdt på med :slightly_smiling_face:

1 Like

Financial calendar

Statement on proposed policy on Norwegian power: No negative effect

1 Like

:eyes:

2 Likes

https://sundaypower.no/articles/thommessen-innen-2027-skal-alle-nye-offentlige-bygg-og-naeringsbygg-over-250-m2-ha-solceller

I EUs reviderte bygningsenergidirektiv som ble vedtatt i april i fjor, oppstilles en gradvis innføring av krav til solceller. Dette er de konkrete kravene:

• Innen 31. desember 2026 må alle nye offentlige bygg og næringsbygg over 250 kvm ha solceller.
  • Innen 31. desember 2027 gjelder dette også eksisterende offentlige bygg over 2000 kvm og næringsbygg over 500 kvm som gjennomgår større renovering.
  • Innen 31. desember 2029 skal alle nye bolighus ha solceller.

Solenergi blir stadig viktigere, både for å møte regulatoriske krav og for å sikre byggets attraktivitet i markedet. Dette gjelder spesielt når energimerke og klimarisiko vurderes av banker og investorer, sier Fyksen.

Moland legger til at alternative modeller som “Solar as a Service” kan være en interessant løsning for byggeiere som ønsker å investere i solkraft uten store kapitalkostnader.

Invitation to presentation of Q4 2024 results

1 Like

Otovo signs EUR 105 million agreement to sell continental subscription assets to Swiss Life Asset Managers

Dagens kursutvikling:
image