Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

Tenker det samme som deg, her er det bare å vente på at tilbudssiden kommer seg opp. Nå skor Otvo mfl seg på dagens situasjon.

Men man kan kanskje tjene noen kroner på aksjen i mellomtiden🤷‍♂️

Vet ikke hvor mye som er priset inn pdd :man_shrugging:

Emi for å innta 6 nye land. Henter 300 mill
Screenshot_20220217_175823_com.chrome.beta

Trenger de virkelig å hente penger når de jekker opp prisene sine med 30% over natten?:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

IPO gikk til 16kr, ikke så dårlig det

De gikk vel på børs med kurs 24, så en emi med kurs 33% lavere og 50% opp dit så er det ikke strålende timing. Kunne vel kjørt denne i november på 20+

Vet ikke jeg, prises 7xsales mens de taper penger og har ingen mulighet til recurring sales. Fikk også hentet en god sum penger. Kan ikke klage

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/554523

1 Like

Haha. DN er ihvertfall ikke bulloå Otovo

Aksjen har bare lagt på seg elleve kroner siden DN skrev den saken 18 feb. :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Nye folke aksjen dette, denne skal opp mye. Tenker kahoot prising.

Oppdatering 28.03.22: kr 242 096
34 paneler, 12,2 kWp

Til sammenligning så kan man få et 10 kWp anlegg (uten montering) til 96 000 fra sparelys: SolarHome -10080W - Colossal - Kr 95609.15

2 Likes

Ja, Otovo sine anlegg er svindyrt!

1 Like

Hele poenget med Otovo er jo å koble etterspørsel og tilbud, en “one stop shop” for anlegg og montering. Hvis jeg forstår det rett så blir det ikke relevant å sammenligne Otovo-pris med Sparelys-pris som er UTEN montering. To-tre mann i en uke pluss site-spesifikke tillegg så ryker 100k fort.

1 Like

Var inne og kikket på Otovo anlegg til huset, men ble overrasket over at de ikke tilbyr batteri. Nå kjenner jeg bare til Tesla Solar konseptet, men trodde litt av fordelen med et slikt system var å kunne ha egen strøm å trekke fra når strømmen gikk eller prisene var høye?

De har vel sagt at dette skal være en del av tilbudet deres, men det ligger kanskje lenger frem i tid, eller kun tilgjengelig i enkelte land?

1 Like

Sjefen snakker om batterilagring i en nylig podcast:

Min tl;dr: er at hjemmelagring ikke er modent nok enda. Må gjerne korrigere meg om jeg tar feil!

2 Likes
1 Like