Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

3 Likes

Knock-knock? Lykke til med å få fill uten å pumpe kursen … :sweat_smile:

image

3 Likes

Noen tanker om denne?
Skummet litt på tallene, voldsomt stigning i omsetning og hentet penger for å utvide virksomhetshorisonten videre.
Abonnementsordningen og videre økning her?

Fulgt med denne teknisk en stund. Ser interessant ut der med RSI bull div og antydning til akkumulerende volum. Motstandsnivå rundt 12.

2 Likes

Har ikke stadig flere den oppfatning av at Otovo har priset ut av markedet?

1 Like

Privat her til lands så er de for dyre for meg som privatperson. Men mest kjent av aktørene, så det er vell der prisdifferansen ligger uten at jeg konkluderer med at de har priset seg ut i fra markedet.
Ikke voldsom vekst her til lands, men nøkkelen ligger vell utenfor Norge og i abonnementsløsningen om det lykkes her?

Omsetningstall

Så da kommer det for en dag hvordan Otovo ranet EDEA-aksjonærene da de tvang gjennom en overtakelse sommeren/høsten 2022.
Fra meldingen ved overtakelsen i 2022: EDEA is valued at a total equity value of NOK 285,132,515.

Og dagens melding:
The up to NOK 700 million deal, comprising installations completed and to be
built in the coming months, has a ticket size at portfolio level of NOK 600
million / EUR 52.5 million. At the time of closing, the portfolio will include
all subscription assets originated by Otovo in Norway and Sweden until the end
of August 2023 and be entitled to all cash flows pursuant to these assets. Otovo
continues to enter into new subscription agreements on behalf of the portfolio
companies sold, and has agreed to sell all solar rooftop projects originating in
Scandinavia to the buyer until the end of 2024 on the same terms, with a
possible extension to September 2025 in case of delays in installation. The
final portfolio size is expected to be 3,000-3,500 systems.

Jeg prøvde å si ifra. Hele overtakelsen stinket! Otovo drev egenhandel, og pumpet opp egen kurs da vederlaget skulle bestemmes. EDEA-aksjonærene ble avspist med knapper og glansbilder.

3 Likes
4 Likes

Otovo må vel satse på folk som ikke gidder å sjekke pris hos andre aktører.
De er fort opp mot 50% dyrere enn andre aktører.
Mulig folk blir mer prisbevisste i disse tider da.

2 Likes

Bare fake news du!

"Det er første gang investeringene i sol overgår investeringene i olje. Analytiker Roald Hartvigsen tror private equity-fond nå screener potensielle oppkjøpskandidater, som de kan ta av børs, etterhvert som aksjekursene faller.

– Mange av fornybarselskapene sliter med å oppnå en attraktiv prising på børs, og flere selskaper prises nå til en rabatt på underliggende verdier, selv om vi ikke tillegger noe verdi til fremtidige vekstinitiativ, sier han."

Rett og slett brutal behandling kursmessig.

1 Like

Skulle jo tro at det fantes en bunn en eller annen plass, men når de varsler emisjon på denne måten er det jo bare å rømme skuta og kjøpe etterpå.

I dette markedet må de fort rabattere 30-50% for å få hentet nok. For et mareritt.

Disclaimer: Har solgt rubb og stubb mens jeg fortsatt var i pluss. Måten de kuppet edea på synes jeg var stygg, og jeg må si at jeg har litt skadefryd over å se at de blir offer for egen inkompetanse.
Men trist for investorene.

1 Like

Elendig håndverk fra A til Å, proklamere en emisjon slik på forhånd. Det er ikke slik det gjøres rett og slett. Da får man først en runde ned på forvarslingen, så må emisjonen settes enda lavere enn denne kunne blitt da det skal gis en rabatt til de som tegner. CEO ble stilt til veggs på Hegnar tv og var svar skyldig. Hvis de ikke klarte å tjene penger i topp årene 2021-22 da alle skulle ha solceller på taket, hvordan skal de få tjent penger nå når folk ikke har penger til husleie, mat og andre regninger?

1 Like

Det kommer ikke meldinger fra newsweb om Otovo @pdx - de kjørte nettopp en emisjon :wink:

Takk, skal være i orden fra nå av :slightly_smiling_face:

2 Likes

Closing of the sale of Scandinavian portfolio to Swiss Life Asset Managers

Notification of primary insider trades

Primary insider notification forms