Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OXE Marine

Vet ikke om det er noen andre som følger OXE Marine, tidligere kjent som Cimco Marine, men tenkte jeg kunne opprette et emne om de.

OXE er en produktserie med påhengsmotorer, og det som gjør de spesielle er at de kommer med diesel-motorer. For den siste modellen de er kommet med, som er en 300 hk sak, er selve motoren levert fra BMW. Mener det er en V6. Fra tidligere leverer de fra 125-200, som er V4.

OXE Marine og BMW inngår avtale om å co-brand OXE diesel 300.

https://www.mynewsdesk.com/oxemarine/news/oxe-marine-and-bmw-group-have-agreed-to-co-brand-the-oxe300-407796

OXE Marine har ingått partnerskap om at Parsun skal selge og distribuere OXE diesel motorer i Kina. Parsun er den største kinesiske produsenten av påhengser.

Første ordre fra US Coast Guard.

Og aksjen kan nå handles på OTCQB i USA.

Unst Inshore Services are currently building six Fluggaboats for Grieg Seafood, with dual 150hp OXE Marine installation.

Russian governmental services relying on the robustness of OXE Diesel

The first batch of OXE Diesel Engines (10x OXE175) has been delivered to the Russian Rescue Service.

Press release

OXE Marine AB (publ) and Evoy AS assessing the potential of a high-powered electric outboard

Press release

Dette åpner nok opp for salg til offentlige myndigheter rundt omkring.

OXE Marine AB (“the Company”) has received the official approval and issuance of EPA Tier 3 certificate for OXE300

Press release

Nå begynner det å skje ting. :grinning:

OXE Marine AB distributor Diesel Outboards LLC confirmes order for more than 50 OXE300 from US government for deployment in Central America

Press release

Har noen sett på Oxe Marine obligasjoner? Ligger ute til godt under pålydende. Vil anta de er et bedre “bet” enn aksjer da de utbetaler gode renter fortløpende.

Hei @lerkarls,
nei, jeg kan ikke si at jeg har sett noe på obligasjonene deres. jeg har ikke drevet noe med obligasjoner så langt.

Oxe Marine presenterer kvartalstall.

Third quarter 2020

  • Net turnover of SEK 3.4m (SEK 23.3m)
  • Gross Profit of SEK 0.8m (SEK 2.8m) or gross margin of 24% (12%)
  • Operating Loss/EBIT of SEK -25.1m (SEK -18.7m)
  • Net loss for the period of SEK -27.3m (SEK -20.8m)
  • Order book grew by 77% to EUR 9.6m or SEK 101m (EUR 5.4m or SEK 57m as at end of Q2 2020)

Press release

OXE Marine AB (publ) appoints Magnus Grönborg as CEO and Myron Mahendra as EVP Business Development , Sales and Marketing

Press release

Successful production start of OXE300 in Poland

The first OXE300 has been assembled and shipped from PanLinks Polish site at the special economic zone of Tczew

Press release

Oxe Marine presenterer kvartalstall.

Fourth quarter 2020

  • Net turnover of SEK 4.8 m (SEK 40.1 m)
  • Gross Profit of SEK 1.1 m (SEK 4.0 m) or gross margin of 23% (10%)
  • Operating Loss/EBIT of SEK -22.2 m (SEK -22.8 m)
  • Net loss for the period of SEK -24.4 m (SEK -25.5 m)
  • Order Book grew by 38% to EUR 13.9 m or SEK 139.3 m (EUR 9.6 m or SEK 100.9 m as at end of Q3 2020)

Press release