Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Panoro energy asa (pen.ol)

Har fulgt med PEN noen uker på grunn av det tekniske. Står på lista for gode kjøp. Tenkt å lese meg litt opp så jeg er sikker på at jeg tror på det fundamentale.

Langsiktig og fundamentalt tror jeg på hele sektoren, de er gruset siste årene i miljøbevissthetens navn, og er vel ganske sikker på at investeringsnivået (og oljeprisen) må opp ila et par år.

Fearnley Securities oppgraderer ifølge en oppdatering Panoro Energy til en kjøpsanbefaling fra en tidligere hold-anbefaling, samtidig som kursmålet oppjusteres til 27 fra tidligere 23 kroner.

Meglerhuset fremhever at Panoro Energy har et boreprogram med høyt potensial foran seg, og dermed også flere triggere som kan løfte verdsettelsen.

Inkludering av Hibiscus inn i fase tre ved Dussafu løfter Fearnley sin verdsettelse, og boring av Salloum West i 1. kvartal 2020, letebrønn ved Dussafu i 2. kvartal 2020 med to opsjoner, samt en mulig letebrønn ved Sfax legger opp til et «action fylt» 2020, ifølge meglerhuset.

Ps.
Salloum West 1 er viktig brønn for Panoro

Ser meget bra ut.

Tullow blir avklart i 2019
image

3 Likes

Det er ikke kjent om investoren har solgt seg helt ut av selskapet, men Tønsberg-investoren Kristian Lundkvist, eier maksimum 220.000 aksjer, mot tidligere 781.516 aksjer.

Største eier, Sundt-søsknene Else Helene og Christian, valgte på sin side å øke posisjonen sin med 600.000 aksjer for nær 13 millioner kroner sist uke.

Financial calendar

Det er satt noe short i PEN siste tiden men eg prøver ny inngang baser på test av 20 tallet og “sterk” oljepris. ( 50 ma blir isåfall første hodepine)

Panoro Energy - Update on Sale of Interest in OML 113

Panoro Energy - Completion of Dussafu DTM-4H production well

2 Likes

Flott melding.

Denne meldingen fra Tullow oil under, får meg til å lure på om Pen kanskje kan få kjøpt tilbake noen prosenter av Dussafu. Derfor det har tatt sånn tid?

Den 13.12.2019 forfaller terminavtalene til Kistefos.
Kan være greit å ha det i bakhode

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/06/kistefos-forlenger-avtaler

Hei @sulzrox.
Takk for at du deler denne nyheten.
Litt ny i gamet, men nysgjerrig på hva dette vil innebære for aksjonærene? Kan du være så snill å utdype?
På forhånd takk for svar.

1 Like

Tenker du på Tullow oil som har litt problemer?
Det kan føre til at Tullow oil ikkje kjøper seg inn i Dussafu og at PEN kan få kjøpt noen flere prosenter der. Men lite sannsynlig da Dussafu er i produksjon og lite rart viss Tullow oil lar det gå fra seg.

Kistefos sine terminer som forfaller den 13.12.2019 kan føre til litt unormale kursbevegelser frem til forfall.

Har også lagt merke til Sundt AS forsetter å kjøpe aksjer.
https://www.panoroenergy.com/investors/share-information/shareholders/

1 Like

Flaggemelding Panoro Energy

Ny presentasjon fra BWO.
https://www.bwoffshore.com/ir/reports-and-presentations/

“reaching FPSO nameplate capacity by Q3 2022(present nameplate 40 kbopd)”

Prospect B har fått navn Bourdon. :smiley: (kan ta det som hint om at vi skal bore ein test brønn i 2020)

1 Like

Panoro Energy to present at Pareto Securities’ E&P Independents Conference London - 22 January 2020

Panoro Energy provides an update on 30 September 2019 Dussafu reserves report

Panoro Energy announces completion of the second Tortue phase 2 development well, offshore Gabon

Ikkje noe spesielt nytt her.
Salloum er det som eg ser som mest spennende i år.

1 Like

Mandatory Notification of Trades

Panoro Announces Additional Well in Tunisia and High Levels of Production Activity