Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Paradox Interactive (PDX)

Pareto tilbyr nå 30% belåning på PDX ( gjelder fra 24.10.2019)

1 Like
3 Likes

Paradox sin presentasjon fra Pareto seminaret.

Ser ikke ut som de filmet iår.
Paradox Interactive.pdf (1,7 MB)

1 Like
2 Likes

#1 for denne dlc’en og …

2 Likes

Blir sterkt Q1 på pdx! Og med 2 spill for H2 så tror jeg 2020 blir meget pent.

Er vel 3 spill i h2 ? CKIII , empire of sin og vampire:TMB2

Korrekt,

Og så langt i Q1 har vi fått DLC til Hoi4, Stellaris og City of Skylines.

1 Like

Selvsagt kjøpt

Gudbedre

image

2 Likes

https://www.linkedin.com/posts/paradox-interactive_as-the-work-from-home-continues-the-video-activity-6656848780031213568-k2qc

1 Like

PARADOX: SPILTAN M FL SÅLDE TILL KURS 190 KR, RABATT 10%

08:49
	STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spiltan, Lerit Förvaltning och Dalex i Stockholm har sålt 4,95 miljoner aktier i gamingbolaget Paradox till kursen 190 kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Försäljningen skedde till en rabatt på drygt 10 procent, jämfört med gårdagens stängningskurs på 212 kronor.

På onsdagskvällen uppgavs att ungefär 4,5 miljoner aktier avsågs att säljas i en placing till institutionella investerare genom ett så kallat accelererat bookbuilding-förfarande. Att den slutliga försäljningen blev en större volym förklaras av en signifikant efterfrågan, enligt ett pressmeddelande.

Efter försäljningen äger Spiltan 18,2 miljoner aktier i Paradox, Lerit Förvaltning 9,1 miljoner och Dalex i Stockholm 3,1 miljoner.

Carnegie och Goldman Sachs har agerat joint bookrunners i placingen.

Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt

Kjøpsanledning nå?

Kjøpte på 188,5 selv.

Kjøpte litt mer under 190 jeg også

Ser ut som jeg tok en @Hakon og kom litt tidlig i PDX. Jaja, er iallefall en mega kjøpsmulighet.

1 Like

Ser ut som Paradox kjører samme opplegg som Embracer . DVS, kjøper studio som de har hatt samarbeid med en stund.

2 Likes
2 Likes

Fin rapport tallmessig, men dette her var ikke fullt så bra:
During the latter part of summer we have seen that the positive trend we have noticed in regards to increased gaming has somewhat decreased. We have also noticed an impact on our productivity with the risk that primarily game titles which have not yet been communicated may be delayed.

Men folk er lei av corona og kanskje tar seg en pause fra all spillinga for å nyte sommeren. Kan fort snu når det blir kaldere.

1 Like

Dette er som forventet så får vi se hva som skjer etter sommeren.

For meg så var dette også som forventet. Er jo flere som har sagt at hjemmekontor har påvirket den kreative prosessen og da spesielt når man skal komme med nye prosjekter.

1 Like