Rapport her om 3 dager! .
"
Revenues amounted to MSEK 494.8 (MSEK 282.6), an increase by 75 % compared to the same period last year.
Operating profit amounted to MSEK 187.7 (MSEK 93.1), an increase by 102 %.
Profit after financial items amounted to MSEK 187.0 (MSEK 92.9), and profit after tax amounted to MSEK 148.5 (MSEK 74.0).
Cash flow from operating activities amounted to MSEK 213.0 (MSEK 73.4), and cash flow from investing activities amounted to MSEK -236.4 (MSEK -32.5).
By the end of the period cash amounted to MSEK 600.0 (MSEK 434.6).
Earnings per share amounted to SEK 1.40 (0.70) after dilution.
Revenues in the quarter are mainly attributable to Cities: Skylines, Crusader Kings III, Europa Universalis IV, Hearts of Iron IV and Stellaris.
"
EDIT: Liker denne :
“For Crusader Kings III, we are instead applying a degressive amortisation model, where we have written off 1/3 of the game’s development costs already during the game’s launch month, 1/3 evenly distributed during months 2-6, and 1/3 evenly distributed during months 7-18 after the game’s launch.”
Svenskene på discord er dypt skuffet over rapporten.
Rimelig ok rapport.
Iallefall når man ser nedskrivningene de tar.
Får satse på at noen dumper ut fra morgenen av sånn at man kan handle litt mer.
Ja vel ? Er jeg på feil paradoxdiscord ?
Jeg hadde kanskje forventet 500+ msek i revenue men bunnlinjen er jo bra spesielt når man tar hensyn til at de kansellerte et prosjekt som påvirker med 28mill + større avskrivinger fra CK3.
Har du funnet noe info om hvordan de inntektsfører salg?
hele summen når spillet selges eller smører de det utover?
Føler jeg må skrive en mail til ebba og co for å få svar.
Fordi det var under alles estimater så var det dårlig resultat visst.
Jeg tenker foresten at en del av inntektene ikke blir ført i Q3. De solgte jo en god del av Royal Edition som inneholder første expansion + 3 dlc’er .
Vi få se om de plukker opp spørsmålet til presentasjonen.
En flott rapport og i minus… Begynner å lure på om denne sektorrotasjonen gjør at spillaksjer har nådd toppen for en god stund. Har vært en begredelig kursutvikling stort sett over hele linja i spillaksjer etter vaksine-nyhet. Gode tall er tydeligvis ikke godt nok for øyeblikket.
Accrued expenses and prepaid income amounts to MSEK 375.9 (MSEK 168.2). The change is mainly re-lated to an increase in prepaid revenue from games sold where revenue is accounted for at a later date.
Denne var 292 MSEK i sist kvartal.