Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Paradox Interactive (PDX)

2 Likes

EDIT: Så da kan vi forvente oss life sim fra Paradox tectonic , cities 2 fra Colossal Order og et turn based strategi spill fra Harebrained ?

1 Like
1 Like
1 Like

PDX har virkelig fått fart på ting og blir interessant å se hvor vi er ved slutten av 2023. I det intervjuet så sier han vel også at de kommer til å annonsere flere spill i år selv om de kanskje ikke får release i 2023.

EDIT: Stellaris #1 på GTS og den nye dlc’en ligger som #5 :slight_smile: ( #2 og #8 hvis man tar med f2p spill )

3 Likes

Life by you kommer i EA 12.sept 2023 og preorderen ligger nå som #2 på EGS.

2 Likes
2 Likes
3 Likes
1 Like

Ny dlc ute til EUIV i dag og den ligger nå som #4 på GTS . EUIV selger også litt og ligger som #3. ( #6 og #7 hvis man tar med free to play )

EDIT:

Er iallfall potensial i denne typen spill :

"It was recently revealed by Electronic Arts that, apparently, The Sims 4 is officially the most widely-played game in the history of the franchise, now that it has reached more than 70 million users worldwide.

This news comes months after the game pivoted to a free-to-play operating model, which reportedly brought more than 16 million all-new players to the popular life simulation platform. The Sims 4 was released way back in 2014, but almost a decade later, it looks as though the game’s pulling power remains relentless."

1 Like

Bare 14 reviews men ser jo lovende ut.

3 Likes

https://twitter.com/TheWesterFront/status/1653308482223759360?s=20

EDIT: Andre som har kjøpt spillet ?

1 Like

Noen som har reviews pr solgte spill formelen?

Hvor mange spill pr reviews min - max?

20-40 pleier ikke å være helt på jordet. Victoria 3 hadde vel 500k solgte på ca 1måned og hadde 11.2k reviews etter 10 dager. Hvis vi ser på reviews etter 1 dag så har AoW4 ca 60% av reviewene som Victoria3 hadde. Vic3 hadde nok uansett mye bedre preorders så blir interessant å se utviklingen . AoW4 har jo også over 80% postive etter å ha startet på 40-50% de første timene.

1 Like

https://twitter.com/AgeOfWonders4/status/1655937414060478466?s=20

2 Likes

Svært bra spill syntes jeg.

Hi PussNuggets, thanks for your review.

AI is a fickle beast, as I imagine you can understand. Would it be possible for you to report some specific situations in which your observed the odd AI Behaviour on our Paradox Forums? Ideally with saves. That would help us a lot in improving the AI.

I’d also be curious to know on which Difficulty or AI Difficulty & World Threat you played. That along with the personalities of the AI Rulers present on your world can really impact how the AI acts.

Hopefully we can make the needed improvements so that you can continue to enjoy Age of Wonders 4

Det er typen responser man vil ha som spiller.

Jeg tenker at AI-en burde kunne bli ekstremt mye bedre hvis de i stedet for å bygge den manuelt faktisk brukte samme type tech som i GPT-4 osv. Det må da bare bli mye bedre og endel mindre forutsigbart. Jeg er nesten helt sikker på at noen kommer til å komme med en AI-motor på samme måte som man i dag har f.eks. Unreal-motoren for grafikk. Tenker egentlig det er på plass innen 0-36 mnd.

1 Like

Litt rart at ingen har gjort dette tidligere. Føler klaging på AI er noe som går igjen i veldig mange spill.

Når det gjelder PDX så lurer jeg på hvilken omsetning de får i Q2. Har jo mange releaser nå i mai og AoW4 ligger fremdeles som #5 .I tillegg har vi Stellaris som #1 og CK3 som #9 og tenker det etterhvert kommer til å bli solgt noen kopier av Cities og Vic3 og .

Ja, helt klart. Det kan være at det rett og slett er veldig ressurskrevende å kjøre AI-en på GPT-4 måten.

Det er plenty spill hvor det å ha en god AI-motstander hadde vært en gigantisk value-add for spillet.