Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ukas poll

Får vi en børsmelding vedr. AZ-samarbeidet i forkant av Q4, dvs fra nå og fram til onsdag 26.02 kl 0900?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Interessante linker, @Logdec. :+1:

Det var en avtale med voldsomme summer involvert.

Hvor stor kan en eventuell deal med PCIB bli? Hvor store muskler vil AstraZeneca bruke på dette? Vil en avtale kun involvere cash, eller kan man se for seg en delbetaling i AstraZeneca-aksjer?
Hvor mye upfront, og hvor mye basert på milepæler?

Det blir spennende uker og måneder fremover.

5 Likes

En tanke slo meg i dag, mulig det har vært drøftet her tidligere, men lufter den likevel.

Forskningssamarbeidet med AZ var ferdig v utgangen av 2019, deretter skal AZ drøfte internt om de ønsker å inngå kommersiell avtale med PCIB. De har 6mnd på seg. Hvis de lander på at de ønsker dette, vil man få en periode med forhandlinger mellom de to partene som forhåpentligvis skal resultere i en eller annen avtale, slik de fleste av oss tror. Men kan det ikke da være slik at AZ nå fortsatt diskuterer forskningsresultatene internt hos seg? Og at forhandlingsperioden begynner først q3 2020? I så fall vil det vel kunne gå flere mnd utover høsten 2020 med forhandlinger før man får en melding om bindende avtale med tall å forholde seg til? På tråden her snakkes det av og til som om melding om avtale er rett rundt hjørnet, men sjansen for at den først kommer om enda ett år er vel teoretisk sett like stor? Einarssons ivrige «budkrig» entusiasme på Radium var inspirerende, men kan den ha skapt en følelse av at ting går fortere enn vanlig?

3 Likes

PCIB må gjennom en tøff tid mhp forhandling . Lurer på hvem vi benytter som støttespiller .

Latham & Watkins LLP represents Daiichi Sankyo in the collaboration. The deal team was led by Silicon Valley partner Judith Hasko with Silicon Valley associates Gavin Liu and Peggy Ni. Advice was also provided on tax matters by San Francisco partner Kirt Switzer with associate Jessica Chen; on antitrust matters by Washington, D.C. partner Mandy Reeves and Brussels partner Hector Armengod; and on data privacy matters by London associate Frances Stocks Allen. Tokyo partner Nozomi Oda provided corporate advice on the transaction.

2 Likes

Ifölge börsmelding skal avtalen väre ferdig för 1. juli 2020. Men det er fritt frem for spekulasjoner om innholdet.

3 Likes

Det er ikke AZ internt som har frist til 30.juni nei, det er det tidsrommet partene har avsatt til å inngå en avtale.

12 Likes

OK takk det var jo greit å få avklart. Da er det som jeg først trodde egentlig, men mulig jeg blir nødt til å laste opp litt tyngre fremover

Ordlyden var at de skal “…evaluere potensialet for videre samarbeid”.

Så dermed er verken avtale eller innhold gitt, men jeg er jo enig i at det kan se lovende ut for en eller annen form for avtale.

2 Likes

Einarsson snakket om bud… regner med det.

1 Like

Det er ikke gitt. Han så han spekulerte “vilt og hemningsløst” - gjorde han ikke det? Jeg har troen på at de forhandler frem en avtale om bruk - men at den ikke vil foreligge før nærmere sommeren

2 Likes

Nei folkens nå tvinger dere meg til å gå til kildene… ganske stor forskjell på å «evaluere potensialet for videre samarbeid» og å ha en ferdig avtale, men litt sent nå, så må bli i løpet av morgendagen. Blir vel før børsåpning i morgen så jeg vet om jeg skal holde min plukke-strategi hevd eller oppjustere den mtp volum. Men greit å vite at AZ ikke sitter der alene og tafser på gullet vårt

1 Like

Begge deler legger kraftige føringer for at man får vite retningen innen 01.07. Konklusjonen på evalueringen er også konklusjonen på hvorvidt det blir en avtale som igjen betyr at vi bør få vite om det blir en avtale eller ikke innen 01.07. Mao; kursen vil bevege seg noe alvorlig innen begynnelsen av juli.

4 Likes

Kommer nok en oppdatering på q4.

Finnes ikke noen vei utenom nå

3 Likes

Enig i det, og denne flisespikkingen er ikke ment for å så tvil, men detaljene i avtalen (som jeg tror vil komme) kan faktisk drøye litt utover 6mnd Fom 1jan hvis jeg forstår det rett?
Og i så fall er det en ganske annerledes situasjon enn det man av og til har fått inntrykk av på tråden her.

Bruk gjerne noen minutter på å lytte til Per Walday i Radforsk sin podcast 103 fra ca 32 minutter og utover. Det samme med podcast 112 fra 15. januar fra ca 50 minutter og utover hvor Jonas Einarsson drodler litt rundt dette og “de som sitter med disse avtalene og tråkler dette sammen nå”. Selvfølgelig kan det drøye og du må gjerne gamble både dress og slips på det, men det kan like gjerne skje noe allerede nå.

6 Likes

Det er to muligheter.

Enten så blir det en avtale, eller så blir det ikke en avtale.

Og det eventuelle tidspunktet for en avtale?
Det kan like gjerne bli annonsert i morgen, på Q4 neste uke, om en måned, ved påske, eller over sommeren.
Det eneste sikre er at vi ikke vet når, og at det vil komme «som Julekvelden på kjerringa» for alle luringer som tror de kan time en inngang.
Ved den rette avtalen kan kursen gå til himmels på minutter, og mange vil sitte igjen med skjegget i postkassa.

13 Likes

Hummm🤔?
Synes det er en viss sammenheng mellom antall innlegg paa TekInvestor og kursutviklingen?
Dess faerre innlegg dess hoyere kurs?

Det må du ta med TA-folket Ebitor :slightly_smiling_face:

3 Likes

At det er krevende å lage en avtale er vel også en mulig grunn til at dette kan ta lang tid. For alt jeg vet kan det være positivt om det tar lang tid. Og er enig i at det viktigste er at vi får en avtale, og at kursen mest sannsynlig vil gå mye selv uten detaljene, men det jeg er redd for er den negative effekten om det skapes forventning om avtale imorgen når det i teorien kan være om langt og lenge til. Uansett skal lytte til radium og lese meldinger om igjen i morgen

Nå er det vel under 10 % av skribentene her (og vi regnes som naive optimister) som tror på avtale i februar, så noe stort forventningspress ligger det ikke her mener jeg.

3 Likes