Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ikke for å mase, men jeg synes ikke jeg fikk brukbare svar på mitt spørsmål om hva en asiatisk partner på pivotal fase for GGK sannsynligvis bør betale upfront ved kontraktsinngåelsen.

Jeg synes dette spørsmålet er viktig fordi jeg oppfatter at avtalen kan komme tidlig neste år og at avtalen kan gi PCIB finansiering til å gå videre med fimaWacc både med partnere og i egen regi.

1 Like

Jeg synes heller ikke at jeg fikk noe godt svar angående interessen for FimaVacc fram til nå.

Walday`s svar var ganske så intetsigende, så mitt spørsmålet burde vært rettet direkte mot interessen for å undertegne taushetsløfte mot å få se dybdeanalysen.
Dette unnlot han å nevne så tolker det dithen at interessen har vært laber i så henseende. Dessuten bekreftet han igjen at AZ ikke hadde noen interesse av FimaVacc.

2 Likes

Det som farlig nå er at aksjen har gått voldsomt siste mnd, og vi som har ligget i gjørma lenge,blir fristet til å ta gevinst…
Men dette er bare begynnelsen!
Ting ser utrolig bra ut, og jeg tror vi fortsetter oppover i neste uke også…
Som per sier om vacc og nac som nå ikke er tillagt verdier i analysen.
Umulig å si,men de kan bli enorme !!!:metal:

7 Likes

Om jeg oppfatta Per riktig så sa han rett ut at det var NÅ etter at dybdeanalysen var presentert at dem skulle sette inn støtet vedr FimaVacc. Merkelig om ikke flere oppfatta dette? Jeg kan da ikke ha drømt dette? ( selv om jeg tenker mer på PCIB enn på damer for tida og det er sjelden kost her i gården)
Lar forum være forum nå skal på kosetur med “tausa” til ny-opp-pussa Britannia Trondheim.
God helg.

14 Likes

Greit å legge vekk mobil og forum når en er på date på Britannia :wine_glass::shrimp:

2 Likes

Jeg trodde man hadde glemt hva damer er til når man er født i 1954 :slight_smile:

“Det som farlig nå er at aksjen har gått voldsomt siste mnd, og vi som har ligget i gjørma lenge,blir fristet til å ta gevinst…”

Jeg tror alle på Topp-50 er klar over hva vi eier. Selv om aksjen har steget er det fortsatt grisebillig.

4 Likes

arve; Ja riktig at Per sa at det var nå de skulle sette inn støtet, men det hadde vært interessant å få hørt om det i løpet av det siste halvåret har vært noen ekstern interesse for å studere FimaVacc-dybderesultatene.
Mulig vi ses på Britannia i dag da!

På den andre siden. Man kan jo bare tenke seg hva som hadde skjedd hvis han hadde sagt noe annet. At AZ hadde interesse for hele selskapet… Han kan jo ikke si det.

Jeg tenker at dette er viktig. Ingen vet hva de med hvite frakker forteller de med mørke dresser i AZ. Og hva de med mørke dresser bestemmer seg for.

6 Likes

PW sa jo dette:

Vacc:

Det er interesse der ute.

PCIB har fått henvendelser inn med spørsmål om å få se nærmere på ting og få en diskusjon med oss.

Videre er det vel skrevet her tidligere at selskaper som evnt ville se på mer data og underskrive da utsetter seg for å aldri å kunne "forske på dette " selv senere. Korriger meg gjerne her.

Dette sammen med det her sier jo sitt tenker jeg

6 Likes

PW om fimaVacc:

«Det har vært interesse der ute…ja, det har absolutt vært interesse der ute…»

«Men det er nå vi setter i gang den store innsatsen (effort) fremover for å finne potensielle partnere…»

6 Likes

Når jeg tenker meg om så skjønner jeg at Per ikke kunne si noe annet enn det han gjorde. PS. Vedr damer så er kunsten å skaffe seg ny dame som er 15 år yngere .
Hyggelig om Erna dukker opp.

7 Likes

Noen snakker om fristelsen til å gevinstsikre…
Tror faktisk «ingen» er uenig om potensiale til PCIB. Slik flere nevner er Per sin «Utsråling» til å ta å føle på. Mange her sitter på et slikt antall aksjer at fremtiden vil bli sikret økonomisk, i det minste måtte slutte «snu på krona»

2 ting må gjennomføres for at scenariet over skal lykkes.

  1. PCIB må lykkes med 2 av 3 plattformer. (Sjansen er veldig stor for det)
    2.Du må være en langsiktig aksjonær, opptil 2 år ifra dagen dato. (Dette vil være det vanskeligste for aksjonærene.)Hvis man vil oppnå en viss form for økonomisk frihet, følg disse 2 punktene)
    Dette vil antagelig være din aller aller beste sjanse til dette!
9 Likes

BP har lett med lys og lykt etter en leveringsteknologi som kan hjelpe deres medisiner og forsterke immunforsvaret (t-celle produksjon), og naa faar de det servert paa ett fat. I begynnelsen vil det nok vaere litt skpesis og spore, men saa vil det ta av. FimaVacc kommer ganske sikkert til og bli like stort som fimaNac. Og fimaVacc vil fungere paa noen kreftsydkommer som ikke fimaNac gjoer, og omvendt.

Men aarsaken til at PCIB kommer til og bli kjoept opp neste aar, er fimaNac. For det hotteste av det hotteste om dagen, er genterapi mot kreft og andre sykdommer. Av den grunn tror jeg at ett av de aller stoerste BP selskapene i verden vil legge en stor sum paa bordet for og sikre seg vaar leveringsteknologi i loepet av aar 2020. Og det vil skje saa snart kunnskapen om fimaVacc og fimaNac setter seg, og skepsisen fordunster.

9 Likes

Enig med deg Solo, men samtidig må aksjonærene være forberedt på å måtte være aksjonær på lang sikt for å åpnå dine fantastiske kursmål :+1::+1::+1: Men muligheten er faktisk der, det er det som er egentlig helt vilt :slight_smile:

5 Likes

PW er ikke sterk med å formiddle ventet MCAP. Men når FimaChem står alene for over 3-4 x dagenskurs er det velt klart for de fleste at vi sitter på en innertier :ring::boom:

4 Likes

PW har vel ingenting å hente i dag på å snakke om forventet mCAP? Hvis de nå skal ut i forhandlinger på alle tre områder, ville det jo vært verdens dårligste forhandlingsteknikk å gi motparten noen tall de kunne forholde seg til? Nei, la beilerne komme opp med tallene, det er tross alt de som skal kjøpe noe her… :money_mouth_face::money_mouth_face:

21 Likes

Jeg har fram til nå vært veldig tilbakeholden med å anbefale å investere i pcib til familie, venner og kollegaer.

Den tid er nå forbi. Jeg har ikke lenger noen betenkeligheter med å invitere venner og bekjente til å bli med å høste av godene en investering i dette selskapet kommer til å gi tilbake til sine eiere.

Det er ikke tvil om at aksjekursen fortsatt er latterlig lav, og det er ikke lenger et spørsmål OM vi kommer til å lykkes, men NÅR de første store avtalene kommer.

Gleder meg som et barn til at dette skal utspille seg i den kommende tida, og så fantastisk givende at selskapet er med på å løse kreftgåten og andre sykdommer som vil ta menneskeheten enda et skritt videre :smiling_face_with_three_hearts:

13 Likes

Er det noen som har lest denne på e24:

Biotek-boom på Børsen: Så nærme er selskapene suksess

(Har ikke pluss…Hadde vært interessant å høre hva de sa om PCI)

2 Likes

Det er en “kommentar”-sak hvor de greier veldig kort ut om status i 9 ulike biotek-selskap. Ingen intervju/sitat fra noen andre enn journalisten selv. De har også med en tabell som viser hvor langt de ulike selskapene har kommet med ulike produkter (pre-klinisk/fase1/fase2-3/markedet).

Og fokus i finansmedia har ikke forandret seg:

Desksjef til journalist: Få i hvert fall med det viktigste for hvert selskap!
Journalist til desksjef: Så klart, sjef!
Journalist i artikkel: I 3. kvartal tapte selskapet 14,3 mill på bunnlinjen, nesten dobbelt så mye som på samme tid ifjor… :rofl::rofl::rofl:

4 Likes

Finansavisen skriver også om “Kjendistung helseaksje til værs på Oslo børs” (Ultimovacs) i dag, den steg jo bra men mindre enn PCIB. Vi sitter fortsatt på en, for de fleste, ukjent perle. Den norske finanspressen kommer nok ikke til å få med seg PCIB sin suksess før alle togene har gått :slightly_smiling_face:

17 Likes