Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Aksjekurser på 50 tallet eller lavere ville jo vært årets julegave :santa: Da skulle jeg hatt flere aksjer for den ville nok fort kommet opp igjen :muscle:

Hvis pcib var shortet med noen millioner aksjer samtidig som AZ kom med et tilbud på oppkjøp av Fimanac, da måtte samtlige pcib aksjonærer oppsøke fastlegen for å slutte å le. Det ville vært fantastisk.

11 Likes

Ikke hvis budet fra AstraZeneca ble på halvparten av hva det burde vært, som resultat av at aksjekursen var blitt shortet ned til et kunstig lavt nivå…

2 Likes

Vi får håpe dette tallet styrker seg vesentlig i ukene som kommer:
image

1 Like

Kursen vil ikke ha noe å si for hvilken størrelse et eventuelt bud vil bli. AZ foretar en verdivurdering av hva de kjøper og pcib av hva de selger og prøver deretter å komme til enighet.

3 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

4 Likes

Ingen av mine aksjer på samme konto har blitt lånt ut heller

1 Like

Folketrygdfondet går ikke inn i PCIB fordi de ønsker at kursen skal ramle. Å frykte shorting er bare tull. Alle er hjertelig velkomne inn. Enhver kjøper vil bidra til PCIB`s suksess :moneybag::moneybag::moneybag:

12 Likes

Noen som har hørt/lest Sørlendingens tanker om siste tids begivenheter?

JP Morgan økte kjøp i PCIB og går fra 39 til 20 største aksjonær leste jeg før det ble borte? Riktig gledelig jul fra JP Morgan i så fall🚀

PCI Biotech får lik markedsverdi som Vaccibody før nyttår? 5 milliarder er ca 135 kr PCIB kurs. Hvorfor dette gap ikke er tettet skjønner jeg ikke. Begge leveringsteknologi. Hvem er nærmest marked?. (Nå er det mye jeg ikke skjønner​:stuck_out_tongue_winking_eye::joy:)

4 Likes

09%20am

vet noen hvordor noen er villig til å selge for en lavere pris enn det som kjøpere ønsker seg ?

3 Likes

Vet inte om det är säljordrar från innan helgen? Ligger ju i nivå med slutauktionen i fredags.

Det stemmer jubel, JPM klatrer på listene og er nr 20 på den ferskeste listen jeg har :slight_smile:

4 Likes

Husk at i auksjonen er det laveste kurs som får solgt. Så om du tror at aksjen uansett vil starte høyt og du skal ut så legger du deg så lavt du orker. Du får uansett solgt til verdien av åpning,

Dette gjelder omvendt også. Om du vil inn på open, legger du deg så høyt du bare kan. Høyeste bud får rangen.

1 Like

Og den listen er uten torsdag og fredag forrige uke?

2 Likes

Det var vanskelig å finne ut av i helgen hvordan mandagen (idag) skulle bli. Ultimovac bra nyhet, men langt i fremtiden, merkelig at CEO skriver på TI. Trvx bra med info men også her langt før vi får $$. Photocure kanskje vel så riktig priset intil mer nytt kommer? Nano, spøkelse emisjon? Tror PCIB har mest å tilby til investors innen 6-7 måneder. Holder knappen derfor på PCIB.

4 Likes

Stemmer

1 Like

Hvorfor det? Om noe er det positivt, det er ikke som om det kommer informasjon som ikke er kjent i markedet. CEO kan svare på spørsmål og hjelpe til med avklaringer. Hva er forskjellen på å svare på mail og på et forum?

Synes det er flott.

14 Likes

Så de økte med ca 120 000 aksjer mandag til onsdag. Og volumet var omtrent det samme torsdag og fredag som mandag til onsdag. Dvs har de fortsatt kjøpet i samme takt torsdag og fredag snuser de på top 10

2 Likes

Mange trodde at det var kult at JanRaa posted på HO i sin tid. CEO kan overlate hvordan produkte virker til en ansatt. Alt han sier er børsmelvingspliktig, egentlig sier han ingenting nytt og dårlignyheter får du uansett ¨forsent¨. Det kan virke positivt men tror at man møter seg selv i døren en gang, det gir et ´´feil´´ sikkerhet mener jeg. Men for al del, kos dere.