Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

wow Bravo , Bravo . @Lothian

4 Likes

Hvorfor børsmeldes ikke slikt? :slight_smile:

2 Likes

Fordi det ikke er kursdrivende iflg ledelsen.

3 Likes

I mine øyne en skikkelig milepæl. Virker som vi er on track!

3 Likes

Fordi det er bare en ting, and one thing only, som gjelder… kliniske data!

Selv ikke BTD betyr noe for aksjekursen hos små bioteks:

https://www.nature.com/articles/d41573-019-00019-6

1 Like

Tok meg tid til å scanne gjennom Youtube-videoer fra årets Cholangiocarcinoma Foundation 2019 Annual Fondation.

Og følgende video er verdt å få med seg da den oppsummerer alt som her skjedd av klinisk uttesting innen immunoterapi på gallegangskreft frem til februar 2019:

Den er på 20 min, men er virkelig verdt å få med seg.

Den bekrefter det som er mitt inntrykk, og det er at vi skulle klare å gjenta det som foreløpig er resultat fra kohort 3 og kohort 4 så er det ingenting som er i i nærheten.

Take aways fra denne presentasjonen er at PFS er overraskende lav på immunoterapi.

Eks se på tidslinje 4 min så er det for Keytruda og BTC (biliary tract cancers) i et 104 pasienters studie PFS på 2,0 mnd, betydelig lavere enn gemcis på 8,0 mnd fra ABC02, mens OS er på 9,1 mnd, noe som er mer på linje med de 11,7 mnd OS fra ABC02.

Tilsvarende resultat for Durvalumab + Tremilimumab der PFS er på 1,9 mnd og OS er på 10,1 mnd.

Også ORR er langt fra imponerende, med hhv 6% og 11% på de nevnte studiene.

Min konklusjon fra dette er at dagens immunoterapi, ikke er i nærheten av å kunne skape resultater PCI hittil har klart.

Når jeg ser hva annet cutting edge immunoterapi ser til å mangle av resultater på gallegangskreft er jeg overbevist om at vi sitter på gåsa som legger gullegg med PCI teknologi-plattformen.

57 Likes

En annen take-away som jeg bet meg merke i er: “MMR causes high rates of mutation in recurring stretches of DNA called “microsatellites” throughout genome” (8 min)
Antar kanskje dette er noe som kan påvirke ved en abscopal effekt (immunrespons). Eller er jeg helt på jordet her…?
OBS – Gjennomgangen viser også kombibehandiing: Confirmed PR for CPI (nivolumab) + gem/cis er 37 % og 15,4 mnd MOS (13 min)

4 Likes

Sant nok, kombinert immunoterapi ga betydelig bedre ORR og OS enn monoterapi Nivolumab, men TRAE var Grade 3 eller verre, var for monoterapien i området 10-20%, mens den for komboen var hele 90% altså betydelig mer toksisk også (som man ser av samme slide på 13 minutter).

5 Likes

Ikke helt på jordet. Som jeg forstod kunne økt mutasjonsgrad føre til frameshift / endring i leseramme på utvalgte proteiner. Dette skiftet fører til prod av “nye” proteiner som går fra å være bittelitt fremmed til å bli komplett alien. Altså gode targets for immunforsvaret.

Og det antyder de også i foredraget; høyere mutasjonsgrad gir bedre effekt av immunterapi.

Problemet er at mutasjonene er komplett random og det gjør det vanskelig å definere spesifikke sub-grupper blant pasientene.

2 Likes

Sant nok – Hun hørtes dog ikke særlig avskrekket ut ift TRAEs og mente dette i stor grad kunne tilskrives cellegiften (gemcitabine)
Et annet moment er at det antagelig ikke er noe i veien for å legge til Amphinex/Pci i den kombinasjonen for et enda bedre resultat :slight_smile:

4 Likes

Er dette for inoperabel GGK? I så fall gode data og ny SOQ?

1 Like

Tror vel igrunnen release-studien til pcib er ferdig før, så antagelig lenger frem i tid enn det før denne kombien blir aktuell som SOC.
Antar de er inoperable, om ikke så ville vel operasjon vært å foretrekke… men dette gjelder alle former for gallegangskreft, mens pcib jo kun fokuserer på extrahepatic, så orr-tallene er ikke direkte sammenlignbare…

4 Likes

Slik jeg leser dette angående PFS som et primary endepunkt for RELEASE study for fimaCHEM så trenger vi nødvendigvis ikke fantastiske resultater som at svulster forsvinner eller blir mindre for å oppnå AA. Det kan holde med “bare” å holde kreften i sjakk, per definisjon av PFS.

Hvis det er tilfelle ligger jo lista for å få AA og/eller endelig godkjenning enda lavere enn jeg har trodd.

Stemmer dette? Flott hvis noen med kompetanse på dette kunne kommentert da jeg ville få mer ro i sjela hvis jeg har oppfattet dette riktig.

http://pcibiotech.no/preliminary-confirmation-of-safety-read-out-from-the-fimachem-phase-i-extension-study-in-bile-duct-cancer/

5 Likes

Lista som måles mot blir jo kontrollgruppa som blir gitt standard of care.

4 Likes

@TyrionIV, sant det. Walk in the park :joy::laughing::joy:

PCI Biotech Holding ASA, a biopharmaceutical company, focuses on the development and commercialization of novel therapies for the treatment of cancer through its photochemical internalization (PCI) technology platform. Its PCI technology induces light-triggered endosomal release, which enhances various therapeutic modalities, such as small molecules, vaccines, and nucleic acids. The company’s lead product candidate is Amphinex, a photosensitiser fimaporfin. Its PCI technology is applied to three distinct anticancer paradigms, including fimaCHEM, a Phase I/II clinical study in bile duct cancer; fimaVACC, a T-cell induction technology for therapeutic vaccination; and fimaNAc, a nucleic acid therapeutics delivery technology.

The company has research collaboration agreements with

RXi Pharmaceuticals
Ultimovacs AS
BioNTech AG
eTheRNA immunotherapies NV
Bavarian Nordic A/S.

Har PCIB fortsatt samarbeidsavtale® som er nevnt ovenfor?

1 Like

Se siste Q rapport/presentasjon
Phio pharma
Rxi skiftet navn til IMV imumnovaccine.
Ultimovacs ut og ventes artikkel i fora fra resultater som ble beskrevet som gode.
Resterende stemmer

1 Like

Ultimovacs er avsluttet.

1 Like

Angående våre samarbeidspartnere så planlegger jo BioNTech en IPO på rundt 800 mill$ i nær fremtid. Dvs børsnotering, de er per i dag et privateid selskap.
Det vil jo gi BioNTech handlingsrom til å forfølge lovende prosjekter.

12 Likes

Nettopp!

Samarbeidet med BioNTech har vel vart i snart 3 år og gikk rett til invivo forsøk, så det er jo ikke umulig at det kommer litt fra den kanten snart.

Blir lettere å få innsyn i BioNTech når de blir børsnotert, så kanskje vi kan få litt mer informasjon gjennom den kanalen.

10 Likes