Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Jeg nevnte også tidligere at korea er en sentral lokasjon i medisinsk turisme. En god klinikk der kan ha et stort nedslagsfelt

9 Likes

@Pamparius

Ja, for all del. Meningen var bare å illustrere hvilke befolkningskonsentrasjoner man har i regionen. Eksemplene mine refererer for øvrig til det man kaller “metropolitan area”. Innbyggertallet for Seoul omfatter dermed også tvillingbyen Incheon og distriktene rundt begge disse byene. Og bare innenfor dette svært begrensa arealet bor halvparten av landets befolkning.

5 Likes

Etter og lest grundig gjennom ditt fantastiske sammendrag konkluderer jeg med at det må et under til for at det ikke kommer bud,høy risiko for budkamp også.Dette er nesten for godt til og være sant.Her er det bare kaste koder, slik at man ikke kommer inn og selger i et svakt øyeblikk, selv om kursen drar i flere hundre kr.Gratulerer til alle, vi har funnet gullet.

19 Likes

Lurer på en liten sak.
Hvis PCIB vinner TU - kåringen på tirsdag, hva vil dette få å si for aksjekursen?
TU må jo begrunne sitt valg og det igjen må jo nødvendigvis tilsi mye positiv omtale.
Noen meninger om dette?

3 Likes

Mulig Per og Ronny kjøper kake til resten av gjengen, dette er jo en kostnad som vil ha direkte innvirkning på kontantbeholdningen til PCIB. Så om noe må det jo ha en negativ innvirkning på kursen da både kostnadene og kroppsvekten øker.

6 Likes

Takk til @boms som sendte meg denne interessante lenken som inneholder statistikk om alle krefftyper i USA med tilhørende incidenser og overlevelsesrater.

Mye interessant å ta tak i som er relvant for PCIB her.

Først om fremst ser vi tydelig hvorfor man går mot bile duct cancer. Man kommer alltid tilbake til begrepet “unmet medical need” og statistikken viser jo dette svært tydelig.

Heldigvis har kreftterapi gått veldig framover de senere år og 5-års overlevelse er i sterk bedring i de aller fleste krefttyper.

Dessverre er det et par typer av kreft som har vist seg svært vanskelig å behandle. Som man ser er kreft relatert til pancreas, lever, og bile duct blant disse. Så det skulle være helt opplagt hvorfor denne indikasjonen er valgt. At PCIB nærmest går til dekket bord uten konkurranse i en indikasjon hvor det ikke finnes en godkjent behandling er et fantastisk utgangspunkt for selskapet.

Neste jeg la merke til er at “other biliary” har den laveste 5-års overlevelsen. Jeg tolker “other biliary” til å være extrahepatic (perihilar), mao vi har nok en bekreftelse på at PCIBs målgruppe iallfall ikke har en høyere overlevelse enn gjennomsnittet blant alle innen" biliary tract cancer", ref til ABC-02 studien som var en sekkestudie med pasienter innen alle grupper, med 11,7 median overall survival.

image

Til sist kan vi legge merke til incidens som er oppgitt til 1.9/100 000. Vi må som vanlig trekke fra de operable, og normalt gjelder dette 1/3. Vi er da på en oppgitt incidens på 1.3 /100 000, men for å være konservativ sier vi 1/100 000, da det nok er noen som er metastatiske som ikke kan behandles av PCIB. Likevel 1/100 000 gir 3270 pasienter i USA alene, mer ennPCIB har oppgitt for hele EU/USA. . PCIB er kjent for å være konservative i guiding, så kanskje finnes det også her en oppside.

35 Likes

5 års overlevelse sier nok også noe om andelen som er operabel, siden å være operabel gir adskillig mye bedre prognose enn inoberabel.

Eksemepelvis kan 2 ulike kreftformer som har nøyaktig lik overlevelse for hhv operable og inoperable ha relativ forskjellig 5 års overlevelse hvis andelen operabel vs inoperabel er forskjellig.

12 Likes

@Snoeffelen

Can pci be used after curative intent resection, in other words is there an upside in using the technology for the operable patients after surgery if the outcome of surgery is unclear?

See trial below in Thailand, which made me ask the question

http://www.clinicaltrials.in.th/index.php?tp=regtrials&menu=trialsearch&smenu=fulltext&task=search&task2=view1&id=2158

3 Likes

Interessant, men tenker bare litt høyt nå; burde ikke PCI-behandlingen skje før operasjon?
Hvis det er ascopal effekt, vil ikke da man trigge immunsystemet bedre hvis det er en svulst å «reagere med».??
Forøvrig synes jeg den rekkefølgen også virker mest logisk bissniss-messig, selv om det selvsagt er en helt annen sak.

6 Likes

“Chemo first for better outcomes in bile duct cancer” - The Mayo Clinic

9 Likes

Jeg sendte spørsmål om dette til Radforsk for noen dager siden. Håper de tar det opp i podcasten med Per etter Q3

6 Likes

Som nevnt, opererte pasienter kan også være en aktuell pasientgruppe for fimaCHEM

6 Likes

Fra Invivos artikkel.

I forsøket levde pasientene i observasjonsgruppen mediant i 36 måneder etter operasjonen, mens de som fikk cellegiften levde 51 måneder i median. Mer enn 80 prosent av pasientene ble fulgt i minst tre år.

Meg; Da kan jeg ikke forstaa annet enn at kirurgi kombinert med fimaChem, vil oeke levetiden enda mer. Og dette stopper ikke ved gallegangskreft, men kombinasjonen kan benyttes til og oeke levetiden knyttet til en rekke kreftsykdommer. Mulighetene her er enorme.

Er nesten litt skuffet over at PCIB’s ikke har maktet selge inn disse mulighetene til BP, eller sleskapene like under. Det er en kritikk PCIB burde ta innover seg.

6 Likes

Tror vi kan ta det med ro,når topp ti starter forhandliger om Nac vil nok dette skape blest om Pcib.Her kan mye skje de nermeste 7 mnd.

9 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/11/PCI-Biotech-Jefferies-Nov-2019.pdf

2 Likes

PCI Biotech i tall:

5 Likes

Er slide nr. 7 diskutert på dette forumet tidligere, ang. Lancet. Gammelt nytt og ikke om PCIB spesifikt?

1 Like

Absolutt spesifikt om PCIB og FimaVACC jo, men er nå tre og et halvt år siden.

1 Like

Spesielt i biotek tar ting tid. Lancet er stort og i biotekverden var det i går.

4 Likes

Noen med link til denne publikasjonen i Lancet for H&N studiet?

1 Like